Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داد که به اتهامات و اقدامات علیه پکن پایان دهد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری که در پکن برگزار شد، اظهار داشت که کشورش به آمریکا توصیه می‌کند تا به اتهامات غیرمنصفانه علیه چین پایان دهد.

بر اساس گزارش رادیو بین‌المللی چین، رئیس جمهور آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز 26 سپتامبر، اعلام کرد که پکن در تلاش برای دخالت در انتخابات میان دوره ای آمریکا است، چرا که از سیاست گذاری آمریکا در رابطه با چین ناراضی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گنگ شوانگ افزود: وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین بلافاصله به شورای امنیت سازمان ملل متحد پاسخ داده و موضع چین را روشن کرده است. چین همواره از اصل عدم دخالت در امور داخلی پیروی کرده است. این سنت دیپلماتیک چین است، جامعه جهانی نیز از این نکته آگاه است که چه کشورهایی عادت به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر دارند. ما توصیه می کنیم که آمریکا به اتهامات و اعمال ناعادلانه علیه چین پایان دهد و سخنان و رفتار نادرست که سبب تضعیف روابط میان دو کشور و منافع اساسی دو ملت می شود را متوقف کند.

در همین حال، سخنگوی وزارت بازرگانی چین نیز با اشاره به تنش‌های اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا گفت: چین با تبدیل چالشهای موجود به نیروی محرکه، بروزرسانی تشکیلات اقتصادی را پیش خواهد برد.

وی همچنین از آمریکا خواست با واقعیات روز آشنا شود و عزم و توان چین را دست کم نگیرد.

گائو فنگ در کنفرانس مطبوعاتی دیروز دربارۀ اصطکاک اقتصادی و تجاری چین و آمریکا گفت: چین از این اصطکاک باکی ندارد و اقتصاد چین نیز از آن شکست نخواهد خورد. چین عزم راسخ و اطمینان به نفس کامل دارد و قادر است تحولات در ساختار اقتصادی و توسعه با کیفیت بالای خود را محقق کند.

وی گفت: چین خواهان آن نیست که شاهد زیان دیدن شرکتها و مصرف کنندگان آمریکا بر اثر اجرای سیاست یک جانبه دولت کشورشان باشد و از آمریکا می خواهد با واقعیات روز آشنا شود و عزم و توان چین را دست کم نگیرد. با حل مسئله اصطکاک موجود تنها با پایبندی به قوانین و مقررات بین المللی و با احترام متقابل و مذاکرات برابر است که می توان توسعه سالم و باثبات اقتصاد دو کشور و سراسر جهان را حفظ کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا آمریکا و چین تحریم چین مداخله گر هشدار هشدار چین به آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به اقدامات تحریک آمیز لهستان برای میزبانی از تسلیحات اتمی آمریکا انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه در برنامه ریزی نظامی خود استقرار بالقوه تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را مد نظر قرار خواهد داد.

زاخارووا، در واکنش به اظهارات رئیس جمهور لهستان مبنی بر آمادگی کشورش برای استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو، گفت که به نظر می‌رسد ورشو عامدانه به دنبال جلب توجه بیشتر کسانی است که با برنامه‌ریزی نظامی در ستاد کل روسیه سر و کار دارند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که منطقی است به محض ظاهر شدن سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در لهستان، آنها بلافاصله در لیست مشروع قرار خواهند گرفت و در صورت رویارویی مستقیم مسلحانه با ناتو، آنها هدف قرار خواهند گرفت.

زاخارووا با تحریک آمیز خواندن اظهارات رییس جمهور لهستان گفت که مقامات ورشو سعی خود را برای نزدیک تر شدن به سلاح‌های هسته‌ای آمریکا پنهان نمی‌کنند و فعالانه از این رویکرد در سیاست ضد روسیه خود بهره می‌گیرند.

کد خبر 6085826

دیگر خبرها

  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا