Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:50:42 GMT

سقوط هواپیمای مسافربری در آبهای اقیانوس آرام

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۱۵۶۵۶

سقوط هواپیمای مسافربری در آبهای اقیانوس آرام

کوالالامپور- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند 47 مسافر یک فروند هواپیمای مسافربری پاپوا گینه نو پس از آنکه روز جمعه در آبهای اقیانوس آرام در نزدیکی میکرونزی سقوط کرده بود، به طور معجزه آسایی از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش ایرنا، از رسانه های نیوزیلندی، این بوئینگ 737 مسافر بری متعلق به هواپیمایی کشور پاپواگینه نو در اقیانوس آرام بود که هنگام فرود در جزیره میکرونزی در ابهای اقیانوس غوطه ور شد، اما پیش از غرق شدن گروههای امداد و نجات تمام 47 نفر از سرنشینان این هواپیما را از مرگ حتمی نجات دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی نایئوگینی پاپواگینه نو قرار بود در یکی از جزایر فدراسیون میکرونزی دراقیانوس آرام فرود داشته باشد.
تصاویر ویدئویی از این سانحه هوایی نشان می دهد به محض غوطه ور شدن هواپیما گروههای امداد و نجات با قایق های متعدد توانستند مسافران را پیش از غرق شدن ازداخل هواپیما خارج سازند.
طبق گزارش رسانه های جنوب شرق آسیا شرکت هواپیمایی مذکور علت این سانحه را اعلام نکرده است.
میکرونِزی یکی از سه مجمع‌الجزایر بزرگ اقیانوس آرام و از مناطق دورافتاده قارهٔ اقیانوسیه بوده وبا فیلیپین، اندونزی، پاپوآ گینه نو و ملانزی هم مرز است.
آساق**1599**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سقوط هواپيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی: دره نیزار همانطور که از نامش پیداست، نیزار به معنای واقعی بوده که در برابر سیلاب های گاه و بی گاه شمال غرب تهران نقش سدی را ایفا کرده که البته مقاومت آن‌چنانی و به معنای امروزی نداشته است.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

محمدصادق لطفعلی‌خان درباره حدود این دره تاریخی می گوید: «دره نیزار از پایین‌دست امامزاده عینعلی‌زینعلی (ع) شروع می شد و تا نهر طرشت ادامه داشت. این دره تا ۵۰ سال قبل دست‌نخورده باقی مانده بود تا اینکه در طرح گسترش پایتخت از بین رفت و بوستان نهج‌البلاغه را روی بقایای آن ساختند. دره نیزار برای اهالی طرشت اهمیت فراوانی داشت، چون مسیر عبور آبی بود که چرخ های آسیاب کهک را به حرکت درمی‌آورد و در ادامه باغ های روستای طرشت را آبیاری می کرد.»

اواسط دهه ۳۰ که نیروهای بیگانه در خیابان ها و حتی در آسمان تهران جولان می دادند خبر سقوط هواپیمای آمریکایی در دره نیزار پایتخت‌نشین ها را غافلگیر کرد. لطفعلی‌خانی درباره این حادثه تاریخی می گوید: «در دهه ۳۰ که تقریبا شروع حکومت پهلوی دوم بود، آمریکایی‌ها در پوشش کارمندان «اداره اصل چهار» در تهران فعالیت می کردند. در همان روزها هواپیمای حامل کارکنان اداره اصل چهار که مدام از آسمان محدوده طرشت عبور می کردند در دره نیزار سقوط کرد و صدای انفجار آن اهالی را به این مکان کشاند. چند روز بعد معلوم شد که دو آمریکایی در این حادثه کشته شده‌اند و جسد آنها در آتش سوخته است. بعد از این ماجرا دره نیزار هم به عنوان مکانی که هواپیمای آمریکایی در آن سقوط کرده به شهرت رسید.»

جوان های طرشتی روی سنگ یادبود قربانیان آمریکایی نشسته اند.

اواخر دهه ۳۰ و مدتی بعد از سقوط هواپیمای آمریکایی، بنای یادبود آنها در دره نیزار نصب می شود، اما سنگ‌نوشته ای که نام سرنشینان هواپیمای آمریکایی و تاریخ دقیق حادثه روی آن حک شده بود در طرح ساخت بوستان نهج‌البلاغه از بین رفت و دیگر هیچ رد و نشانه‌ای از هویت کشته‌شده‌های تاریخی‌ترین حادثه دره نیزار به جا نماند.

کد خبر 846571 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان