Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:35:16 GMT

ایران دارای تاریخ و مردمی با فرهنگ غنی است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۱۴۱۵۷

ایران دارای تاریخ و مردمی با فرهنگ غنی است

کرمان - ایرنا – یک گردشگر هلندی گفت : ایران دارای تاریخ و مردمی با فرهنگی غنی است و جذابیت های ویژه ای برای گردشگران دارد.

جاسپر جاکوبز 26 ساله که به همراه همسرش رایان در سفری چند هفته ای به شهرهای جاکوبز با بیان اینکه تصویر نادرستی از ایران در دنیای غرب وجود دارد ، اظهار امیدواری کرد که تصویر ایران بر مبنای واقعیات امروز ی در دنیای غرب تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دو دانشجوی دکترا افزودند : وقتی مردم (دوستان و همکاران) در هلند شنیدند که ما می خواهیم به ایران برویم، برخی از آن ها گفتند: «اما چرا ایران؟» آیا ایران امن است؟ که ما به آن ها قاطعانه پاسخ دادیم 'بله' . زیرا پدر و مادر ما در سال گذشته به ایران سفر کرده بودند و تمایل زیادی داشتند که سفر به ایران و کرمان را حتما تجربه کنیم.
به گفته این دو گردشگر هلندی ، ایران از نظر ما نه تنها امن است، بلکه کشوری زیبا با مردمی بسیار صمیمی می باشند و در هر نقطه ای که قدم می گذاشتیم به ما 'خوش آمد' می گفتند.
این زن و شوهر دانشجو افزودند: صحبت با مردم بومی برای ما بسیار خوشایند و لذت بخش است و دو مزیت دارد اول آنکه سطح دانش ما را در رابطه با فرهنگ و تاریخ منطقه بالا خواهد برد و دوم اینکه اطلاعات فوق می تواند در جذب گردشگر موثر باشد.
این دو گردشگر جوان و تحصیلکرده براین باورند که قرار دادن نظرات و پیشنهادات در فضای مجازی به دلیل اهمیت و جهان شمول بودن و تحولات دیجیتالی می تواند باعث ترغیب سایر گردشگران برای بازدید از جاذبه های گردشگری ایران گردد.
به گفته رایان، مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند و خاطرات خوبی را با آن ها گذراندیم و حتما در برنامه سفرهای آینده ایران را دوباره جای خواهیم داد.
رایان ، غذای ایرانی و سنتی مربوط به هر منطقه را بسیار لذیذ عنوان کرد و گفت: از آنجا که بسیار مهم است مردم منطقه ای بتوانند اعتماد گردشگران را جلب کنند فکر می کنیم که مردم ایران در این مسیر موفق عمل کرده اند و توانسته اند با رفتار صمیمانه و صادقانه خود باعث به وجود آوردن حس اعتماد شوند.
البته این گردشگر خارجی گفت : مسائلی نیز در ایران وجود دارد که کنار آمدن با آن ها اندکی برای ما دشوار است مثلا وقتی که جاسپر برای دیدن یک مسابقه فوتبال در اصفهان حضور داشت، من به عنوان یک زن برای رفتن به ورزشگاه مجاز به ورود نبودم.
وی اظهار امیدواری کرد: با وجود این مسائل امیدواریم ایرانیان همچنان صمیمیت با گردشگران را حفظ کرده و کیفیت خدمات گردشگری را ارتقا بخشند.
آنان با اشاره به سفرشان به کرمان گفتند: آثار باستانی این شهر باستانی و قدیمی حکایت از تمدن دیرین و اصالت تاریخی آن دارد و جاذبه های مختلف در کرمان از جمله کویر لوت برای ما تجربه ای منحصر به فرد به وجود آورد.
9889/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تاريخ گردشگر هلندي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن