Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@08:24:26 GMT

آمریکا کنسولگری خود در بصره را می بندد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۲۳۵۲۴

آمریکا کنسولگری خود در بصره را می بندد

وزارت خارجه آمریکا مدعی است که کنسولگری این کشور در بصره مورد تهدید است و به همین بهانه، این هیات دیپلماتیک را می بندد.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مخاطرات پیش روی اعضای هیات دیپلماتیک آمریکا در بصره، از تصمیم این وزارتخانه برای بستن کنسولگری آمریکا در این شهر جنوبی عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا به وال‌استریت ژورنال گفته که این اقدام با هدف جابجایی کامل کارکنان کنسولگری از بصره صورت می پذیرد و دلیل ادعایی آن «تهدیدهای فزاینده شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران» است.

منابع وال‌استریت ژورنال گفته که تصمیم به بستن این کنسول‌گری، امروز صبح (به وقت واشنگتن) توسط «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گرفته شده و استدلال وی، «حفاظت از کادر دیپلماتیک آمریکا و پیش‌گیری از استفاده ایران از اهرم به خطر افتادن پرسنل آمریکایی برای فشار بر دولت ترامپ» بوده است.

این منبع گفته که پامپئو از کانال‌های دیپلماتیک پیامی برای ایران فرستاده و به تهران در خصوص غیرقابل‌پذیرش بودن تهدید اماکن دیپلماتیک هشدار داده است. این مقام ارشد دولت آمریکا گفته که پامپئو در پیام خود، به ایرانی‌ها مدعی شده که آمریکا در حمله تروریستی اخیر به مردم در اهواز، نقشی نداشته است.

اواسط شهریور ماه بود که کنسولگری ایران در بصره توسط آشوب‌گران به آتش کشیده شد و کنسولگری آمریکا هم توسط افرادی ناشناس، هدف حمله راکتی قرار گرفت.

چند روز پیش «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که ایران مسئول آسیب رسیدن به اماکن دیپلماتیک در عراق است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بصره قدس آنلاین کنسولگری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر «محمدرضا زاهدی» و شهدای حادثه کنسولگری ایران در سوریه صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این مراسم، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار محمدرضا فلاح‌زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار ایرج مسجدی مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سیدقاسم قریشی جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و جمعی از فرماندهان لشکری و کشوری حضور داشتند.

کد خبر 6099042 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • شطرنج ماهرانه تهران در فرایند دیپلماتیک جنگ غزه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه