Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@13:29:41 GMT

جزئیات بازداشت عضو شورای شهر شیراز

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۱۹۸۹۵

محمد شعبانی رئیس روابط‌ عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز که شامگاه گذشته با دستور شهردار شیراز برکنار شده بود، توسط نهادهای امنیتی و با هماهنگی مقام قضایی بازداشت شد.

پیش از این انتشار عکسی در فضای مجازی در خصوص بیلبوردی در میدان نمازی شهر شیراز که در طراحی آن از تصویر سربازان رژیم غاصب صهیونیستی بجای رزمندگان دفاع مقدس استفاده شده بود، با انتقاد شدید مردم شهیدپرور شیراز، خانواده‌های معزز شهدا و کاربران فضای مجازی مواجه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم انقلابی شیراز که انتشار تصویر این بیلبورد خشم آن‌ها را برانگیخته بود، منتظر اقدام مسئولان نمانده و در اقدامی آتش به‌اختیار، همان شب بنر تصویر سربازان رژیم صهیونسیتی را به پایین کشیدند.

رئیس شورای شهر شیراز هم بلافاصله طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون فرهنگی شیراز دستور داد موضوع را با فوریت مورد بررسی قرار دهید و برخورد جدی با دست اندرکاران مربوطه صورت پذیرد.

اسکندپور شهردار شیراز نیز در اولین واکنش نسبت به این اتفاق از مردم عذرخواهی کرد و دستور برخورد شدید با عوامل تولید بنر مذموم دفاع مقدس را صادر کرد. او سپس شامگاه پنج‌شنبه محمدجواد کشاورزی رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری و نیز محمد شعبانی رئیس روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز را برکنار کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سازمان فرهنگی شهرداری شیراز علیرغم اینکه چند طراح در استخدام خود دارد، برای طراحی این بنر از فردی خارج از مجموعه شهرداری استفاده کرده است.

هنوز جزئیات بیشتری از این اتفاق مشخص نیست، اما محمد شعبانی که پیش از این رئیس روابط‌عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بود، با توجه به پیام‌های مشکوک منتشرشده در خارج از کشور بویژه اکانت‌های منتسب به رژیم صهیونیستی، برای انجام تحقیقات بیشتر توسط نهادهای امنیتی در بازداشت به سر می‌برد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فضای مجازی خشم شورای شهر دفاع مقدس کشاورزی روابط عمومی شهرداری روابط عمومی سازمان خشم دفاع مقدس رژیم صهیونیستی شعبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد حسین ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، صبح امروز سه‌شنبه در حاشیه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، افزود: امروز برای رونمایی از برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در خوزستان هستیم. در کشور ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگ وجود دارد، ظرفیت‌هایی که در بخش دولتی، عمومی، خصوصی و مردمی است که اگر تمهید مناسبی صورت نگیرد، این امر می‌تواند به ضد تبدیل شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موازی کاری‌ها و کار‌هایی که بعضی از آنها همدیگر را خنثی می‌کنند، می‌تواند تنش و کاهش در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کند، اما اگر نوعی هماهنگی ایجاد شود، ساز و کار‌هایی برای پیشبرد آن موضوع در نظر گرفته شود، آنگاه این امر می‌تواند اتفاق مبارکی را رقم زند.

ساعی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، استان، کشور و بالاتر از شورای فرهنگی استان، شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، افزود: تلاش بر این بوده که ریل گذاری‌هایی را که بر اساس قانونگذاری‌ها و سند نگاری‌ها اتفاق می‌افتد تا خردترین سطوح یعنی سطح شهرستانی انجام دهیم تا این امر بتواند در قالب نظم بالاتر و جدی‌تری به هم افزایی برسد و مشکلات کشور را حل کند.

وی گفت: اگر یک کار جدید در بخش فرهنگ صورت دهیم، بخش بزرگی از مشکلات ما در حوزه اقتصادی و سیاسی کشور حل خواهد شد؛ لذا با برکت این ریل گذاریی‌ها، قانونگذاری‌ها و سند نگاری‌ها و حل مشکل‌های در این حوزه، مردم منتفع شوند.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای فعالیت‌های فرهنگی است
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشور‌ها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند