Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر هاشمی، فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به بیان نقش وی در سال‌های دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد ، همایشی برای بررسی نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال‌های دفاع مقدس روز پنجشنبه در کرمانشاه برگزار شد؛ در این همایش حزبی که به میزبانی دانشگاه فرهنگ و هنر زیرمجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد برپا شد قرار بود استاندار کرمانشاه هم حضور یابد اما هوشنگ بازوند در این همایش شرکت نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از تاخیر یکساعته شروع برنامه که حدود نیمی از سالن هم خالی بود و مجری آنرا به بازی دربی مربوط دانست، قرار بود در ابتدا فرزند شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی سخنرانی کند که بعد از دعوت از وی، به مجری برنامه اعلام شد که وی حضور ندارد.

سالاری معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه، رنجبر فرماندار کرمانشاه و حجت‌الاسلام جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هم تنها مسئولان و مدیرانی بودند که به این همایش آمده بودند.

نکته جالبی که میزبان این برنامه خودش هم به آن اشاره کرد مربوط به مهمانی بود که سنش شاید در زمان جنگ به اندازه‌ای نبوده که بخواهد این نقش آیت‌الله هاشمی در دفاع مقدس که موضوع همایش بوده را مطرح کند؛ یاسر هاشمی متولد سال 50 است که در زمان شروع جنگ تنها 9 سال داشته است!

هاشمی در ابتدای سخنانش از آنهایی انتقاد کرد که سعی می‌کنند با اطلاعات غلط و تحریف و تخریب واقعیات جنگ را طور دیگری برای مردم روایت کنند.

وی به بیان نامه‌نگاری‌های صدام و آیت‌الله رفسنجانی پرداخت و گفت: صدام در آخرین نامه‌اش به آیت‌الله گفته بود هرچه خواستی انجام داده‌ام؛ حتی قاضی امضا کننده حکم اعدام صدام قلمی که با آن حکم اعدام را امضا کرده بود را به آیت‌الله هدیه داد.

هاشمی سپس به ترسیم پنج دوره جنگ تحمیلی از دیدگاه آیت‌الله رفسنجانی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول که تهاجم نیروهای عراقی به کشور بود فقط مردم و بخشی از ارتش در مقابل این تهاجم‌ها ایستادند.

وی زمین‌گیر شدن دشمن را دومین مرحله عنوان کرد که در این مرحله شرایط سیاسی داخلی به بدترین حالت رسید.

هاشمی سپس به نامه بی‌سلام آیت‌الله رفسنجانی به امام راحل در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این نامه شرایط سالهای 59 و 60 برای امام بازگو می‌شود و توقع دارند امام نگاهش به انقلابی‌ها متفاوت باشند.

وی به اوضاع سیاسی کشور در آن سالها اشاره و تصریح کرد: در مورد بنی‌صدر نمی‌گویم خیانت چون آیت‌الله هاشمی هم معتقد نبود خیانت صورت گرفته است ، اما استراتژی نظامی زمین بدهیم زمان بخریم مطرح شد و معتقد بود که حصر آبادان اشکال ندارد اما انقلابی‌ها معتقد بودند باید سریعتر تجهیز نیروها انجام شود.

هاشمی مرحله چهارم را مرحله انسجام نیروها برشمرد که بعد از بنی‌صدر این اتفاق رخ داده بود و بعد از آن عملیات‌های موفقی شکل گرفت و افزود: در این زمان ماموریت انسجام بین سپاه و ارتش به خاطر اعتماد امام با اعطای حکم فرماندهی جنگ به آیت‌الله هاشمی سپرده شد.

وی مرحله پنجم جنگ از دیدگاه آیت‌الله هاشمی را بعد از فتح خرمشهر دانست و گفت: برخی‌ها معتقدند بعد از خرمشهر نباید جنگ را ادامه می‌دادیم اما باید بگویم که همانگونه که آیت‌الله تفسیر کرده ما تا پایان جنگ تجاوزی به عراق نداشتیم و هنوز بخش عمده‌ای از اراضی ما دست عراقی ها بوده است.

هاشمی تصریح کرد: آیت‌الله می‌گفت بعد از حمله شیمیایی به حلبچه درصدد شدم امام را برای پذیرش آتش‌بس قانع کنم.

وی ارتباط بین مردم و جبهه‌ها ارتباط خوب با ارکان جنگ و نگاه آرمانی و واقع‌بینانه را از دیگر خصوصیات و نقش‌های آیت‌الله رفسنجانی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله

صهیونیست ها بعد از ناکامی در غزه تلاش دارند از طریق مذاکره با طرف های لبنانی با واسطه گری فرانسه، از فشار نبرد در جبهه شمالی بکاهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل تسنیم، طی روزهای گذشته بیروت میزبان وزیر خارجه فرانسه و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن بود و دو هفته قبل هم نخست وزیر و فرمانده ارتش لبنان در پاریس مهمان امانوئل مکرون بودند.

محور رایزنی های این دو مقام عالی رتبه مذاکره درباره طرحی است که دوماه قبل توسط فرانسوی ها ارائه شده که رسانه ها این طرح را "طرح سه مرحله ای فرانسه" نامیده اند.

 

.

 

در مرحله اول این طرح، آتش بس در مرزهای لبنان و سرزمین های اشغالی برقرار می شود، در مرحله دوم هم نیروهای مسلح لبنانی 10 کیلومتر از مرز با فلسطین اشغالی فاصله می گیرند تا نیروهای ارتش لبنان و یونیفل در این مناطق مستقر می شود. در مرحله سوم، مذاکرات میان بیروت و تل آویو برای حل مشکلات مرزی لبنان و اسرائیل آغاز می شود.

دوماه قبل منابع نزدیک به حزب الله این پیشنهاد را رد و  بر توقف حملات در غزه به عنوان پیش شرط پایان درگیری در جبهه جنوب لبنان تاکید کردند، لکن فرانسوی ها با برخی تغییرات در طرح اولیه پیشنهادی، بار دیگر به بیروت بازگشتند.

وعده کمک های مالی بیشتر به ارتش لبنان، عقب نشینی تجیهزات حزب الله (نه نفرات)، کمک به حل مشکلات سیاسی داخلی لبنان و همکاری در زمینه اکتشاف گاز  از جمله مفاد پیشنهاد فرانسه است. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • (ویدئو) سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی
  • فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس+ فیلم
  • فیلم| فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس
  • ببینید | سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ!
  • خواب عجیب آیت الله هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • (ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است