Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر هدایتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از وظایف ناظر پولی، مدیریت وضعیت نقدینگی در بانک ها است و اکنون بعضا میزان پول نقد در خزانه بانک ها از حد مجاز بالا می رود و به همین علت مشمول جریمه های بانک مرکزی می شوند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از یک ماه است که ناظر پولی در استان حضور ندارد و از بانک مرکزی انتظار می رود در این باره اقدام کرده و هر چه زودتر ناظر پولی در استان مستقر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدایتی گفت: پیش از این، ناظر پولی هر ماه چند روز در خراسان شمالی حضور می یافت اما اکنون این استان ناظر پولی ندارد.
وی با بیان اینکه رعایت نکردن میزان نقدینگی در خزانه، یکی از مشکلاتی است که به علت نبود ناظر پولی، گریبانگیر استان است افزود: وقتی میزان پول نقد در بانک از حد مجاز بیشتر می شود، مشمول جریمه بانک مرکزی شده و متضرر می شوند.
هدایتی گفت: یکی دیگر از درخواست های ما از بانک مرکزی، تعیین خط اعتباری ویژه برای استان است که این مشکل هم هنوز حل نشده است.
وی افزود: بانک ها مجاز هستند تا 80 درصد از منابع خود، مصارف داشته باشند و تسهیلات پرداخت کنند اما اکنون نسبت منابع بانک های استان به میزان مصارفشان 112 درصد است.
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عدم رعایت حد مجاز تعریف شده برای مصارف هم، بانک های ما را مشمول جریمه های بانک مرکزی کرده است و در این باره درخواست داریم تا خط اعتباری ویژه ای برای استان تعیین تا مشکل برطرف شود.
13 بانک در کمیسیون بانک های دولتی خراسان شمالی عضو هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 بانک مرکزی پول خراسان شمالی نقدینگی بانک اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید