Web Analytics Made Easy - Statcounter

حساب کاربری «العهد الجدید» در توییتر فاش کرد دربار پادشاهی سعودی فهرستی از اسامی ۸۰۰ شخصیت بانفوذ عربستان را در اختیار رئیس دستگاه امنیتی سعودی قرار داده است تا آنها را بازداشت کند. ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، حساب کاربری «العهد الجدید» در توییتر، فاش کرد که دستگاه امنیتی عربستان سعودی به ریاست «عبدالعزیز الهویرینی» فهرستی از اسامی 800 نفر( از شخصیات‌های ذی‌نفوذ) دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این حساب کاربری افزود: «موضوع قابل توجه این است که این فهرست از سوی کمیته پیگیری امور دریار پادشاهی به دستگاه امنیتی رسیده است. امری که نشان می‌دهد کشور به شیوه مصر( اوباش‌گری) اداره می‌شود.»

حساب کاربری «العهد الجدید» در پیامی دیگر، نوشت که پادشاه فرزندان «احمد بن‌عبدالعزیز»، که موفق به خروج از کشور نشده‌اند، یعنی «سلطان»، «نایف»، «ترکی» و «عبدالعزیز» را احضار کرد و از آنها خواست تا با موضع پدرشان( ماندن در خارج از کشور) اعلام مخالفت کنند. آنها بعد از مخالفت با تصمیم پدرشان و محکومیت آن، دربار را ترک کردند. گفته می‌شود که آنها در حبس خانگی باشند.

شاهزاده احمد بن عبدالعزیز کمتر از یک ماه پیش، پس از اظهارات جنجالی‌اش در لندن در دوری گزیدن از خاندان آل‌سعود و اقدامات برادر و برادرزاده خود مقابل معترضان یمنی و بحرینی، در تبعیدی خودخواسته به‌سر می‌برد و قصد بازگشت به کشور را ندارد.

در حساب کاربری «العهد الجدید» همچنین آمده است که دوران «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی حدود 60 تن از شیوخ و علما، بیش از 50 تن از اساتید دانشگاه‌های دولتی و بیش از 10 حقوقدان بازداشت شده‌اند. افزون بر این، دستگاه امنیتی این کشور 20 فعال حقوقی، 25 روزنامه‌نگار، بیش از 60 فارغ‌التحصیل مقطع دکترا و بیش از 40 نویسنده مطرح را بازداشت کرده‌اند.

این حساب کاربری تصریح کرد که در دوران ولیعهدی بن‌سلمان، نظام کیفری به شکلی فاحش نقض شده است و شخصیت‌های مطرح در کشور به صورت سری به اتهام تروریسم و موارد دروغین دیگر محاکمه شده‌اند.

از 10 سپتامبر 2017، عربستان سعودی شاهد بازداشت مبلغان و علمای دینی است. ناظران می‌گویند دلیل این اقدامات سرکوب‌گرانه، مخالفت بسیاری از این بازداشت‌شده‌ها با دستورات دربار پادشاهی، و نیز تمایل شاهزاده بن‌سلمان به حذف کردن جریان اپوزیسیون داخلی است.

هم‌زمان گروه موسوم به «معتقلی الرای»( بازداشت‌شدگان آزادی عقیده) در عربستان سعودی از وفات «شیخ سفر الحوالی» در زندان خبر داد و نوشت که وی به دلیل وخامت وضعیت جسمانی‌اش، که از زمان بازداشت‌شدنش از هرگونه مراقبت‌های پزشکی بی‌بهره بود، درگذشت.

این صفحه کاربری در توییتر، حکومت سعودی را مسئول مرگ این مبلغ کرد و از آن خواست هر چه سریع‌تر در این‌باره تحقیق کند.

 

به دنبال انتشار خبر درگذشت شیخ سفر الحوالی، فعالان رسانه‌ای انتقادهای تندی از حکومت کرده‌اند. به نحوی‌که گزارش‌ها حاکی‌ست که دستگاه‌های امنیتی 3 نفر را در «القطیف» به جرم پوشش رسانه‌ای کردن این خبر و تحریک افکار عمومی علیه رژیم به قتل رساندند.

فعالان در عین حال می‌گویند شیخ سفر الحوالی به دلیل شکنجه شدن در بازداشتگاه و قطع داروهایش جان باخته است.

انتهای پیام/

R1016196/P36439/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!

تین نیوز

بخشی از گردش مالی حساب های شخصی بعضی افراد یارانه بگیر مربوط به تنخواه شرکت ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، سال گذشته سرمایه دهک های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک های مشمول یارانه می شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد