Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال جهان - سری A با ۲ نبرد بزرگ، سایر لیگ‌های اروپایی را تحت‌الشعاع خودش قرار می‌دهد. ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳ ورزشی فوتبال جهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داستان هیجان‌انگیز هفته هفتم رقابت‌های  سری A از ساعت 16:30 روز شنبه با دربی پایتخت ایتالیا بین رم و لاتزیو  آغاز و با جدال یوونتوس و ناپولی در ساعت 19:30 به وقت تهران  به اوج می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رم در ورزشگاه مشترکش با لاتزیو میزبان دربی «دلا کاپیتاله» است و یوونتوس در تورین از ناپولی، رقیب سال‌های اخیر خود در راه قهرمانی لیگ پذیرایی می‌کند.

رم - لاتزیو؛ رخ به رخ دشمنان دیرینه

 وضعیت رم با برتری وسط هفته اندکی بهبود یافت اما لاتزیو در زمینه پیروزی‌های متوالی نسبت  به  رقیب دیرینه از وضعیت بهتری برخوردار است.  این شرایط در جدول نمود کاملی دارد؛ به حدی که لاتزیوی 12 امتیازی در رده چهارم جدول سودای رسیدن به یووه صدرنشین را دارد و رم 8 امتیازی رده یازدهم برای بهتر کردن شرایط خودش چاره‌ای غیر از بردن لاتزیو نمی‌بیند. رم با رجعت به سیستم 1-3-2-4، جنگیز اوندر و خاویر پاستوره را در نقش حامی تنها مهاجمش به کار گرفته و به نظر، این تاکتیک برای تیم دی‌فرانچسکو نتیجه‌بخش است .در سوی مقابل لاتزیوی اینزاگی با نیمکت‌نشین شدن آلبرتو به 2-5-3 قدیمی روی می‌آورد.

2 تیم برای دربی بزرگ غایب و محروم خاصی ندارند. باید دید در صد و هشتادو هفتمین دربی پایتخت، رم هفتاد و یکمین  برد را به دست می‌آورد یا لاتزیو برای پنجاه و سومین بار مچ رقیب دیرینه را می‌خواباند. اگر هم این 2 اتفاق رخ ندهد، فوتبال ایتالیا شاهد شصت و پنجمین تساوی در دربی گلادیاتوری رم خواهد بود.

 ترکیب احتمالی

 رم: اولسن، فلورنزی، فازیو، مانولاس، کلاروف، انزونزی، دروسی، اوندر، پاستوره، الشعراوی و ژکو 

لاتزیو: استراکوشا، آچربی، فیلیپه، والاس، ماروسیچ، پارولو، لیوا، ساویچ، لولیچ، ایموبیله و سائسدو

یوونتوس - ناپولی؛ جدالی به وسعت جام

 درست مانند فصل گذشته، این بار هم یوونتوس و ناپولی 2 رتبه اول جدول را تصاحب کرده‌اند  و این بار جدال رودرروی 2 تیم یک چهره خاص دارد؛ کارلو آنچلوتی. سرمربی جدید ناپولی در یوونتوس کلکسیونی از نایب‌قهرمانی را تجربه کرد و هواداران چندان به او علاقه‌ای ندارد. شاید استقبال منفی از کارلتو در ورزشگاه یوونتووس در این بازی، عامل محرکی برای رهنمون شدن ناپولی به سمت انجام یک کار بزرگ یعنی رقم زدن اولین توقف یا نخستین شکست مدافع عنوان قهرمانی در فصل جدید باشد.

یوونتوس هر 6 بازی قبلی را با پیروزی به پایان برده و با کریس رونالدو ی که این فصل تا به حال 3 گل زده، خطرناک نشان می‌دهد.اختلاف یوونتوس، صدرنشین 18 امتیازی با ناپولی رده دومی 3 امتیاز است و برتری احتمالی «پارتنوپی»، جای 2 تیم را در صدر جدول تغییر خواهد داد. یوونتوس، خدیرا، دی‌شیلیو و کاستای محروم را در اختیار نخواهد داشت و ناپولی بدون مرت، غلام، یونس و چرچیس به میدان می‌رود. در 33 رویارویی قبلی، یوونتوس 13 بار پیروز شده، ناپولی 9 بار طعم برتری را چشیده و 11 رقابت هم برنده نداشته است. قسمت جدید نبرد پرکینه قدیمی بین قطب‌های شمال و جنوب ایتالیا، فوتبال سرزمین چکمه‌ای را به وجد خواهد آورد.

ترکیب احتمالی

 یوونتوس: شزنی، کانسلو، بونوچی، کیلینی، ساندرو، جان، پیانیچ، متوئیدی، برناردسکی، مانزوکیچ و رونالدو

ناپولی: اوسپینا، هایساژ، آلبیول، کولیبالی، رویی، کایخون، آلان، همشیک، زلینسکی، مرتنس و اینسینیه

جدول رده‌بندی سری A

انتهای پیام/

R7879/P1015135/S3,1410/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپولی برای استخدام کونته دچار تردید شد

رئیس باشگاه ناپولی دو گزینه جدید را برای هدایت این تیم در فصل آینده زیر نظر گرفته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه رپوبلیکا و شبکه اسکای اسپورت ایتالیا اعلام کردند که باشگاه ناپولی برای استخدام آنتونیو کونته به عنوان سرمربی فصل آینده این تیم دچار تردید شده و اکنون استفانو پیولی و حتی دومنیکو تدسکو را به عنوان گزینه‌های جدیدش مد نظر گرفته است.

ناپولی از پایان فصل گذشته که لوچانو اسپالتی سرمربی وقت تیم به خاطر اختلافات شخصی با رئیس پرحاشیه‌ باشگاه، اورلیو دلورنتیس استعفا کرد، دیگر رنگ آرامش و ثبات را ندید و با وجود استخدام سه مربی - ابتدا رودی گارسیا، سپس والتر ماتزاری و پس از آن تدسکو - همچنان خارج از محدوده سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده پرسه می‌زند. در هفته‌های اخیر خبرهایی مبنی بر احتمال روی کار آمدن آنتونیو کونته به عنوان گزینه اصلی هدایت ناپولی مطرح شد و چندین منبع مختلف از توافق دو طرف خبر دادند که البته با توجه به خصوصیات اخلاقی کونته و دلورنتیس کنار آمدن این دو با یکدیگر خیلی دور از ذهن به نظر می‌رسید. گویا دلورنتیس هم اکنون به این باور رسیده است که شاید کار کردن با کونته سخت باشد و به همین دلیل به گزینه‌هایی جدید فکر می‌کند.

توافق نهایی کونته با ناپولی

سابقه کاری کونته نشان می‌دهد که مهمترین شرط او برای قبول هدایت یک تیم میزان مشخصی از سرمایه‌گذاری برای تقویت تیم و خرید یکسری بازیکنان خاص است. انعطاف پذیری کم او نیز مزید بر علت می‌شود تا بسیاری از تیم‌ها مخصوصاً آنهایی که رؤسای‌شان حرف اول و آخر را می‌زنند، تمایلی به استخدام این مربی ایتالیایی نداشته باشند. برعکس او استفانو پیولی سرمربی فعلی میلان که گفته می‌شود در پایان فصل برکنار خواهد شد، با معیارهای دلورنتیس همخوانی بیشتری دارد. او هنوز یک سال دیگر با روسونری قرارداد دارد و اگر به هر دلیلی استخدام او عملی نشود، دلورنتیس با تدسکو برای قطعی کردن قرارداد فعلی‌اش وارد مذاکره خواهد شد.

در این میان اسکای اسپورت مدعی شده که جان پیرو گاسپرینی سرمربی آتالانتا و وینچنزو ایتالیانو نیز در فهرست گزینه‌های ناپولی قرار دارند اما جدا شدن آنها از تیم‌های فعلی‌شان به خصوص گاسپرینی بسیار سخت به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیه لینی: حضور رونالدو در یوونتوس؟ او می‌خواست ثابت کند که از رئال مادرید قوی‌تر است
  • سکوهای ورزشگاه آزادی با هواداران پرسپولیس قرمز شد +فیلم
  • کینه قدیمی
  • پیروزی 3-2 میلان در خانه ناپولی با گلزنی فن باستن و مارادونا (1 می، 1988) / فیلم
  • گربه سیاه و سپاهان؛ این نبرد، تمام نمی‌شود
  • آبی پوشان پایتخت به دنبال تثبیت صدرنشینی در تبریز/ نبرد اوسمار و مورایس در ال کلاسیکوی ایران
  • افشای کینه شاه از قم
  • ناپولی برای استخدام کونته دچار تردید شد
  • بوفون: در یک قدمی بارسلونا بودم؛ هدفم از بازگشت به یوونتوس، قهرمانی در لیگ قهرمانان بود
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند