Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:30:21 GMT

آب چهار شهر خوزستان با افت فشار مواجه می شود

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۱۹۰۴۳

آب چهار شهر خوزستان با افت فشار مواجه می شود

صابر علیدادی جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: کانال «پای پل» در بالادست رودخانه کرخه که محل تامین بخشی از آب مورد نیاز طرح آبرسانی غدیر به این چهار شهر است دچار شکستگی شده و تعمیر آن ضروری است.
وی افزود: این کانال روباز از ابتدا دچار مشکلاتی بوده اما از یک ماه گذشته این مشکلات بیشتر شده به طوری که حفره ها و شکستگی های عمیق در آن ایجاد شده که موجب هدر روی آب می شود، تلاش بر این بود که مشکلات این خط تا عبور از فصل گرما به صورت مقطعی مرتفع شود ولی اکنون تعمیرات اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی تعمیرات خط غدیر از شنبه شب به مدت 48 ساعت انجام می شود.
علیدادی با بیان اینکه حدود 75 درصد آب طرح غدیر از طریق ایستگاه دیگری بنام «قیصریه» قابل تامین است، اضافه کرد: آب شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان و اهواز در زمان تعمیرات دچار قطعی نمی شود، اما افت فشار در برخی مناطق و کاهش کیفیت پیش بینی می شود.
وی در ادامه گفت: شرکت های آب و فاضلاب شهری مسئول توزیع آب هستند و اگر این امر به خوبی اتفاق بیفتد و بهره برداری به درستی انجام شود، قطعی آب نباید اتفاق بیفتد.
علیدادی افزود: شوری آب (EC) کارون در اهواز بین 2 هزار و 800 تا سه هزار میکروموس است و شرکت آبفای اهواز می تواند کمبود خود را از طریق رودخانه کارون جایگزین کند اما به دلیل بالا بودن شوری آب کارون در خرمشهر و آبادان، نمی توان از این رودخانه برداشت آب انجام داد.
وی همچنین درباره اطلاعیه آبفای خرمشهر درباره ذخیره آب برای چهار روز توسط شهروندان گفت: برخی از شرکت های آبفا معتقدند که مخزن کافی برای ذخیره آب ندارند و بر همین اساس ممکن است به شهروندان توصیه کنند که اب ذخیره کنند.
طرح آبرسانی غدیر با هدف اصلی تامین آب شرب برای شهرهای مرکزی، جنوبی و غربی خوزستان (شامل 26 شهر و یک هزار و 608 روستا که پیش از این از کارون تامین می شدند، طراحی شده است. این طرح در حال حاضر آب شرب چهار شهر آبادان، خرمشهر، اهواز و شادگان را از سد کرخه تامین می کند.
در پی شور شدن آب شهرهای خرمشهر و آبادان در تیر و خرداد امسال، طرح غدیر به صورت اضطراری در نیمه تیر تکمیل شد.
9754/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 آب و فاضلاب رودخانه کرخه شهر آب چهار اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک حافظان قرآن در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: در مرحله اول آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن شرکت کنندگانی از سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان شرکت کردند.
سید نادر موسوی افزود: در این آزمون ۱۱۰ نفر شرکت داشتند که از این تعداد ۶۹ خانم و ۴۱ نفر آقا بودند.
او ادامه داد: افرادی که در این مرحله کتبی امتیاز لازم را کسب کنند می‌توانند در مرحله شفاهی این آزمون شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • بازگشت آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • برگزاری آزمون حفظ قرآن در خرمشهر
  • برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک حافظان قرآن در خرمشهر
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ 20
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • جوی ناپایدار در اروند