Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@18:29:53 GMT

ترویج فرهنگ شهدا راه نجات جامعه از فساد است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۱۶۹۶۹

ترویج فرهنگ شهدا راه نجات جامعه از فساد است

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت فروش روز جمعه در یادواره 2 شهید خلبان شهرستان دامغان افزود: امروز دشمن به دنبال ترویج فرهنگ فساد در جامعه است که راه نجات این اقدام دشمنان، ترویج فرهنگ شهدا و آشنایی با زندگی آنان است.
وی اضافه کرد: در اوایل جنگ تحمیلی حدود 40 فروند جنگنده دشمن به ما حمله کرد که اگر رشادت خلبانان و اقدام سریع آنان نبود، دشمن به افتخارهای بسیاری دست پیدا می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چیت فروش خاطر نشان کرد: شهیدان خلبان تفکر بسیجی داشتند و با روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بالا به سمت دشمن حرکت کرده و ترس و واهمه ای نداشتند.
وی افزود: خلبانان با ماموریت های آسمانی خود، راهروی جنگ را برای فرماندهان نیروی زمینی ترسیم کرده و مسیر عملیات ها را نشان می دادند.
چیت فروش گفت: بیان خاطرات و رشادت های شهیدان به ما این نکته را یادآوری می کند که آرامش و اقتدار خود را مدیون شهدا هستیم.
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تکریم از خانواده شهدا امری واجب است که شهدا بر گردن ما نهادند و برای پاسداشت از جان گذشتگی آنان، تکریم از خانواده شهدا وظیفه ما است.
شهرستان دامغان دارای 2 شهید خلبان علیرضا بیطرف و حسین مقیمی است که به پاس قرردانی از رشادت ها و احترام به مقام آن ها المان جت جنگنده و تندیس شهیدان در میدان صد دروازه این شهرستان نصب شد.
کار ساخت این المان حدود چهار سال به طول انجامیده که توسط علی رضایی، از همشهریان هنرمند دامغانی ساخته شده است.
خلبان شهید علیرضا بیطرف متولد شهرستان دامغان در سال 1366 بر اثر نقص فنی در آسمان اصفهان به شهادت رسید که در آرامگاه تهران به خاک سپرده شده است.
خلبان شهید حسین مقیمی در سال 1359 بر اثر اصابت گلوله آتشبار دشمن به جنگنده در منطقه عملیاتی عین خوش به شهادت رسیده و در آرامگاه روستای حداده به خاک سپرده شده است.
در پایان این یادواره المان جت جنگی و تندیس شهیدان رونمایی شد.
9856/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 ارتش جمهوری اسلامی ایران اصفهان اعتماد به نفس جامعه جنگ تحمیلی اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در این مراسم حاضران ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در ادامه مسئولان با حضور در منزل شهید عبدالله جنگلی و شهیدان علی پنجه از سالها صبر و استقامت خانواده شهدا قدردانی و بر ادامه راه آنان تأکید کردند.  

رسولی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان مهاباد در این مراسم گفت: شهدا مایه افتخار و عزت ایران اسلامی هستند و امنیت و آسایش کنونی کشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی و خون آنان است.

شهرستان مهاباد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز  11 شهید فرهنگی و 67 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان والامقام دزفولی در اندیمشک