Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس کلانتری ۱۱۱ هفت چنار با اعلام خبر دستگیری متهم سابقه داری که با شگردی خاص اقدام به سرقت گوشی موبایل و کیف قاپی می‌کرد، گفت:متهم دستگیر شده تا کنون به ۵۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده و تحقیقات از وی ادامه دارد.

سرهنگ قدرت ا... حق پرست گفت: سارق 20 ساله با همدستی پسر خاله اش با ایجاد باند دو نفره اقدام به موبایل قاپی و کیف قاپی در حوزه استحفاظی این کلانتری می کرد که با اجرای طرح مهار از سوی ماموران گشت کلانتری شناسایی و دستگیر شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که متهم و همدست اش تا کنون و در جریان تحقیقات اولیه ماموران به بیش از ۵۰۰ فقره سرقت Stealing انواع گوشی و کیف قاپی اعتراف کرده اند، اظهار کرد:تحقیقات برای شناسایی مال باختگان و همچنین شناسایی هر دو مالخری که اقدام به خرید اموال سرقتی از متهمان دستگیر شده می کردند در پایگاه پنجم اداره پلیس Police آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد . نادر رئیس و مغز متفکر باند،20 سال بیشتر ندارد و به گفته خودش موتورسوار حرفه‌ای است. اصلا همین دست فرمان خوبش در موتورسواری باعث شد پایش به دنیای تبهکاری باز شود. پرونده تبهکاری اش پر و پیمان است و فقط به ۵۰۰ فقره سرقت گوشی تلفن همراه و کیف قاپی با هم دستی پسرخاله اش اعتراف کرده است.

خودت را معرفی کن.

نادر هستم.

به چه جرمی دستگیر شدی؟

کیف قاپی، گوشی قاپی.

چرا کیف قاپ شدی؟

یکهویی شد چون موتور داشتم با پسر خاله ام که قبلاً سابقه مواد مخدر Drugs داشت رفتیم کیف قاپی و در یک چشم بر هم زدن سارق کیف قاپ حرفه‌ای شدم.

از نحوه سرقت گوشی‌های تلفن همراه بگو. چه شگردی داشتی؟

هیچ شگرد خاصی نداشتم. با موتور از کنار طعمه‌ها رد می‌شدیم و‌گوشی را قاپ می‌زدیم.

روزی چند تا گوشی می‌دزدیدید؟

بیشترین روزی که کار کردیم سال گذشته یک روز چهارشنبه بود که در یک روز هفت تا گوشی زدم. اصلا آن روز روی شانس بودم. بعد از آن کیف قاپی و گوشی قاپی با هم داشتم، ولی آن قدر نبوده که بخواهم درباره اش حرف بزنم. من به اندازه نیازم سرقت می‌کردم، نه کمتر نه بیشتر. به نظر خودم خیلی منصف هستم.

گوشی‌ها را چه کار می‌کردید؟

به مالخر می‌فروختم. اپل هر مدلی که بود ۵۰۰ هزار تومان بقیه گوشی‌ها هم 200 هزار تومان.

از این راه چقدر گیرت آمد؟

هر وقت پول لازم بودم می‌رفتم سرقت، هر وقت هم حال نداشتم کاری نمی‌کردم، می‌خوابیدم. خوابیدن را خیلی دوست دارم.

اعتیاد داری؟

نه فقط تفریحی قلیان می‌کشم.

چرا این همه تتو روی بدنت داری؟

من عشق تتو دارم. دوست دارم بروم پیش استاد بزرگ تتو و همه بدنم را خالکوبی کنم تا همه حسادت کنند.

از پول دزدی theft چه چیز‌هایی خریدی؟

پول دزدی و کیف قاپی برکت ندارد همه اش را خرج خوش گذرانی هایم کردم.

سابقه هم داری؟

دو سال زندان Prison بودم. من کم کار می کنم. دوست ندارم تابلو بشوم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عجیب ترین سنگ قبر با عکس سلفی یک دختر! + عکس

اعتراف عبدالله ویسی به قتل ملکه زیبایی عراق + عکس و جزئیات

عزرائیل حریف رقیه خاتون نشد!

ازدواج پنهانی در اتاق مدیر / منیژه داخل شرکت به حجله رفت !

این ابر سمی در آسمان جولان می دهد! + عکس

ایران این تروریست ها را نقره داغ کرده است؟ + عکس

دار زدن مرد متاهل بخاطر دختر 14 ساله در تهران!

سرنوشت شوم بچه ها در دام نظافتچی بیمارستان +عکس

این مردان ایرانی بدبخت ترین انسان های روی زمین!

سنگ پرانی نوجوان دهه هشتادی برای تحریک کامیونداران + فیلم اعتراف

من به رحمت خدا رفتم ؛ آخرین پیام ملکه زیبایی عراق بعد از کشته شدن !+عکس

تجاوز بی رحمانه پدر به دختر 20 ساله اش / پزشکی قانونی تایید کرد

مرد 36 ساله پس از تجاوز وحشیانه، گوشت دختر جوان را خورد + عکس

تجاوز  دعانویس به زنانی که باردار نمی شدند / حکم مرگ این متجاوز صادر شده است + عکس

فیلم تکان دهنده از فروش عجیب سیب زمینی با 4 مشت خاک! + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز سرقت Stealing پلیس Police مواد مخدر Drugs دزدی theft زندان Prison اخبار حوادث سرقت دزد کیف قاپی سرقت گوشی هفت عکس مرد قتل تصاویر زیبایی اهواز تهران داعش فیلم عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی

 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا - در طول تاریخ همواره کسانی بودند که در هر جامعه در امر خرید و فروش اموال مسروقه فعالیت می کردند و این شغل مربوط به عصر جدید نیست. مالخرها یا همان خریداران اموال مسروقه مهم ترین عنصر در زنجیره سرقت هستند که گاهاً کارشناسان و همچنین مسئولان انتظامی و قضایی ضربه به این بخش از زنجیره سرقت را موثرتر از دستگیری سارقان می دانند.

ابتدا باید گفت که هدف اصلی مالخران خرید کالای ارزان‌تر از قیمت واقعی آن است که همین مسئله اموال سرقتی را به بهترین گزینه تبدیل می‌کنند. علاوه بر این مالخرها سارقان را بیش از پیش به انجام سرقت تشویق می‌کنند. این افراد فقط شامل کسانی نمی شود که خرید اموال مسرقه را حرفه خود قرار داده باشند و اگر افراد عادی هم با علم و حتی حدس اینکه مالی مسروقه است آن را خریداری کنند مرتکب جرم مالخری خواهند شد و طبق قانون مجرم هستند.

بر اساس قانون مجازات اسلامی برای مالخری یا همان جرم خرید اموال مسروقه ، مجازات تعیین شده است. مجازات مالخری در ماده ۶۶۲ قانون مجازات اسلامی مشخص شده است و آمده است که : "هر کس با علم و اطلاع یا با وجود قراین اطمینان‌آور به اینکه مال در نتیجه ارتکاب سرقت به دست آمده است ، آن را به نحوی از انحاء تحصیل یا مخفی یا قبول کند یا مورد معامله قرار دهد به حبس از ۶ ماه تا سه سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد. "

بنابراین قانون هر کسی با اطلاع از اینکه مالی سرقتی است اقدام به بدست آوردن ، مخفی کردن و یا مورد معامله قرار دادن آن نماید ، مال خر است و مجازات جرم مالخری که از قرار حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و تا ۷۴ ضربه شلاق است به او تحمیل خواهد شد البته اگر مجرم ، فروختن مال مسروقه را حرفه خود قرار داده باشد یعنی مالخری شغل او باشد ، به بیشترین مجازات مقرر در ماده ۶۶۲ محکوم خواهد شد .

 


دستگیری هفت هزار مالخر متخلف در یکسال!؟

بر اساس گزارش رسمی پلیس آگاهی فراجا بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر مالخر در سراسر کشور طی بازده زمانی سه ماهه پایانی امسال دستگیر شدند. این عدد وسعت فعالیت مالخرها را نشان میدهد که همچنان در زنجیره سرقت مشارکت می کنند. به نظر می‌رسد شناسایی و دستگیری این تعداد بالا از مالخرها در کنار هوشمندی و عزم پلیس برای شکست زنجیره سرقت، حکایت از سودآوری بالای خرید اموال سرقتی دارد که دندان طمع را برای افراد بسیاری تیز می کند.

سرهنگ محمدرضا اکبری معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا در تازه ترین گزارش اعلام کرد که طرح مقابله با سرقت که از ۲۸ دیماه تا ۱۴ اسفند برگزار شد بیش از هفت هزار مالخر دستگیر شدند. همچنین در راستای اجرای این طرح، پلیس از یکهزار و ۴۲۹ واحد صنفی بازدید کرد که ۲۷۹ واحد اخطار پلمب صادر و بعضا نیز منجر به پلمب واحد صنفی شده است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که برای از بین بردن سرقت باید چرخه مالی آن که مالخران اموال مسروقه هستند برخورد کنیم، گفت: در این راستا بر بازارهای اجناس دست دوم به صورت مستمر نظارت داریم که در این زمینه تعامل خوبی با پلیس ایجاد شده است.

اما اموال مسروقه چه می شوند؟

گذشته از تمامی موارد ذکر شده قانونی و حجم فعالیت مالخرها، باید اعتراف کرد که بخشی از اموال مسروقه هیچگاه کشف نمی شوند. طبق گزارش اخیر سردار قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا بیش از ۵۸ درصد از مجموع سرقت های واقعه در کشور مربوط به سرقت های خرد است. اشیایی مانند گوشی موبایل و طلا و جواهرات و پول که حتی فروش یا به اصطلاح " آب کردن" آن در بازار سارقان و مالخران امری سهل است.

طبق اظهارات و مصاحبه های مکرر ایرنا با مالباختگان، حتی با گذشت سالها از سرقت اموال آنها یافت نشده است و هنوز سرنوشت نامعلومی دارد. برای مثال طلا و موبایل یکی از این موارد است که در بعضی مواقع هیچگاه یافت نمی شود.
پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی/دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال!


برخی اقلام هیچگاه کشف نشده و عملاً مفقود می‌شوند

بنابراین سوال اینجاست این اشیا که در بازار نیز برای انتقال و خرید و فروش نیازمند فاکتور و همچنین سند مالکیت هستند، چگونه هیچگاه یافت نمی شوند. رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود اینکه بیش از ۸۰ درصد سرقت ها در کشور ما کشف می شوند، اما باید پذیرفت که برخی از اقلام هیچگاه کشف نشده و عملاً مفقود می شوند.

سرهنگ محمد قنبری توضیح داد: مثلا در مورد طلا و جواهرات و پول، به دلیل ورود به چرخه مصرف و هزینه توسط سارقان یا مالخرها، نمی توان اموال سرقت شده را یافت. البته بسیاری از این موارد نیز پیش از اینکه وارد چرخه مصرف یا هزینه شود با هوشمندی پلیس شناسایی و به صاحبان و مالباختگان بازگردانده می شود.

وی در مورد جواهرات گفت: متاسفانه هنوز مشکلاتی در حوزه مناسب سازی خرید و فروش طلا وجود دارد که این نواقص باید رفع شود. به طور مثال بسیاری از جواهرات و طلا سرقت شده وارد چرخه ذوب می شوند که می توان به راحتی آن را به دلیل تغییر ماهیت و شکل فروخت. بنابراین بخشی از مشکلات مربوط به حوزه پلیس نیست و در جای دیگر باید این ضعف ها برطرف شود.
 


سرقت موبایل، بیشترین شی سرقتی

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا درباره سرقت موبایل به عنوان بیشترین شی سرقتی نیز تشریح کرد: متاسفانه نخستین کاری که سارقان انجام می دهند خاموش کردن تلفن همراه سرقتی است اما تمامی موبایل‌های سرقتی چنانچه روشن باشند ردیابی و کشف خواهد شد.

سرهنگ قنبری ادامه داد: اما متاسفانه بخشی اعظم موبایل‌های سرقتی توسط شبکه مالخرها به کشورهای همسایه منتقل می شوند که قوانین ریجستری نداشته و به راحتی توسط خریداران استفاده می شوند. به همین خاطر شناسایی، ردیابی و ضبط این اموال سرقتی از حوزه وظایف پلیس جمهوری سالامی خارج می شود و عملاً امکان بازیابی ندارد.

وی با این حال تاکید کرد که برنامه پلیس ابتدا قطع حلقه مالخرها است که توان اصلی و مشوق بنیادی سرقت را از بین ببرد تا ابتدا چرخه سرقت معیوب شود و سپس به طور کل با آن مقابله کنیم. بنابراین طبق برنامه‌های اصلی فراجا و پلیس آگاهی نظارت بر عملکرد مالخرها است و تا امروز بسیاری از مبادی فرار این افراد بسته شده و تمامی فعالیت آنان تحت نظر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی
  • حقوق ورودی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۹ فروردین ۱۴۰۳/ نمای جدید از بازار موبایل
  • آشنایی با ابزار تعمیرات موبایل
  • آموزش کالیبره کردن باتری گوشی؛ دوام شارژ موبایل خود را افزایش دهید
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۷ فروردین ۱۴۰۳/ بودجه مورد نیاز برای خرید بهترین میان‌رده بازار
  • آیا ما عمر باتری را فدای شارژ سریع در گوشی های موبایل کرده‌ایم؟