Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@10:44:00 GMT

فروش اولین خودروی پرنده جهان + تصاویر

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۲۴۶۱۳

فروش اولین خودروی پرنده جهان + تصاویر

به گزارش جهان نيوز، قرار است اولین خودروی پرنده جهان از ماه آینده در آمریکا به فروش برسد.
این خودروی پرنده که هیبریدی است، ۲ جایگاه برای نشستن دارد و در عرض کمتر از یک دقیقه از حالت خودرویی به حالت پروازی درمی‌آید.

زمان تحویل این ماشین پرنده نیز سال آینده اعلام شده است.

شرکت سازنده این خودروی پرنده یک شرکت استارتاپی موسوم به "ترافیوجیا"( Terrafugia)  است که زیر نظر شرکت خودروسازی "ولوو" (Volvo) فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خودرو می‌تواند تا ارتفاع ۶۴۰ کیلومتری اوج بگیرد و تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت خود را افزایش دهد.

قیمت خودرو هنوز تعیین نشده است، اما فروش اولیه آن از ماه اکتبر آغاز خواهد شد.
بنا بر اعلام شرکت سازنده، در آخرین تغییراتی که روی این خودروی پرنده صورت گرفته است، یک موتور برقی دوگانه به آن افزوده شد، صندلی‌ها بهبود یافتند و فضای صندوق خودرو نیز افزوده شد. کمربندهای ایمنی و کیسه‌های هوا نیز عملکرد بهتری یافتند.
دوربین‌های خودرو می‌توانند پشت این وسیله نقلیه را نظاره‌گر باشند.

این خودرو که " TF-X" نام دارد، در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط اداره "هوانوردی فدرال" به ثبت رسیده است.

گفتنی است صاحبان " TF-X" باید یک گواهی‌نامه خلبانی برای راندن این خودرو داشته‌باشند.

شرک "ترافیوجیا" معتقد است خودروی ساخت آن‌ها در فرودگاه‌های کوچک و برای استفاده خلبانان بسیار مناسب است.

" TF-X" هزار و ۳۰۰ پوند وزن دارد.

این خودرو به کاربر امکان وارد کردن مقصد مطلوب پیش از اوج‌گیری را می‌دهد و سپس خودروی خود را به پرواز در می‌آورد. این خودرو دارای بال‌های تاشو بوده و موتورهای الکتریکی آن متصل به انتهای اتومبیل هستند.

پرواز" TF-X" نیزبا رایانه کنترل می‌شود.

برای اوج‌گیری و فرود خودرو که به صورت عمودی است، نیازی به فرودگاه نیست و خودرو می‌تواند در همه‌ جاده‌ها و بزرگراه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو

امام جمعه قزوین گفت: هر روز رسیدگی به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو با شتاب بیشتری انجام شود تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: در اجرای عدالت اگر به یک پرونده به موقع رسیدگی شود، کار دستگاه قضا راحت و سبک‌تر می‌شود.

وی افزود: بحث ناهنجاری خرید و فروش اتومبیل که در استان ما پیش آمد، ده‌ها هزار پرونده به خاطر همین یک تخلف به وجود آمد، در حالی که دستگاه‌های نظارتی باید به موقع هشدار می‌دادند و به موقع رسیدگی می‌کردند، اگر به همین یک پرونده به موقع رسیدگی می‌شد، شاید این تعداد از پرونده پیش نمی‌آمد که کار دشوار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه چون دستگاه‌های نظارتی کارشان را به موقع انجام ندادند و تأخیر پیش آوردند، باعث شد اکنون چقدر کار سخت شود، گفت: البته می‌بینیم که اقداماتی در استان صورت گرفته و امور در حال پیش‌برد هستند.

عابدینی ادامه داد: باید رسیدگی به این ناهنجاری هر روز شتاب بیشتری پیدا کند تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند، چرا که موجب بروز اختلافات خانوادگی و فروپاشی خانواده‌ها شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم خدا آن‌هایی که این پدیده ناهنجار را برای مردم ایجاد کردند، به زودی با دستان توانمند شما به سزای اعمالشان برساند، آن‌هایی که همکاری و یاری کردند که این خیانت شکل بگیرد و بحران ایجاد شود، به زودی به سزای عملشان خواهند رسید.

کد خبر 748874

دیگر خبرها

  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان