نمایش نردبانی تا ستاره با محوریت دفاع مقدس روی صحنه تئاتر مشهد میرود
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۱۴۸۵۷
کارگردان و بازیگر نمایش «نردبانی تا ستاره» گفت: نمایش «نردبانی تا ستاره» با محوریت دفاع مقدس و با مفهوم شهادت هر شب در فرهنگسرای الغدیر مشهد روی صحنه میرود
به گزارش قدس آنلاین، محمد الهی اظهار داشت: نمایش «نردبانی تا ستاره»، سالهای گذشته در جشنواره دفاع مقدس توانست نمایش برتر معرفی شود و جوایز بسیاری را از آن خود کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کارگردان و بازیگر نمایش «نردبانی تا ستاره» خاطرنشان کرد: خوشحالم که این نمایش همزمان با هفته دفاع مقدس و پایان دهه اول محرم، چراغ سالنهای نمایش مشهد را روشن کرده است.
الهی در ادامه با اشاره به مضمون نمایش «نردبانی تا ستاره» گفت: محوریت موضوع این نمایش، دفاع مقدس است که در نهایت با مفهوم شهادت، عجین میشود و کاملا با این ایام سنخیت دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر من، این روزها در مشهد حمایتهای خوبی از هنر و تئاتر صورت می گیرد. معمولا کسانی که تئاتر کار میکنند، به جایی وابسته نیستند، و از روی عشق و علاقه کار میکنند، امیدواریم این حمایت ها روز به روز بیشتر شود.
کارگردان و بازیگر نمایش «نردبانی تا ستاره» با اشاره به تفاهمنامه که با شهرداری مشهد امضا کرده است، گفت: از میان تمام فرهنگسراهایی که در مشهد وجود دارد، امکانات فرهنگسرای الغدیر از نظر صحنه و نور استانداردتر است.
الهی افزود: شهرداری نقش بسزایی در حمایت از هنرمندان دارد و خیلی پیش از اینها باید حمایت این نهاد مردمی از هنر را میدیدیم.
وی در رابطه با مدت زمان اجرای نمایش «نردبانی تا ستاره» اظهار داشت: نمایش «نردبانی تا ستاره» قرار است تا ۱۸ مهر هر روز در یک نوبت به روی صحنه برود و احتمال تمدید آن هم وجود دارد.
کارگردان و بازیگر نمایش «نردبانی تا ستاره» در پایان گفت: این نمایش به دلیل تلفیقی بودن فیلم و تئاتر به گونهای است که تماشاچی با آن ارتباط برقرار میکند
منبع:تسنیم
انتهای خبر/
منبع: قدس آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» اختصاص دارد.
فیلم تئاتر «عروسی خون» (محصول ۱۹۸۱ اسپانیا/ ۶۷ دقیقه) به کارگردانی کارلوس سائورا بر مبنای نمایشنامهای نوشته فدریکو گارسیا لورکا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید.
پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و محمودرضا حبیبی (منتقد تئاتر) برگزار میشود.
در رابطه با خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در استودیوی رقص «آنتونیو گادس» (گادس)، اعضای گروه در حال گریم و آماده شدن برای اجرای برنامه هستند. پس از آنکه گادس بهعنوان رقصنده اصلی و طراح رقص توضیحاتی به اعضا میدهد، اجرای «عروسی خون» آغاز میشود: لئوناردو (گادس) دلباخته زنی (هویوس) در آستانه ازدواج است. پس از یک صحنه پُرتنش در مراسم عروسی، همه متوجه میشوند که عروس نیز دلباخته لئوناردو است. عروس و داماد (خیمهنز) سوار بر اسب مراسم را ترک میکنند و لئوناردو نیز آنان را تعقیب میکند. ۲ مرد در نزاعی خونین، با چاقو یکدیگر را از پا در میآورند و عروس تنها و مغموم کنار ۲ جسد میگرید.»
سائورا پس از ساختن چند فیلم متأثر از اینگمار برگمان، با «عروسی خون» به دوره جدید و پویای فیلمسازیاش گام میگذارد. حاصل کار، فیلمی خاص است که بدون تردید یکی از بهترین آثار سینمای اسپانیا در دهه ۱۹۸۰ است. ایده ساخت یک نمایشنامه مشهور فولکلوریک در سالنی خالی از تماشاگر از سوی گادس و تبدیل شدن آن به مایه و داستان اصلی سائورا، از آن رویکردهای درخشان و جریانساز پستمدرنیستی است که دنیای متن و بیرون از متن را با هم درمیآمیزد.
بهرغم بومی بودنِ دستمایه و حتی اجرا که درک جزییات رقصها و موسیقی آیینی فلامنکو را تنها برای اسپانیاییها ممکن میکند، فیلم از چنان زبان نمایشی برخوردار است که هر تماشاگری را با خود همراه میکند. کارِ سائورا، از سوی دیگر، تنها ضبط و عرضه این بالههای باشکوه نیست بلکه او با دوربینش، تأویلی از «عروسی خون» ارایه میدهد. با «عروسی خون»، سائورا ژانر موزیکال را وارد عرصهای تازه و غیر آمریکایی میکند.
کد خبر 6095577 سید امیر شایان حقیقی