Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیفی گفت: قبل از بالارفتن نرخ ارز، حداقل قيمت يک فريم عينک ۱۰۰ هزار تومان بود اما اكنون شاهد رشد ۲.۵ تا ۳ برابری قیمت فريم عينک هستيم.   به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی سیفی كارشناس ارشد اپتومترى و عضو هيئت مديره جامعه اپتومترى در نشست خبری هشتمين سمينار اپتومترى گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز و مشكلات اقتصادی مردم به ویژه اقشار کم درآمد، خدمات بینایی تحت الشعاع قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید كرد: خدمات بینایی به ویژه برای کودکان و نوزادان حياتى محسوب مى‌شود اما اغلب لوازم خدمات بینایی چون فريم عینک، عدسی‌ها و لنزهای تماسی وارداتی هستند و به وزارت بهداشت پیشنهاد می‌کنیم این اقلام جزو سامانه نیما قرار بگیرد تا از محروم شدن افراد نيازمند جلوگيرى شود. خانواده‌ها از خرید عینک برای فرزندانشان سر باز می‌زنند عضو هيئت مديره جامعه اپتومترى با اشاره به افزايش قیمت فريم عینک گفت: قبل از بالارفتن نرخ ارز، حداقل قيمت يک فريم عينک ۱۰۰ هزار تومان بود اما اكنون شاهد رشد ۲.۵ تا ۳ برابری قیمت فريم عينک هستيم .

وی ادامه داد: در شهريورماه كه طرح سنجش بینایی دانش آموزان اول ابتدایی را انجام داديم، ديديم كه برخی خانواده‌ها از گرفتن عینک سر باز زدند و برخى از عینک های دست دوم همسایه‌ها يا ساير اعضاى خانواده برای کودکان خود استفاده می‌کردند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت بیمه مسافرتی ترکیه برای سفر اولی‌ها!

اهمیت بیمه مسافرتی ترکیه برای سفر اولی‌ها، به این دلیل است که نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد. فرض کنید در طول سفر مسموم شده یا سرما بخورید. شاید هم چمدان، مدارک و پول‌های نقدتان را گم کنید. در تمام این موارد بیمه مسافرتی به کمک شما می‌آید و اجازه نمی‌دهد تا یک اتفاق ساده خرج زیادی روی دستتان بگذارد. در این مطلب همراه ما باشید تا درباره اهمیت بیمه مسافرتی ترکیه برای سفر اولی‌ها بیش‌تر توضیح دهیم.

درباره بیمه مسافرتی چه می‌دانید؟

یکی از انواع بیمه اشخاص، بیمه مسافرتی است که در آن فرد بیمه شده در برابر حوادث غیر منتظره حمایت می‌شود. این بیمه مواردی مثل هزینه‌های درمانی، کنسلی پرواز، گم شدن مدارک، پول و... را پوشش می‌دهد. برای به همراه داشتن این بیمه نامه باید به قوانین کشور مقصد توجه کنید. برای مثال اگر مقصد شما کشور‌های حوزه شینگن است، تهیه بیمه مسافرتی قبل اخذ ویزا ضرورت دارد. در حالی که برای سفر به برخی کشور‌ها، داشتن بیمه مسافرتی اجباری ندارد.

آیا خرید بیمه مسافرتی برای سفر به کشور ترکیه الزامی است؟

ترکیه عضو کشور‌های شینگن نیست؛ اما خرید بیمه مسافرتی برای رفتن به این کشور لازم و ضروری به نظر می‌رسد. بدون داشتن بیمه هم به شما ویزا داده می‌شود. اما اگر در طول سفر مشکلی برایتان ایجاد شود، هیچ کسی به جز خودتان نمی‌تواند به شما کمک کند.

شاید ترکیه همسایه ایران است؛ اما شما به عنوان گردشگر و توریست در آن جا غریبه هستید. از طرفی اگر با زبان ترکی آشنا نباشید، احتمالا با مشکلات زیادی مواجه می‌شوید. به همین دلیل ما به شما خرید بیمه مسافرتی ترکیه را پیشنهاد می‌دهیم. سفر یک فرصت هیجان‌انگیز برای تفریح و استراحت است و نباید یک حادثه غیر منتظره آن را خراب کند. بیمه مسافرتی هزینه‌های مربوط به دزدی، گم شدن چمدان و مدارک، درمان بیماری و... را پوشش می‌دهد‌. بدین ترتیب یک حادثه تلخ احتمالی نمی‌تواند روی سفرتان تاثیر منفی بگذارد.

موارد قابل پوشش با بیمه مسافرتی ترکیه

وقتی حرف از بیمه مسافرتی می‌شود، معمولا هزینه‌های درمان به ذهن می‌آیند در حالی که این بیمه نامه با داشتن پوشش‌های متنوع، کار را برای مسافران خیلی راحت کرده است. در ادامه موارد قابل پوشش با بیمه مسافرتی ترکیه به طور کامل بررسی می‌شوند:

هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی

فرض کنید در طول سفر دچار سرماخوردگی شده یا به خاطر خوردن غذا‌های مختلف مسموم شده‌اید. شاید هم دندان درد شوید و به دارو و درمان احتیاج داشته باشید. در هر صورت بیمه مسافرتی با پوشش دادن هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی، خیال مسافر را از این بابت راحت می‌کند. در غیر این صورت یک بیماری ساده می‌تواند هزینه‌های زیادی برایتان داشته باشد. به طور کلی بیمه نامه باید پرداخت هزینه‌های اضطراری تحویل دارو را پوشش دهد.

پوشش بار مسافر

در زمان سفر به ترکیه، بیمه مسافرتی خسارت‌های مربوط به گم شدن یا سرقت بار مسافر را پوشش می‌دهد. بدین ترتیب در صورت عدم دریافت چمدان، هزینه‌های الزامی سفر برای خرید لوازم بهداشت شخصی و لباس مورد نیاز پرداخت می‌شود. در صورت گم شدن مدارک مسافر هم بیمه نامه هزینه‌های مربوط به جبران خسارت را پوشش می‌دهد.

پوشش کنسلی یا تاخیر پرواز

در صورتی که به دلیل حوادث غیر منتظره سفرتان به تاخیر بیفتد، بیمه مسافرتی هزینه‌های مرتبط با خوراک، اقامت موقت و انتقال به مقصد نهایی را پرداخت می‌کند.

پوشش هزینه‌های برگشت متوفی 

در صورت فوت فرد بیمه شده، هزینه‌های مربوط به برگرداندن جسد پرداخت می‌شود. پرداخت هزینه بازگشت به کشور مبدا برای یکی از اعضای درجه یک خانواده بیمه شده هم یکی دیگر از موارد قابل پوشش با بیمه مسافرتی است.

پرداخت هزینه‌های مربوط به پیگیری مسائل حقوقی

اگر مسافر در کشور مقصد، مرتکب جرمی شود یا مشکل حقوقی برای او پیش بیاید، بیمه نامه هزینه‌های مربوط به پیگیری این موارد را پوشش می‌دهد.

ارسال وجه نقد یا وجه الضمان

در صورت مفقود شدن یا سرقت پول‌های نقد مسافر، برای فرد بیمه شده، پول ارسال می‌شود. مبلغ پول ارسالی با پولی که فرد به صورت نقد، چک و... به شرکت بیمه کننده سپرده، یکسان است.

انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمه شده

اگر فرد بیمه شده در سفر به کشور مقصد گم شود، عملیات جستجو و نجات او آغاز می‌شود.

بهترین بیمه مسافرتی ترکیه را از کجا بگیریم؟

این روزها می‌توانید بیش‌تر کار‌ها را آنلاین انجام دهید. برای مثال می‌توانید خیلی راحت و با چند کلیک ساده، بیمه مسافرتی بگیرید. بهترین شرکت ارائه دهنده بیمه مسافرتی، انواع بیمه نامه را به صورت انفرادی و گروهی صادر می‌کند. برای مثال انواع بیمه مسافرتی دانشجویی، سینگل، مولتی، شینگن و... را به راحتی و با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد. بیمه انفرادی می‌تواند به صورت حضوری یا آنلاین خریده شود.

بیمه گروهی هم که مخصوص تور‌های مسافرتی است. در هر صورت تهیه بهترین و ارزان‌ترین بیمه مسافرتی اهمیت بالایی دارد؛ زیرا برای داشتن سفری ایمن، یک برنامه‌ریزی اصولی لازم و ضروری است. در این برنامه‌ریزی باید حوادث غیر منتظره هم در نظر گرفته شوند. بیمه مسافرتی با کاهش ریسک هزینه‌های مالی سفر‌های خارجی، یکی از مهم‌ترین ملزومات هر سفر است.

به عنوان یک سفر اولی، خرید بیمه مسافرتی را جدی بگیرید. بیمه مسافرتی ترکیه بهترین راه پوشش دادن هزینه‌های مربوط به حوادث غیر منتظره است. این بیمه در برابر حوادث تلخ سفر از شما حمایت کرده و اجازه نمی‌دهد خسارت مالی زیادی به شما وارد شود. اما آیا می‌خواهید بیمه مسافرتی خود را به صورت آنلاین همراه ما با بلیط هواپیما و رزرو هتل خود انجام دهید. پس همین حالا برای اخذ بیمه مسافرتی ترکیه به سایت علی بابا مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • ۹۹ هزار و ۴۸۷ بیمه شده سلامت در زنجان جزو پنج دهک اول درآمدی هستند
  • بیش از ۹۹ هزار بیمه شده سلامت در زنجان جزو پنج دهک اول درآمدی هستند
  • پوشش بیمه‌ای رایگان برای مادران روستایی و عشایری
  • بیمه میهن، مدیران و مکان های اقامتی را بیمه می‌کند
  • دلایل افزایش هزینه‌های درمان از جیب بیماران | 2 برابر بیشتر از دنیا دارو مصرف می‌کنیم | تعرفه‌ها طی ۷ سال رشد مناسبی نداشتند 
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی بودجه بیمه
  • بیمه شخص ثالث ۳۵.۵ درصد گران شد
  • نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • پیدا کردن راه حل هوشمندانه حل مشکل قاچاق سوخت دشوار است
  • اهمیت بیمه مسافرتی ترکیه برای سفر اولی‌ها!