Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تاثیر تصویب لوایح مربوط به FATF بر بهبود روابط بانکی ایران گفت: پیوستن ما به این کنوانسیون و تصویب آن در مجلس هیچ تاثیری در حل مشکل بانکی ما ندارد بلکه در ایجاد چالش برای کشور تاثیر مستقیمی خواهد داشت. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو درباره آثار تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (TF) بر نرخ ارز گفت: این کنوانسیونی است که ورود به آن کشور را با مشکلات عدیده‌ای در داخل و در عرصه بین المللی روبرو می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل بحث‌های مبسوطی میان موافقان ومخالفان تصویب این لایحه انجام شد. در همین رابطه ادله فراوانی مطرح گردید که الحاق ایران به این کنوانیسیون به نفع کشور نیست.
نماینده مردم مشهد در مجلس اضافه کرد: مجامع بین المللی ایران را به پولشویی در جهت حمایت از تروریسم متهم می‌کنند. راهکار پاسخ به این اتهام تقویت قوانین مبارزه با تروریسم و مقابله با راه‌های پولشویی در داخل است. ما نیازی به الحاق به این لایحه و کنوانسیون بین المللی که مطمئنا منافع ما را تامین نمی‌کنند، نداریم و یقینا منافع ما در این لوایح نیست.
پژمانفر ادامه داد: در بحث برجام هم عده‌ای عنوان می‌کردند که با تصویب و امضا این توافق، مشکلات کشور حل می‌شود، اما برجام هیچ مشکلی را مرتفع نساخت و حتی باعث عقب ماندگی و مشکلات بیشتر شد؛ لذا الحاق به این کنوانسیون هم مصائب زیادی برای داخل ایجاد می‌کند و قطعا ما از این طریق نمی‌توانیم از منافعمان دفاع کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تاثیر تصویب لوایح مربوط به FATF بر بهبود روابط بانکی ایران گفت: پیوستن ما به این کنوانسیون و تصویب آن در مجلس هیچ تاثیری در حل مشکل بانکی ما ندارد بلکه در ایجاد چالش برای کشور تاثیر مستقیمی خواهد داشت.
این نماینده پیرامون ایجاد پیمان‌های پولی دوجانبه و افزایش قدرت دیپلماسی کشور با کشور‌های همسایه به جای اصرار بر تصویب معاهدات استعماری اظهار داشت: در حال حاضر ما با موضعی مواجه شده‌ایم که کاملا مدیریت شده است. دولت کشور را با بی تدبیری‌هایش معطل نگه داشته است. این موضع از ناحیه افرادی است که معتقدند راه نجات کشور در مذاکره و امتیاز دادن به اروپا و به ویژه آمریکا است تا بتوان مشکلات کشور را حل کرد. این نگاه در بین برخی از آقایان هست و لذا آن‌ها ارتباط با کشور‌های دوست را راه حل نمی‌داند. در حالی که می‌توان از ارتباط با بسیاری از کشور‌ها به عنوان فرصت استفاده کرد. اما چیزی که در این میان وجود ندارد، اراده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پژمانفر کمیسیون فرهنگی مجلس پیمان های پولی دوجانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس و در جریان رسیدگی به جدول شماره ۷ گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاست‌گذار در سال ۱۴۰۳» پس از اعمال اصلاحاتی، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین در ادامه جلسه، جدول شماره (۱-۷) این لایحه با عنوان «اعتبارات ردیف‌های متفرقه منتقل شده به جدول شماره (۷) دستگاه‌های اجرایی» تصویب شد.

کد خبر 6091887 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد