Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@22:08:59 GMT

گرانی و احتکار کالاها دو مشکل اصلی مردم است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۱۹۰۲۹

گرانی و احتکار کالاها دو مشکل اصلی مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خواستار رسیدگی به مسائل گرانی، احتکار و مبارزه با مفاسد اقتصادی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز؛ رسیدگی دقیق به جوانب، زمینه‌ها و سهل‌انگاری احتمالی حادثه تروریستی اهواز را مطالبه و انتظار ملت ایران دانست و اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند؛ یکی از جنبه‌های حادثه این است که این حمله نشان داد که راه و مسیر حرکت ما راه افتخار،اعتلاء و پیشرفت است و دشمن‌های زیاد در کمین داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: جنبه دیگر حادثه تروریستی اهواز نشان داد که این کار تروریست‌ها شجاعانه نیست بلکه بزدلانه بود چراکه یک عده با سلاح مردم را به گلوله بستند؛ جنبه سوم تحلیل رهبر انقلاب این است که هر جا دشمنان از جمله در سوریه و عراق گیر می‌کنند، آمریکا آنها را نجات می‌دهد و این کار همان‌هایی است که دستشان در جیب عربستان بود تا افکار عمومی را از ناکامی‌های خود در خاورمیانه منحرف کنند.

وی ایران را قربانی تروریسم دانست و خاطرنشان کرد: کمتر ملتی در دنیا وجود دارد که همانند ایران قربانی شوم تروریست باشد؛ در مراسم رژه اهواز مردم را مورد هدف قرار داده و 25 نفر را به شهید کرده و ۶۰ نفر را مجروح کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که دشمن به دنبال القای حس ناامیدی در بین مردم است، افزود: دشمنان به خوبی می‌دانند که پایه و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین مردم هستند به همین دلیل زندگی و افکار مردم را مورد هدف قرار داده است.

آل هاشم با اشاره به این‌که تسلیم شدن در قاموس ملت عاشورایی ایران وجود ندارد، افزود: این اقدامات غیرانسانی و به دور از هرگونه عقل و منطق نتیجه‌ای جز رسوایی خودشان نخواهد داشت. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: در مقابل سخنان آقای روحانی، رئیس‌جمهور آمریکا به قدری حقارت‌آمیز صحبت کرد که تمام حضار به وی خندیدند و همه به حماقت او پی بردند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رییس جمهور با سخنرانی منطقی و سنجیده و همچنین با پشتوانه مردمی، نیروهای مسلح و اقتدار ملی؛ موضع نظام اسلامی ایران را مطرح کرد، گفت: دکتر روحانی در ۱۵ دقیقه زمان سخنرانی خود، تصویر شفاف، چهره مستحکم، منطقی، قاطع و استوار ایران را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه خواستار رسیدگی به مسائل گرانی، احتکار و مبارزه با مفاسد اقتصادی شد و گفت: همانطور که سخنان رئیس جمهور ایران با صلابت و منطق با استقبال همه روبه رو شد، باید مشکلات اقتصادی نیز مدیریت شده تا مشکلات به نحو احسن حل شود.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس حادثه تروریستی اهواز مشکلات اقتصادی شیراز نماز جمعه آیت الله مکارم شیرازی هفته دفاع مقدس خطبه نماز جمعه اربعین حسینی وزیر بهداشت آل هاشم تبریز نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق همچون شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست و قلب مظلومان جهان را شاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، در اجلاسیه ۴۲۲ شهدای کهگیلویه، اظهار کرد: ایران اسلامی با همت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلاتی از جمله تامین معیشت دارند، افزود: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم‌وکاستی‌هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت ساله دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوراندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده است که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی افزود: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری است و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

معاون رئیس‌جمهور خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان شد، گفت: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرارگیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی به تحولات دنیا و منطقه زد و تصریح کرد: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیرقبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده است و امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 749312

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • پاشازاده: نکونام در استقلال با صدها مشکل ریز و درشت مواجه بود
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است