Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز به نقل از بی بی سی، نمایندگان پارلمان کانادا به لغو شهروندی افتخاری آنگ سان سوچی، از رهبران میانمار(برمه) رای داده اند.

 

قطعنامه پارلمان کانادا در واکنش به کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار به وسیله ارتش این کشور صادر شد. مجلس عوام کانادا پیش تر از رخدادهای میانمار به عنوان نسل کشی نام برده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان ملل متحد ماه گدشته خواستار تحقیق از فرماندهان نظامی میانمار در ارتباط با نسل کشی اقلیت روهینگیا شده بود. دست کم هفتصدهزار نفر از اعضای این اقلیت در یک سال گذشته از میانمار گریخته اند. خانم سوچی در سال ۱۹۹۱ به خاطر تلاش برای برقراری دموکراسی در میانمار و مقابله با حکومت نظامیان، جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

 

پارلمان کانادا نیز در سال ۲۰۰۷ با صدور قطعنامه ای شهروندی افتخاری این کشور را به او اعطا کرد. او پس از آزادی از حصر خانگی، از سال ۲۰۱۵ به عنوان رهبر بالقوه میانمار وارد حکومت شده است. آنگ سان سوچی به خاطر عدم مخالفت با سرکوب خشونت آمیز اقلیت مسلمان به وسیله ارتش میانمار مورد انتقاد بین المللی است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شهروندی افتخاری پارلمان کانادا آنگ سان سوچی برمه میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا نبی شهروند افتخاری شهر دارالعباده یزد شد

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت:با درخواست آقای دکتر علیرضا نبی از بنیاد بین‌المللی نیکوکاری بابت شهروند افتخاری یزد و اعلام علاقه ویژه ایشان به کهن ترین شهر خشتی جهان، با تصویب شورای اسلامی شهر یزد نامبرده به شهروند افتخاری یزد نائل آمد. 

وی، متولد ۱۳۴۷ در مشهد است و کارخانه‌های متعددی را تأسیس کرده که شرط استخدام کارگران در آنها، داشتن سوء پیشینه است.

لازم به ذکر است که لوح شهروند افتخاری یزد به زودی در مراسمی به ایشان اهدا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیسی در کراچی
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • آتش گرفتن قطار حین حرکت در کانادا + فیلم
  • آتش گرفتن قطار در کانادا
  • نواخته شدن زنگ تحرک در ۲۲ بوستان پایتخت
  • علیرضا نبی شهروند افتخاری شهر دارالعباده یزد شد