Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@20:10:37 GMT

بالا رفتن قیمت خدمات بینایی با نوسانات ارز

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۲۲۶۹۹

بالا رفتن قیمت خدمات بینایی با نوسانات ارز

به گزارش ایسکانیوز ‌علی سیفی در آستانه روز جهانی نابینایی در نشستی با خبرنگاران افزود: بر اساس نوسانات ارز و تغییرات اقتصادی، حیاتی بودن خدمات بینایی برای کودکان و نوزادان ضروری است و باید اقلامی مانند فرم عینک ، عدسی تماسی و غیره جزو تجهیزات پزشکی در سامانه نیما قلمداد شود.
وی گفت: به عنوان مثال فرم عینک که در گذشته 100هزار تومان بود اکنون با دو برابر افزایش به 200 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیفی ادامه داد: امسال طرح سنجش برای نوآموزان اول ابتدایی انجام شد اما بسیاری از والدین برای گرفتن عینک برای چشم فرزندشان به دلیل شرایط اقتصادی سرباز زدند یا عینک دست دوم استفاده کردند‌.
وی تصریح کرد لازم است وزارت بهداشت تسهیلاتی را برای ارائه خدمات بینایی با شرایط مناسب در نظر بگیرد.
شهرزاد نکونام اپتومتریست نیز در این نشست گفت: برخی از بیمه های تکمیلی و پایه خدمات عینک را تحت پوشش قرار می دهند اما با توجه به اینکه بینایی کودکان بسیار اهمیت دارد لازم است خدمات دیگر مانند پت تنبلی چشم نیز جزو بیمه قرار گیرد.
وی افزود: پت های تنبلی چشم که وارداتی هستند گران بوده و برخی خانواده ها به دلیل ناتوانی در خرید آن از دستمال کاغذی استفاده می کنند که از لحاظ بهداشت روانی و فردی مناسب نیست.

فرم عینک که در گذشته 100هزار تومان بود اکنون با دو برابر افزایش به 200 هزار تومان رسیده است


نکونام تصریح کرد: کودکان زیر 10 سال که دچار تنبلی چشم هستند صد در صد به پت نیاز دارند . وی با بیان این که جامعه اپتومتری خدمات رایگان به افراد مستضعف ارائه می دهد، اظهار داشت: در زلزله کرمانشاه تیمی از سوی جامعه اپتومتری تشکیل شد و به نیازمندان به صورت رایگان عینک توزیع کرد.
وی گفت: اپتومتریست ها همچنین در قالب اردوهای جهادی بصورت افتخاری در مناطق محروم خدمات ارائه می دهند.
همچنین علیرضا جعفری دبیر انجمن علمی اپتومتری ایران در این نشست گفت: اپتومتری یک تخصص است که دارای تحصیلات علمی است و نباید زیر نظر چشم پزشک فعالیت کند.
وی افزود: لازم است در نظام ارجاع جایگاه اپتومتریست نیز تعریف شود زیرا آنها در همه جای دنیا مراقبان اولیه بینایی هستند.
جعفری ادامه داد: در حال حاضر 2800 اپتومتریست در کشور وجود دارند و خدمات بینایی ارائه می دهند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران ‌علی سیفی روز جهانی نابینایی اپتومتریست پت های تنبلی چشم شهرزاد نکونام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علی سیفی اپتومتریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی