Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@21:54:48 GMT

هشدار طوفان سهمگین در مکزیک

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۱۵۴۲۳

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره هواشناسی مکزیک درباره نزدیک شدن طوفانی سهمگین و احتمال رانش زمین و سیلاب به مردم شمال غربی این کشور هشدار داد. مرکز طوفان شناسی آمریکا روز جمعه اعلام کرد طوفان «رُز» که بر فراز اقیانوس آرام تقویت شده و درجه آن ،درمقیاس پنج درجه ای طوفانها، به چهار رسیده است، هنوز بیش از 900 کیلومتر با سواحل مکزیک فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مرکز، طوفان رز هفتمین طوفان با درجه چهار با بادهایی با سرعت 230 کیلومتر در ساعت است. این طوفان در ساعت 3 به وقت گرینویچ در 975 کیلومتری شبه جزیره «باخا کالیفرنیا»، ایالتی در شمال غربی مکزیک، قرار داشت و با سرعت 15 کیلومتر در ساعت به سوی شرق در حرکت بود.

طبق پیش بینی مرکز طوفان شناسی آمریکا، طوفان رز اواخر هفته به شمال این شبه جزیره می رسد و انتظار می رود موجهای بزرگی را ایجاد کند و سبب بارشهای شدید در شمال غربی مکزیک و در سواحل ایالت کالیفرنیای آمریکا شود.اداره هواشناسی مکزیک در باره وقوع احتمالی رانش زمین و جاری شدن سیل به مردم هشدار داده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مکزیک هواشناسی طوفان آمریکا کالیفرنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مطیعی افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و با عبور متناوب امواجی از تراز میانی جو، از امروز رگبار باران همراه رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط بویژه مناطق جنوبی استان رخ خواهد داد که با تقویت این سامانه از فردا بارش‌های بهاره سطح وسیع‌تری از استان را در بر می‌گیرد. 

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها، طی این مدت، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست. 

این کارشناس هواشناسی استان افزود: از نظر دمایی کاهش نسبی دما از امروز در استان پیش‌بینی می‌شود. 

مطیعی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای شهرهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته نیز گفت: طی شبانه روز گذشته شهرستان شوط با ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین و تخت سلیمان تکاب با ۷ درجه بالای صفر خنکترین شهر استان بود. 

دیگر خبرها

  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / کاهش ۶ درجه‌ای دما
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان