Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@03:11:07 GMT

عراق رتبه دوم شاخص فلاکت جهانی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۲۶۵۱۴

عراق رتبه دوم شاخص فلاکت جهانی

سه کشور عربی جزو بدترین 10 کشور جهان از نظر شاخص خوشبختی هستند که کشور عراق رتبه دوم جهان و رتبه نخست کشور های عربی طی چهار سال گذشته را به خود اختصاص داده است. پس از آن مصر در رتبه ششم و فلسطین در رتبه نهم جهان می باشد.

 عراق برای چهارمین سال متوالی در رتبه اول کشورهای های عربی و دوم جهان از نظر فلاکت در شاخص خوشبختی که توسط موسسه گالوپ آمریکا منتشر شده است قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عراق رتبه دوم شاخص فلاکت در جهان را حفظ کرد
بر اساس نظرسنجی گالوپ که در رسانه های عراق بازتاب یافت، با افزایش تعداد اشخاصی که می گویند احساس فشار و نگرانی بیش از حد دارند، سطح خوشبختی در دنیا طی بیش از یک دهه اخیر به پائین ترین حد خود رسیده است.
جمهوری آفریقای مرکزی به دلیل درگیری های بسیاری که در آن رخ داده است در صدر شاخص فلاکت کشورهای جهان قرار دارد.
در این میان سه کشور عربی جزو بدترین 10 کشور جهان از نظر شاخص خوشبختی هستند که کشور عراق رتبه دوم جهان و رتبه نخست کشور های عربی طی چهار سال گذشته را به خود اختصاص داده است. پس از آن مصر در رتبه ششم و فلسطین در رتبه نهم جهان می باشد.
موسسه گالوپ همچنین اعلام کرد که به طور کلی امروزه جهان دارای بیشترین حد تنش، نگرانی، غم و درد نسبت به گذشته است.
این موسسه در نظرسنجی از بیش از 154 هزار نفر در 146 کشور از نظر اینکه ( آیا در روز گذشته خود احساس درد، نگرانی، تنش و یا خشم کرده اند) کاوش کرد و خلاصه آن این بود که خلق و خوی جهانی نسبت به اولین کاوش از سال 2006 بیشترین افسردگی را به خود اختصاص داده است.
بر اساس روش سنجی گالوپ هرچه امتیازها بالاتر روند نشان دهنده پائین آمدن سطح خوشبختی شهروند است که بر اساس آن از مجموع 100 امتیاز عراق 59 مصر47 و فلسطین 45 امتیاز را به دست آوردند.
براساس این گزارش کشورهای سودان جنوبی، نیجریه، لیبریا، چاد و سیرالئون از دیگر کشورهای نخست از نظر این شاخص هستند.
همچنین خوشبخت ترین کشورها بر اساس این شاخص که عمدتا از کشورهای آمریکای جنوبی می باشند، به ترتیب پاراگوئه، کلمبیا،السالوادر، گواتمالا و کانادا می باشند.
از افرادی که در شاخص خوشبخترین کشورهای دنیا قرار دارند پرسیده شد که ( آیا احساس راحتی می کنند، با آنها با احترام برخورد می شود، از وقت خود لذت می برند و آیا چیزی را در روز گذشته یاد گرفته اند).
کشور های یمن و افغانستان نیز که در آن ها جنگ و درگیری وجود دارد در رتبه آخر شاخص خوشبختی (رتبه اول فلاکت) قرار دارند./ایرنا

بیشتر بخوانید

شاخص فلاکت‌؛ سال 92 در اوج‌، 95 پایین ترین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

پری سیما علیزاده موفق به کسب مدال طلا در سومین دوره مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری سوئیس ویژه اعضای فدراسیون با حضور ۸۳۰ مخترع از ۳۶ کشور جهان در آگوست ۲۰۲۳، کسب مدال طلا در چهاردهمین دوره مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات خاورمیانه در کشور کویت با حضور ۲۰۰ مخترع از ۴۰ کشور جهان در فوریه ۲۰۲۴ و همچنین کسب عنوان INV از فدراسیون بین المللی مخترعین جهان شد.

از دیگر افتخارات دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ثبت اختراع در ایران با عنوان سیستم انتقال نور خورشید با استفاده از فیبر نوری برای یونیت دندانپزشکی جهت استفاده در ترمیم‌های کامپوزیتی و کمک به تشخیص پوسیدگی دندان است.

بیشتر بخوانید

مدال نقره بر گردن کارآموز مکانیک خودرو خراسان جنوبی

پری سیما علیزاده دانشجوی ترم ۶ دندانپزشکی گفت: هم اکنون MVP اختراع اولم را ساخته ام و به دنبال گام‌های بعدی از جمله تجاری سازی این محصول هستم، همچنین یک سری ایده دیگر برای اختراع‌های بعدی دارم که انشاءالله به نتیجه مطلوب برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری