Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@22:29:54 GMT

بهترین مکمل و گیاهان دارویی ضد افسردگی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۲۲۵۲۴

معمولا داروهای تایید شده بسیاری برای درمان افسردگی وجود دارد اما شما ممکن است دوست نداشته باشید از قرص‌های مصنوعی استفاده کنید. گزینه دیگری که برخی از افراد آن را امتحان می‌کنند گیاهان دارویی و مکمل‌هاست.

بیشتر این گیاهان برای قرن‌های متمادی توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه، بیشتر گیاهان دارویی به عنوان تقویت کننده خلق و خو برای افرادی که احساس غم و ناراحتی دارند شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات بسیاری برای بررسی مزایای این گیاهان در درمان افسردگی انجام شده است. در این مقاله قصد داریم چند گیاه دارویی را معرفی کنیم که ممکن است برای درمان افسردگی مفید باشد.

علف چای:

علف چای گیاهی است که بومی اروپا، اسیای غربی و شمال آفریقاست. اروپایی‌ها معمولا از علف چای برای درمان افسردگی استفاده می‌کند اما FDA هنوز تاثیر این گیاه در درمان افسردگی را تایید نکرده است.

مصرف این گیاه معمولا باعث افزایش مقدار سروتونین می‌شود. سروتونین هورمونی است که باعث ایجاد حس شادی و خوبی در فرد می‌گردد. بیشتر داروهای ضد افسردگی با افزایش سطح سروتونین در مغز فعالیت می‌کنند. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH)، این گیاه ممکن است ایجاد افسردگی را کاهش دهد.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که علف چای برای درمان افسردگی ملایم تا متوسط بسیار موثر است. توجه به این نکته مهم است که علف چای می‌تواند با داروهایی همچون رقیق کننده‌های خون، قرص‌های ضد بارداری و داروهای شیمی درمانی تداخل داشته باشد. بنابراین قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

اسیدهای چرب امگا۳:

اسیدهای چرب امگا ۳ شکل سالم چربی هستند که در ماهی‌هایی همچون ماهی سالمون و ساردین یافت می‌شود. این نوع اسیدها به شکل مکمل وجود دارد که به کپسول‌های روغن ماهی مشهور است. بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که از اسیدهای چرب امگا ۳ کمتر استفاده می‌کنند، شانس بیشتری برای ابتلا به افسردگی خواهند داشت.

علاوه بر مصرف مکمل‌های روغن ماهی، شما می‌توانید مقدار ماهی مصرفی خود را نیز افزایش دهید.

مصرف هفتگی ماهی می‌تواند اسید چرب امگا ۳ را افزایش دهد و نیازی به مصرف مکمل نیز نباشد. به یاد داشته باشید که برخی از ماهی‌ها می‌تواند سطح بالایی از جیوه داشته باشد. این ماهی‌ها شامل اره ماهی، کاشی ماهی و کوسه ماهی است.

زعفران:

زعفران ادویه‌ای است که از بخش خشک گل زعفران بدست می‌آید. بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف زعفران می‌تواند اثرات مثبتی در درمان افسردگی داشته باشد.

اس-آدنوزیل متیونین:

این مکمل‌ها برای درمان افسردگی طراحی شده‌اند. بر اساس مطالعات انجام شده مصرف این مکمل‌ها می‌تواند در درمان افسردگی موثر باشد. البته مصرف خودسرانه آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

شما نباید این مکمل را به همراه داروهای ضد افسردگی مصرف کنید. همچنین باید بدانید که اس-آدنوزیل متیونین می‌تواند عوارض جانبی همچون شکم درد یا یبوست به همراه داشته باشد.

فولات:

ارتباطی بین سطح پایین اسید فولیک و افسردگی وجود دارد. مصرف ۵۰۰ میکروگرم اسید فولیک می‌تواند همانند داروهای ضد افسردگی مفید باشد. سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که فولات بیشتری دارد.

موادی همچون لوبیا، غلات غنی شده، عدس، سبزیجاتی با برگ‌های سبز، دانه‌های تخم آفتابگردان و آووکادو سرشار از فولات هستند.

روی:

روی جزو مواد مغذی است که با عملکرد و فعالیت‌های مغزی همچون یادگیری و رفتار ارتباط دارد. سطح پایین روی در خون می‌تواند باعث ایجاد افسردگی شود.

بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف ۲۵ میلی گرم مکمل روی در ۱۲ هفته می‌تواند نشانه‌های افسردگی را کاهش دهد.

مصرف این مکمل‌ها همچنین می تواند مقدار اسیدهای چرب امگا ۳ را نیز در بدن افزایش دهد.

تصورات غلط در مورد گیاهان دارویی و افسردگی:

برخی از داروهای گیاهی و غذاهای مختلف ممکن است در درمان افسردگی مفید باشد. با اینحال بر اساس مطالعات انجام شده، برخی از این مواد تاثیر تایید شده ای در درمان افسردگی ندارند.این گیاهان عبارتند از:

زالزالک

خشخاش کالیفرنیا

جینکو بیلوبا

اسطوخودوس

بابونه

بادرنجبویه

کاوا

سنبل الطیب

قبل از مصرف هر گونه گیاه دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

با پزشک خود صحبت کنید:

اگرچه برخی از داروهای گیاهی و مکمل‌ها می‌تواند در درمان افسردگی مفید باشد اما نمی‌توانند جایگزین دائمی و قابل اعتمادی برای درمان افسردگی باشند. اگر افسردگی شدید دارید باید به پزشک مراجعه کنید. بهتر است به داروهای گیاهی اعتماد نکنید.

افسردگی می‌تواند یک بیماری جدی و حاد باشد. پس درمان ان را به پزشک بسپارید و در مورد مصرف گیاهان دارویی با او مشورت کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: درمان افسردگی چای شادی مغز بارداری شیمی پزشک زعفران افسردگی بارداری درمان شادی مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان

به گزارش خبرآنلاین ،نیازهای غذایی منحصربه‌فرد هر شخص ممکن است به میزان مصرف فعلی رژیم غذایی، سطح فعالیت، سطح استرس، ژنتیک و سابقه خانوادگی، محل زندگی و در دسترس بودن غذا بستگی داشته باشد.

ایسنا در خبری نوشت:علاوه بر این، متغیرهایی مانند مصرف الکل، مصرف کافئین و حتی سفر نیز می‌توانند در این مسئله نقش داشته باشند. به عنوان مثال، کسانی که الکل بیش از حد مصرف می‌کنند، در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند.در ادامه تعدادی از ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که برای سلامت مردان ضروری و ارزشمند هستند، معرفی شده‌اند:

ویتامین D

ویتامین D می‌تواند سطح تستوسترون سالم را در مردان افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D عاملی برای کاهش تستوسترون است و تستوسترون پایین باعث می‌شود مردان مستعد ابتلا به انواع مشکلات سلامتی مانند کمبود خواب، کاهش انرژی و متابولیسم یا اختلالات جنسی شوند؛ در نتیجه دریافت ویتامین D بخش مهمی از سلامت مردان است.

ویتامین D هم‌چنین نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان با افزایش جذب کلسیم دارد. علاوه بر این، ویتامین D با عملکرد خوب سیستم ایمنی مرتبط است. با این حال، بسیاری از مردان به دلیل کمتر قرار گرفتن در معرض آفتاب کافی در روز یا خوردن غذاهای غنی از ویتامین D، دچار کمبود ویتامین D هستند، بنابراین مصرف مکمل می‌تواند مفید باشد.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که برای بسیاری از عملکردهای مهم بدن، از جمله: ریکاوری عضلات، سنتز پروتئین، عملکرد اعصاب و موارد دیگر ضروری است. منیزیم در دانه کدو تنبل، دانه چیا، بادام، بادام هندی، لوبیا سیاه، موز و اسفناج یافت می‌شود.

هم‌چنین مصرف مکمل منیزیم نیز مفید است. طبق تحقیقات، مکمل‌های منیزیم می‌توانند سطح تستوسترون خون در مردان را بهبود ببخشد و سلامت عضلانی را افزایش دهد. مقدار توصیه شده مصرف منیزیم در مردان ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم در روز (هم از رژیم غذایی و هم از مکمل) است.

امگا ۳

امگا ۳ اسیدهای چرب اشباع‌نشده چندگانه هستند که فواید متعددی برای سلامتی دارند. امگا ۳ به سلامت قلبی عروقی، سلامت مفاصل و سلامت مغز در مردان کمک می‌کند. امگا ۳ در ماهی‌های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی به طور فراوان یافت می‌شود و در غذاهایی مانند دانه کتان، دانه چیا و گردو نیز به مقدار زیاد وجود دارد. اگر امگا ۳ کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید، می‌توانید از طریق مصرف مکمل امگا ۳، این کمبود را جبران کنید.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

زینک (فلز روی)

روی یا زینک چندین مزیت مهم برای سلامت مردان دارد. این ماده معدنی نقش مهمی در عملکرد مناسب سیستم تولید مثل مردان، از جمله تولید اسپرم، سلامت پروستات و سنتز تستوسترون ایفا می‌کند.سطح کافی روی برای حفظ سطح تستوسترون سالم، که در میل جنسی و رشد عضلات نقش دارد، بسیار مهم است. روی هم‌چنین برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی، کمک به فعال کردن آنزیم‌های دخیل در پاسخ ایمنی و ارتقای سلامت کلی مفید است.

غذاهای غنی از روی عبارتند از: گوشت گاو، آجیل، دانه‌ها، لبنیات و تخم مرغ. مردان در صورت مصرف مکمل روی، مراقب باشند که میزان مصرف آن‌ها بیش از ۴۰ میلی گرم در روز نباشد؛ زیرا مصرف بیش از حد روی می‌تواند باعث کمبود مس شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901015

دیگر خبرها

  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان