Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 بدون شک نام کلاشینکف به گوش شما خورده است، این برند روسی ید طولایی در ساخت تسلیحات نظامی دارد و سلاح معروف Ak-47 کلاشینکف برای ما ایرانی‌ها کاملاً شناخته شده است. اما جالب است بدانید کلاشینکف از آن برندهایی است که تمامی تخم‌مرغ‌‌های خود را در یک سبد نمی‌گذارد و در کنار ساخت اسلحه، وسایل نقلیه شهری و نظامی جالبی هم عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور در ادامه قصد داریم با هم ببینیم کلاشینکف تاکنون در کنار جنگ‌افزارهای نظامی چه محصولات دیگری عرضه کرده است.

خودروی الکتریکی CV-1

کلاشینکف در خصوص طراحی بدنه این خودرو زحمت زیادی به خود نداده است و بدنه آن به خودروی کامبی مدل IZH21252 تعلق دارد. جالب است بدانید خودروی کامبی در دهه ۷۰ میلادی توسط روس‌ها تولید شده است و جای تعجب نیست اگر خودروی الکتریکی CV-1 ظاهری نه چندان زیبا داشته باشد.

کلاشینکف مدعی است این خودروی الکتریکی را برای رقابت با محصولات تسلا راهی بازار خواهد کرد. خودروی الکتریکی CV-1 با یکبار شارژ مسافتی معادل ۳۲۱ کیلومتر را طی می‌کند و در عرض ۶ ثانیه به شتابی برابر با ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا می‌کند.

موتورسیکلت الکتریکی SM-1

از آنجایی که کلاشینکف یک برند نظامی است بیشتر محصولات این برند نیز با در نظر گرفتن استانداردهای نظامی ساخته می‌شوند که در این زمینه می‌توان به موتورسیکلت الکتریکی SM-1 اشاره کرد.

این محصول به موتور الکتریکی مجهز است و عملاً صدایی تولید نمی‌کند، در نتیجه موتورسیکلت SM-1 گزینه مناسبی برای عملیات‌های شناسایی در میادین نبرد به‌حساب می‌‌آید. موتورسیکلت الکتریکی کلاشینکف سرعت قابل قبولی دارد و حدود ۹۰ کیلومتر را در هر ساعت طی می‌کند. این موتورسیکلت قادر است مسافتی حدود ۱۵۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

خودروی الکتریکی شهری

کلاشینکف خودروی جالبی را برای حضور در خیابان‌های مسکو طراحی کرده است که از نیروی الکتریکی بهره می‌گیرد. این خودرو در نگاه اول شبیه به خودروهای باگی است و ظاهری اسپرت دارد.

به لحاظ زیباشناختی نیز کلاشینکف در حق این خودرو کم‌لطفی کرده و با محصولی طرف هستیم که حتی قسمت در برای راننده و سرنشین در آن تعبیه نشده است. کلاشینکف در حین رونمایی این خودرو اشاره‌ای به سرعت یا میزان مصرف باتری این خودرو نداشته و در نتیجه نباید انتظارهای زیادی از این خودروی الکتریکی شهری داشت.

خودروی OV-2 هیبرید

این خودرو بیشتر شبیه به خودروهای آف‌رود است و در نگاه اول به آن طراحی خودروهای باگی در ذهن شما تداعی خواهد شد. خودروی OV-2 هیبرید چهار سرنشین را در خود جای می‌دهد و به دو موتور جداگانه الکتریکی مجهز است، نیروی یکی از این پیشرانه‌ها به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و پیشرانه دیگر برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو در نظر گرفته شده است.

خودوری هیبرید OV-2 به سرعتی حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌‌کند و برای مصارف نظامی و حمل و نقل سربازان در عملیات‌های مخفیانه طراحی شده است.

موتورسیکلت الکتریکی UM-1

کلاشینکف این موتورسیکلت را برای مصارف شهری طراحی کرده است و استفاده از رنگ‌های قرمز و مشکی در طراحی این موتورسیکلت را می‌توان به عنوان رنگ‌هایی دانست که در بیشتر وسیله‌های نقلیه کلاشینکف شاهد هستیم.

جعبه‌ای برای قرار دادن لوازم در قسمت عقب موتورسیکلت و شیشه‌محافظ در قسمت جلو را می‌توان از دیگر مشخصات ظاهری موتور الکتریکی UM-1 نام برد.

این موتورسیکلت الکتریکی به لحاظ سرعت از موتورسیکلت SM-1 سریع‌تر است و حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد، به لحاظ شارژ نیز با موتورسیکلتی طرف هستیم که با یک بار شارژ حدود ۱۵۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

خودروی Stena Wall Complex

این خودرو در‌واقع یک دیوار متحرک است که چندین لایه دیوار تاشدنی را حمل می‌کند. این دیوارها به راحتی باز می‌شوند و فاصله‌ای چند متری در جلوی خودرو با پوشش می‌دهند.

خودروی Stenna Wall Complex از جانب کلاشینکف برای گارد ملی روسیه ساخته شده است و در اولین نگاه به این خودرو متوجه خواهید شد با محصولی طرف هستیم که برای سرکوب شورش‌های خیابانی ساخته شده است.

فرآیند باز شدن دیوارهای تاشوی تعبیه شده در این خودرو در عرض ۳.۵ دقیقه انجام می‌شود تا نیروهای ضد شورش در کمترین زمان آماده مقابله باشند.

ماشین جنگی Bipeda Complex Mech

انصافاً باید گفت نمی‌شود روی این ماشین جنگی نام خودرو گذاشت اما از آنجایی که ویژگی‌های جالبی دارد و محصول دست کلاشینکف است نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت.

این ماشین جنگی چیزی حدود ۴ متر ارتفاع دارد و بیشتر شبیه به یک محصول کانسپت و مفهومی است تا ماشینی که بتوان آن را در میادین نبرد استفاده کرد. با این حساب به نوعی می‌توان گفت ماشین جنگی Bipeda Complex Mech دورنمایی از ایده‌های کلاشینکف برای محصولات نظامی آینده این شرکت است.

به احتمال زیاد در این ماشین جنگی می‌توان اسلحه‌های مختلفی را تعبیه کرد و راننده آن از پشت شیشه‌های ضد گلوله مواضع دشمن را زیر آتش خواهد گرفت.

در این قسمت به پایان فهرست وسایل نقلیه شهری و نظامی عجیب و غریبی رسیدیم که برند روسی کلاشینکف ساخته است، پیشنهاد می‌کنیم اگر نکته جالبی در این زمینه به ذهن شما رسیده است در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از این موارد باخبر سازید.

منبع: برترین ها

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کلاشینکف فناوری نظامی فناوری خودروی شهری جنگ افزار موتورسیکلت ضد شورش روسیه خودروی الکتریکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف موتورسیکلت‌های قاچاق میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق و غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه در یک منزل مسکونی اقدام به نگهداری تعدادی موتورسیکلت قاچاق و غیرمجاز شده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ محمدیه قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در محل حاضر و در بازرسی از این منزل تعداد ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق و غیرمجاز بدون هر گونه مجوز قانونی را کشف کردند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به ممنوعیت تردد چنین موتورسیکلت‌هایی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند، اضافه کرد: کارشناسان ارزش این موتورسیکلت‌های قاچاق را ۲۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

احشام میلیاردی قاچاق به مقصد نرسیدند

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۸۶ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی از فعالیت تعدادی خودرو سواری موسوم به شوتی که اقدام به قاچاق دام زنده از طریق محور‌های مواصلاتی حوزه استحفاظی این شهرستان می‌کنند، مطلع شدند و موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

او افزود: ماموران به این محور اعزام شدند و تعداد ۸ دستگاه خودرو سواری مشکوک را مشاهده که برای بررسی بیشتر این خودرو‌ها را متوقف و در بازرسی از این وسایل نقلیه تعداد ۸۶ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهروندان درخواست کرد به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلیس فسا بار تریاک را متوقف کرد

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد که از یکی از شهرستان‌های همجوار به مقصد مرکز استان بارگیری شده بود.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر انتقال مواد افیونی از یکی از شهرستان‌های همجوار به مرکز استان با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: با اقدامات فنی، ماموران موفق شدند خودرو پژو ۴۰۵ مورد نظر را هنگام تردد در محور مواصلاتی داراب - فسا شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده را ناگزیر به توقف کنند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از خودرو، ۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به قصد انتقال به شیراز در صندوق عقب بارگیری شده بود، کشف و راننده پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ آراوند تصریح کرد: خودرو حامل مواد افیونی به پارکینگ انتقال داده شد.

سیگار‌های قاچاق به بازار نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف سیگار‌های خارجی قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان لامرد اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در هنگام بررسی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی سواری ساینا مظنون شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۷ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون ریال کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

سرهنگ لشکری بیان کرد: ضمن توقیف خودرو، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی ارسال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از شهروندان درخواست کرد: به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مجرمانه، موضوع را فورا از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

موتورسیکلت قاچاق در شیراز توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان موفق به توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال شدند. 

سرهنگ عبدالرضا ضربت بیان کرد: ماموران یگان امداد شیراز هنگام گشت زنی در یکی از محله‌های این شهرستان به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک شدند و آن را با اقدامات تخصصی متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه موتورسیکلت توقیفی بدون هرگونه مجوز قانونی بود، گفت: راکب پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ ضربت، ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرمجاز از جمله مکان‌های دپو کالای قاچاق، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • چالوس یک طرفه شد
  • ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • ۲۱ میلیون تردد در جاده های استان تهران ثبت شد
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال