Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: موسی(ع) از درگاه خداوند خواست «رب الشرح لی صدری»؛ در آموزه‌های دین و در ادبیات قرآن و حدیث دو تعبیر داریم که یکی تعبیر قلب است و دیگری تعبیر صدر است.

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن‌کریم در موارد مختلف از صدر تعبیر می‌کند برای مثال موسی(ع) از درگاه خداوند خواست «رب الشرح لی صدری»؛ در آموزه‌های دین و در ادبیات قرآن و حدیث دو تعبیر داریم که یکی تعبیر قلب و دیگری تعبیر صدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: بیشتر مسائل و توده گرایش‌ها و خواسته‌ها به دل و سینه نسبت داده شده؛ همانطور که در ساختار بدنی ما محور بدن قلب است و با فعالیت و کارکرد قلب بدن زنده است و دوام دارد دقیقا در مقام تشبیه روح به بدن نیز، کانون حیات و زندگی روح و جان انسان تعبیر به قلب می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در ادبیات خودمان نیز کانون عشق دل عنوان شده است؛ همانطور که در بدن ما اگر قلب نباشد بدن می‌میرد در کانون روح و جان ما نیز ممکن است قلب بمیرد؛ زمانی این اتفاق می‌افتد که عقل و درک بمیرد.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه مشهد نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مناظری که طبیعت زیرکوه با لاله ها خلق کرده است از بی نظیرترین مناظر بهاری است.


دیگر خبرها

  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم
  • معنای ضرب‌المثل با گرگ دمبه می‌خوره با چوپون گریه می‌کنه چیست؟ + فیلم
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید