Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش جهاد اسلامی فلسطین سخنرانی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را هدیه به اشغالگران طرح سازش آمریکایی موسوم به "معامله قرن" دانست. ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت فلسطین الیوم، داود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: سخنرانی عباس تنها تاکید بر روند سازش و ناتوانی در اذعان به شکست آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: لحن عباس ناتوان از توصیف تجاوزگری و ظلم اشغالگران علیه زندگی ملت فلسطین بود.

شهاب گفت: سخنرانی عباس اعلام ضمنی آمادگی برای بازگشت به میز مذاکرات و گدایی کردن آن است و این امر گذر از همه محرمات به شمار می رود.

وی تصریح کرد: این سخنرانی تهدید کننده آینده آشتی و وحدت داخلی است و هدیه ای به اشغالگران و طرح معامله قرن به شمار می رود که هدف آن از خاموش کردن شعله مقاومت و ارکان حیاتی آن و خلع سلاح کردن مقاومت است.

شهاب گفت: این سخنرانی مردود و غیرقابل قبول است و بیان کننده اجماع ملی فلسطینی ها نیست و تهدیدی برای آشتی و وحدت و عقب گرد بزرگی در تلاش های صورت گرفته برای برون رفت از تنگنای داخلی به شمار می رود.

جبهه خلق: سخنرانی عباس خدشه به جانفشانی ملت فلسطین بود

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز سخنرانی محمود عباس را ناامید کننده دانست و تاکید کرد که این سخنرانی در سطح چالش های بزرگ پیش روی مسئله فلسطین نبود.

جبهه خلق در بیانیه خود آورده است: عباس در سخنرانی خود به همان مبانی مکرر و متمرکز بر برنامه مشهور خود استناد کرد که این برنامه سازش و مذاکره را ابزار حل و فصل درگیری با دشمن صهیونیست می داند؛ درحالی که تجربه 25 سال اخیر شکست و ناکامی آن را ثابت کرده است. انتظار می رفت که عباس در سازمان ملل اعلام کند که از برنامه سازش و مذاکره در راستای پایبندی به موضع اجماع ملی و مصوبات شورای مرکزی دست می کشد. این موضع ملی بر لزوم کنار کشیدن از توافقنامه اسلو و سلب به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و توقف همکاری امنیتی با آن تاکید می کند.

جبهه خلق سخنرانی عباس را نشان دهنده "نبود نیت واقعی برای عبرت گیری از اشتباه های گذشته و دل بستن به توهم صلح و مذاکرات بیهوده" دانست و گفت: سخنان عباس درباره غزه تنها شکاف و رنج اهالی نوار غزه را تشدید خواهد کرد و کمکی به پیشبرد روند آشتی نخواهد کرد.

این جبهه گفت: مقابله با معامله قرن و جنگ فراگیر دولت آمریکا علیه حقوق ملت فلسطین ایجاب می نکند که همه اشکال مقاومت اجرایی شود که قوانین و موازین بین المللی آن را مشروع دانسته است.

این جبهه افزود: توصیف های بکار رفته در سخنرانی عباس درباره مقاومت و نقش تشکیلات خوگردان در مقابله با آن اهانت به جانشفانی های عظیم ملت فلسطین به شمار می رود.

این بیانیه از عباس خواست تا به اجماع ملی فلسطین بازگشته و در مسیر یک طرح و راهبرد دفاعی متحد به جای دل بستن به مذاکرات و راه حل های آزموده شده و شکست خورده گذشته گام بردارد تا از این طریق بتوان وارد مرحله جدیدی شد.

برپایه این گزارش، محمود عباس در سخنرانی خود در سازمان ملل به لحن همیشگی خود ادامه داد و بدنبال گدایی کردن صلح و مذاکره با اشغالگران رفت و در اشاره به سلاح مقاومت فلسطین گفت: در روزهای آینده آخرین دور مذاکرات برگزار خواهد شد و بعد از آن چیز دیگری روی خواهد داد. ما تنها یک سلاح واحد را قبول خواهیم داشت؛ نه دولت شبه نظامیان".

انتهای پیام/.

R36439/P36439/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان ایرانی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا چه کسانی بودند؟ + عکس و سند

همشهری آنلاین: در این روزهای حساس و به یادماندنی که تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های مختلف به ویژه دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم غزه، توجه رسانه‌ها و مردم جهان را به خود جلب کرده، بازخوانی برخی وقایع مشابه در تاریخ خالی از لطف نیست. بی‌گمان این صحنه‌ها در طول سال‌ها فعالیت ضدصهیونیستی آزادیخواهان جهان کم‌نظیر است، اما نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که در طول هشتاد سال جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین، با اوج‌گیری این جنایت‌ها اعتراضات جهانی به ویژه دانشجویی هم در اقصی نقاط جهان گسترش یافته است. در یکی از این اسناد که در گنجینه اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی نگهداری می‌شود گزارشی از ساواک در مهر ماه سال ۱۳۴۹ به چشم می‌خورد. در این سند به اجتماع دانشجویان ایرانی، امریکایی و عربی در حمایت از فلسطین در دانشگاه کلمبیا پرداخته شده است.

متن این سند بدین شرح است:

« روز جمعه ۴۹/۷/۲۲ ساعت ۷ بعدازظهر دانشجویان ایرانی، دانشجویان آمریکایی، دانشجویان عرب که در حدود پانصد نفر می‌شدند در سالن نمایش دانشگاه کلمبیا اجتماع کردند. این اجتماع فقط بخاطر پشتیبانی از فلسطین تشکیل شده بود و دانشجویان ایرانی شرکت‌کننده عبارت بودند از ۱-حسن حلبیان ۲-علی‌اکبر زارعیان ۳-علی‌اصغر زارعیان ۴-دکتر محمدعلی خوانساری ۵-مجید سیادت ۶-دخی شعشعانی ۷-کیومرث ثابتیان ۸-فریدون دانش ۹-احمد شایگان ۱۱-هادی کیلک ۱۲-حسین زادنیا. ابتدا چند دانشجوی امریکایی سخنرانی کردند و بعدا احمد شایگان بزبان انگلیسی سخنرانی نمود. ضمنا در موقع سخنرانی یکی از دانشجویان آمریکایی گاز اشک‌آور پخش شد که تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان مجبور بترک سالن شدند. نظریه نمایندگی. صحت خبر تائید میشود.»

کد خبر 849193 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو دفاع - بسیج دانشجویی خبر ویژه ایران و فلسطین فلسطین

دیگر خبرها

  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • تسلط سرایا القدس بر پهپاد اسکای لارک اشغالگران در خان یونس+فیلم
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • دانشجویان ایرانی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا چه کسانی بودند؟ + عکس و سند
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد