Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:17:39 GMT

اولین باغچه توانبخشی شناختی سالمندان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۱۷۹۵۵

اولین باغچه توانبخشی شناختی سالمندان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی ، موسس اولین دپارتمان حافظه در ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رئیس شورای شهرساری، خانه جهاندیدگان به عنوان اولین باغچه توانبخشی شناختی سالمندان در ایران ظهر جمعه در بوستان ولایت شهر ساری افتتاح شد.

این مرکز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهرداری ساری  به عنوان اولین باغچه توانبخشی شناختی سالمندان در ایران  جهت غربالگری و پیشگیری اولیه اختلالات شناختی در سالمندان و ارتقاء سلامت روان در این گروه سنی و همچنین آموزش سالمندی سالم راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم  محمد نقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی ، دکتر نوروزیان موسس اولین دپارتمان حافظه در ایران و دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  در خصوص اهداف راه اندازی این مرکز و  پیشگیری از اختلالات شناختی و توانبخشی شناختی سالمندان مطالبی را ارائه کردند.

گفتنی است نیروهای شاغل در خانه جهاندیگان در اولین کارگاه پروژه کشوری کلینیک های حافظه در ایران"  که در مجتمع پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران  و به میزبانی پژوهشکده اعتیاد و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، شرکت کردند. کد خبر 4414796

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه سالمندان شهرداری ساری علوم پزشکی مازندران ماه محرم بوشهر هفته دفاع مقدس کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد عاشورا مراسم عزاداری رژه نیروهای مسلح شیراز حمله تروریستی اهواز سانحه تصادف شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

وی گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری