Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت آسمانی ها نقش مهمی در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد ایفا کرده است.

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز (7 مهر) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: مساجد شایسته ترین مکان برای تربیت نسل جوان و رشد فضایل اخلاقی، آموزش های مهارتی، علمی و فرهنگی است و این نهاد اجتماعی همچنان این رسالت و وظیفه خطیر را به شایستگی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، طرح آسمانی ها با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را از مهمترین طرح های کانونهای مساجد برشمرد و افزود: طرح آسمانی ها با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در شهرها و روستاها و حتی مناطق دورافتاده استان برگزار شده است.

 

کارگران تصریح کرد: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد یکی از مهمترین اهداف برگزاری طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ساماندهی فعالیت های اوقات فراغت کانون، هماهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه در فعالیت های مسجد، استفاده از ظرفیت های موجود در تشکل های حوزه مسجد، برنامه ریزی در جهت غنی سازی اوقات فراغت کانون ها، ایجاد هم افزایی و دوری از موازی کاری با سایر نهادهای مستقر در مسجد از دیگر اهداف طرح آسمانی ها است.

 

کارگران تصریح کرد: طرح اوقات فراغت یکی از باسابقه ترین طرح های ستاد عالی است که در ایام تابستان تمام کانون های شهری و روستایی را فعال می کند و همه ساله دستاوردهای نویی در این حوزه هستیم.

 

وی افزود: طرح آسمانی ها، تابستان امسال در 425 پایگاه با حضور یک هزار و 200 مربی و بیش از 15 هزار شرکت کننده اجرا شد و تا 19 مهرماه نیز ادامه دارد.

 

به گفته کارگران کلاس های برگزار شده شامل کلاس های قرآنی، عقیدتی، هنری، صنایع دستی، ورزشی، کمک درسی و کارآفرینی است که در این راستا با دستگاه هایی مانند فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و حوزه های علمیه تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخصه های طرح آسمانی ها نسبت به سایر دستگاه های متولی امر اوقات فراغت، رایگان بودن خدمات و کلاس ها است چرا که مسجد باید در جامعه به عنوان مکانی امن برای حضور کودکان و نوجوانان شناخته شود.

 

کارگران افزود: از آنجا که رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد ترویج فرهنگ اهل بیت (علیه السلام) و اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه است، در چهارمحال و بختیاری 425 کانون فرهنگی و هنری، 162 کتابخانه و 40 باب خانه نور راه اندازی و تجهیز شده است.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس هفته دفاع مقدس وزیر بهداشت نماز جمعه ارتش جمهوری اسلامی شیراز ارتش خطبه نماز جمعه مشکلات اقتصادی علی لاریجانی کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت طرح آسمانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور

سیده زهرا (آلما) حسینی وزنه بردار مازندرانی، ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان دختر کشور شد.

این وزنه بردار چمستانی در دسته ۵۹ کیلوگرم نوجوانان با ثبت رکورد مجموع ۱۵۵ کیلوگرم با ارزش‌ترین رکورد روز اول را ثبت کرد.

حسینی در حرکت یک ضرب ۷۰ کیلوگرم و در حرکت دو ضرب هم ۸۵ کیلوگرم را بالای سر برد، تا در یک ضرب، دو ضرب و مجموع مدال طلا بگیرد.

میزان اختلاف رکورد مجموع سیده زهرا (آلما) حسینی با نفر دوم هستی صدیقی از اصفهان ۲۵ کیلوگرم بود.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر کشور از دیروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان آغاز شد.

در بخش نوجوانان ۵۳ وزنه‌بردار و در بخش جوانان نیز ۷۳ ورزشکار از ۲۸ استان کشور در این مسابقات رقابت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کرمان و خراسان رضوی فاتح وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور
  • جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند
  • بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند
  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند