Web Analytics Made Easy - Statcounter

مو‌های شما چه بلند باشند چه کوتاه، حتما برای بهتر کردن وضعیت‌شان به فکر استفاده از روغن‌های مختلفی افتاده‌اید. حالا برای هر منظوری! تقویت سرعت رشد، جلوگیری از موخوره، خوش حالت شدن و ...
بعضی‌ها روغن به دست آمده از گل بنفشه را برای استفاده انتخاب می‌کنند. امروز با طرز تهیه روغن بنفشه برای مو و خواص آن آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آشنایی با روغن گل بنفشه
روغن بنفشه یک روغن پر استفاده و پر خاصیت است که دارای ۷۷ درصد از چربی‌های اشباع نشده است. خواص کم نظیر این روغن سبب شده، کاربرد بسیاری در تولید کرم‌های دارویی و آرایشی برای پوست و محصولات تقویت مو داشته باشد.
خود گل بنفشه، گیاه با دوامی متشکل از ۵ گلبرگ زیبا و معطرست. بنفشه به خانواده "فیولا" تعلق دارد و بیش از ۲۰۰ نوع مختلف آن در دنیا پرورش داده می‌شود. این گل در فصل بهار به گل می‌نشیند و رنگ گل‌ها بنفش متمایل به آبی است.



در طب سنتی ایران، روغن بنفشه با استفاده از روغن‌های کنجد یا زیتون تهیه می‌شود. برای همین خواص آن متناسب با روغن پایه‌ای که از آن استفاده می‌کنند تغییر می‌کند. شاید برای همین باشد که در مورد طبع آن در منابع مختلف، تفاوت وجود دارد. در برخی منابع طبع روغن بنفشه را گرم و‌تر و در برخی دیگر سرد و‌تر دانسته‌اند. بهرحال در طب سنتی چیزی که برای لطافت مو مهم است رطوبت است یا همان تری که این روغن بخوبی آن را تامین می‌کند.

طرز تهیه روغن گل بنفشه
برای درست کردن روغن بنفشه، فقط گل بنفشه پاک و سالم (نه ساقه، نه برگ و...) را در یک ظرف شیشه‌ای می‌ریزند؛ که بهتر است این گل نیم‌کوب یا پودر شود. بعد روغن کنجد یا روغن زیتون را به آن اضافه می‌کنند تا روغن روی گل بیاید. ۳۰ روز روغن را در معرض غیرمستقیم نور آفتاب قرار می‌دهند، وقتی رنگ گل‌ها سفید و روغن تیره شد آن روغن را با پارچه‌ای تمیز صاف می‌کنند. سپس روغن گل بنفشه آماده است.
اگر دوباره به این روغن به‌دست‌آمده، گل بنفشه اضافه کنید و ۳۰ روز دیگر بماند و دوباره تا ۱۰ ماه گل بنفشه به روغن اضافه کنید، روغن حاصله معجزه‌ای از معجزات طب سنتی خواهد بود.
در این نوع روغن گیری نیازی به افزودن آب نیست و بهتر است از گل بنفشه خشک یا نیمه خشک جهت جلوگیری از کپک زدن استفاده نمایید.

نکته: دقت کنید که روغن پایه نقش مهمی در ایجاد خواص روغن بنفشه دارد.

اگر روغن بنفشه با پایه روغن کنجد درست شود، برای مرگ مغزی، کما، سینوزیت، میگرن، سردرد، زکام، بوی بد دهان و ... مفید است.
اگر هم با پایه روغن زیتون درست شود در درمان ریزش مو، رویش مجدد مو، سفیدی مو، تب (استفاده به‌صورت موضعی روی محل پیشانی) و... مفید خواهد بود.

روغن بنفشه برای مو



اگر بدنبال رفع مشکل موخوره هستید روغن بنفشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. فقط باید بعد از استحمام مقداری از آن را کف دست ریخته و با آن انتهای ساقه مو‌هایتان را ماساژ دهید. جذب این روغن خوب است و چربی‌اش خیلی روی مو‌های شما کثیفی ایجاد نمی‌کند. البته بطور کل استعمال روغن بر روی مو‌های آسیب دیده از موخوره، موخوره را کامل درمان نمی‌کند، ولی از بدتر شدنش جلوگیری می‌کند. اگرچه نهایتا باید وقتی مو‌های شما به اندازه‌ای رسید که دلتان آمد کوتاهشان کنید، این کار را بکنید!
در صورتی که می‌خواهید روغن بنفشه را برای رفع شوره سر استفاده کنید باید پوست سرتان را به آن آغشته کرده و ماساژ دهید. فقط دقت کنید که خیلی سرتان را چرب نکنید. تداوم این عمل بصورت روزانه شما را از شر شوره‌های سر خلاص می‌کند.


اگر برای بهبود رشد مو قصد استفاده از روغن بنفشه را دارید، باید ریشه موهای‌تان را با مقدار زیادی روغن بنفشه چرب کنید و بگذارید برای ۳ ساعت این روغن روی سر شما بماند. (اما اگر ۳ ساعت باعث شده قید این کار را بزنید می‌توانید به همان یک ساعت هم بسنده کنید. در بسیاری از منابع گفته‌اند نگه داشتن روغن روی سر بیشتر از ۱ ساعت هیچ تاثیر اضافه‌ای در جذبش ندارد). توجه کنید که گرم کردن روغن و سپس آغشته کردن ریشه مو به آن باعث اثرپذیری بیشتر مو‌های شما و جذب بهتر روغن می‌گردد (گرم در حدی که پوست را نسوزاند. برای این کار از ماکرویو یا کتری جوشان بر روی شعله‌های گاز استفاده کنید). اگر بعد از استفاده از روغن سرتان با کلاه حمام بپوشانید که دیگر چه بهتر. سپس برای شستوشوی مو‌ها اقدام کنید. برای تاثیر بیشتر، تعداد دفعات استفاده از روغن بنفشه برای مو را افزایش دهید و مثلا هر دو روز یک بار، این کار را تکرار کنید.


روغن داغ کردن مو و ماساژ مو‌ها
روغن داغ کردن مو یک روش عالی برای جان بخشی به موهاست و هم برای ریشه مو هم برای تنه مو بسیار مفید است. روغن داغ باعث متخلخل شدن ساقه مو می‌شود و به همین خاطر چربی بخوبی در بافت مو نفوذ می‌کند. پس از روغن داغ کردن مو با روغن بنفشه، مو‌های مرطوب خود را ماساژ دهید. وقتی به زیر دوش حمام می‌روید اجازه دهید مو‌های شما اندکی مرطوب شوند. سپس دوش آب را بسته و باز مو‌ها را ماساژ دهید. از ریشه سر شروع کرده و ماساژ را تا انتهای مو‌ها ادامه دهید. برطرف شدن موخوره‌ها و بهبود جریان خون در پوست سر ارزشش را دارد که ۵ دقیقه وقت صرف کنید. خصوصا که این ماساژ شستوشوی سر را هم آسان می‌کند، چون هر جرم و چرکی که روی پوست سر شماست دیگر کامل در روغن و آب حل خواهد شد. سپس یک شامپوی مخصوص شستوشوی مو‌های چرب بردارید و لذت یک نظافت اساسی را به ریشه موهای‌تان بدهید. در مورد ساقه مو‌ها خیلی حساس نباشید. توزیع کف شامپو در موها، یک ماساژ ملایم ۳۰ ثانیه‌ای و سپس آب کشی کفایت می‌کند. خصوصا اگر مو‌های شما مو‌های خشکی هستند.  
منبع:ستاره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و زیبایی مو موخوره روغن بنفشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر گمرک لرستان گفت: در سال ۱۴۰۲ مقدار ۱۱۹ تن کالا به ارزش ۱۰۹ میلیون دلار از طریق گمرک استان لرستان به خارج از کشور صادر شده است که این حجم صادرات به لحاظ وزنی ۸۳ درصد و از نظر دلاری نیز ۱۵۴ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل افزایش داشته است.
حسن حسینی افزود: ۱۷ میلیون دلار واردات کالا از گمرک لرستان صورت گرفته لحاظ ارزش ۳۵ درصد افزایش داشته و بیشتر آن مربوط به واردات تجهیزات و ماشین آلات کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی استان بوده است.
وی با اشاره به درآمد ۹۰۸ میلیارد ریالی گمرک لرستان در سال جاری و افزایش ۱۸۴ درصدی آن نسبت به پارسال گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید گمرک استان اقدامات اساسی و کاربردی صورت داده که در طول دولت‌های گذشته تاکنون انجام نشده به نحوی که خدمت به فعالان اقتصادی، تجار و تولیدکنندگان بی نظیر بوده است.
حسینی گفت: عمده کالا‌های صادر شده از گمرک لرستان را گرانول پلی اتیلن سنگین و سبک، کامپاند پی وی سی، فرو سیلیسیم و میکرو سلیکا، روغن موتور، روغن دنده، روغن پایه، هیدرو کرین سبک و سنگین، حلال نفتی ۴۱۰، ضد یخ، کامپاند پلی اتیلن، کامپاند، شیر خشک صنعتی، شمش اسلب فولادی، لبنیات، کاتالیست پلی اتیلن، گونی، کربنات کلسیم، مایع سفید کننده و جرم گیر، دارو‌های دامی، مخمر نان، آهک، انواع داروی انسانی، کاشی، گوجه فرنگی گلخانه‌ای، میخ آهنی و سوزن دوخت، لوله درز دار، بیسکویت، کیسه نایلونی، خاک سیلیس، فرش ماشینی، خاک رنگی، خاک نسوز، کولر، پودر حشره کش خانگی، خمیر کاغذ، ماکارونی، سنگ، تجهیزات بچینگ و دستگاه تولید بتن با تمامی متعلقات، گیاه گل گاوزبان، انواع عود خوشبو کننده، پای مرغ و پنجه مرغ، سیلوی سیمان، کارتن خالی، پوکه معدنی، زغال صنعتی، میلگرد، کک متالوژی، سولفات سدیم، نبشی آهنی، پلاستیک بسته بندی، کک متالوژِی بوده است.
 وی یاد آور شد: عمده کشور‌های طرف معامله عراق، پاکستان، فدراسیون روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان، ترکمنستان، لهستان، بلغارستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، هلند، گرجستان، افغانستان، عمان، قزاقستان، هند، صربستان، تیمور، قرقیزستان، چین، اتریش، سومالی، عمان، فرانسه، اسلوانی، ایتالیا، یمن، سوریه، سومالی است.

دیگر خبرها

  • نحوه پخت ۱۵۰ کیلو پاچه گاو و گوشت توسط دو آشپز ازبک (فیلم)
  • بازدید میدانی وزیر کشور از نحوه امدادرسانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی + فیلم
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • یک داستان غافلگیرکننده؛ فلفل چگونه جهان را تسخیر کرد؟!