Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفرهایی که به استان‌ها داشتیم تفاهم‌نامه‌ای جهت احداث سالن‌های تئاتر و موسیقی با استانداران برقرار شده که زیرساخت برگزاری رویدادهای هنری را فراهم می‌سازد. ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سید عباس صالحی شامگاه پنجشنبه در حاشیه اختتامیه 2 سالانه بین المللی خوشنویسی در قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفرهایی که به استان‌ها داشتیم تفاهم‌نامه‌ای جهت احداث سالن‌های تئاتر و موسیقی با استانداران برقرار شده که زیرساخت برگزاری رویدادهای هنری را فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاغذ یکی از کالاهای اساسی و مورد نیاز هنرمندان بوده که با ارز 4200 تومانی ارائه می‌شود و امید است به علت نوسانات ارزی،  با اهتمام دولت مشکلات تامین کاغذ کاهش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ سهم اندکی به خود اختصاص داده است که زمانی سهم آن نسبت به سایر عرصه‌ها افزایش می‌یابد که مردم همانند اعتراض به گرانی کالاهای اساسی خود،نسبت به موضوعات فرهنگی نیز معترض باشند.

وی تاکید کرد: متولیان فرهنگ در چنین شرایطی موظف به حفاظت از سرانه مصرف فرهنگی بوده تا با مشارکت آنها شاهد کاهش آن نباشیم چرا که کاغذ تنها کالای موردنیاز فرهنگی نبوده و مواردی دیگر مانند تئاتر و سینما هم نسبت به نوسانات نرخ ارز متاثر است.

صالحی بیان کرد: در آینده سفری دوباره به قزوین خواهم داشت که قطعا قبل آن سفر مذاکرات لازم جهت تامین برنامه سه ساله تا 1400 انجام و تصمیم‌گیری هایی برای تامین زیرساخت فرهنگی قزوین اخد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مطبوعات موظف به بیمه‌کردن خبرنگاران خود هستند که در راستای تلاس جهت اجرای این امر، 3 هزار نفر در همین دوره به فضای بیمه شوندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور فعال زنان در عرصه هنر خوشنویسی یکی از خلاهای این هنر در کشور است اما باوجود اینکه تا 100 سال پیش تعداد محدودی از زنان به سمت خوشنویسی می‌رفتند، اخیرا  تعداد آمار بالایی از بانوان کشور در فضای هنری بوده و قدم های خوبی و اتفاقات مطلوبی افتاده است.

وی ادامه داد: 2 سالانه‌های خوشنویسی فرصتی مناسب جهت بازیابی استعدادهای خلاق در حوزه خوشنویسی کشور است که قزوین 5 دوره میزبان برگزاری آن بوده و بنا به نظر اساتید و داوارن پنجمین دوره نیز از نظر کیفی و کمی توسعه چشمگیری داشته و گستره جغرافیایی وسیع تری را در برگرفته است.

انتهای پیام/ ع

R41364/P1494/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،  معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فراهم شدن شرایط برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر تمداربیت در شهر اردل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه این جشنواره فرا استانی، تیر امسال پس از پنج سال وقفه برگزار خواهد شد.
حجت الله شیروانی افزود: تلاش آن است که جشنواره نام‌آشنای تمداربیت در حوزه شعر گویشی، تیر امسال با دعوت از شاعران منطقه زاگرس نشین رقم بخورد.
وی گفت: رویداد‌های ادبی و هنری که تجربه برگزاری آنها فراتر از یک دهه است به عنوان بخشی از هویت فرهنگی مناطق و استان شناخته می‌شوند و امید می‌رود با تداوم برگزاری آنها بتوان علاوه بر ایجاد رونق و شور ادبی میان شاعران و اهالی فرهنگ و ادب، زمینه لازم برای ورود شاعران جوان و پرورش استعداد‌های جدید به‌ویژه در حوزه شعر گویشی را هم فراهم کرد.
سیزدهمین دوره جشنواره شعر گویشی تمداربیت مرداد ۹۸ با حضور ۱۳۹ شاعر از ۹ استان زاگرس‌نشین در ادل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر