Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندان قبل از مجازات در اوکلاهاما، آسیب جدی به مادران می زند. حبس مادران حتی برای مدت کوتاه منجر به گم کردن کودکانشان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  "تیتریک"؛ دیده بان حقوق بشر و اتحادیه آزادی ‌های شهروندی آمریکا در گزارشی مشترک اعلام کردند که مادرها قبل از محکوم شدن از خانواده و کودکانشان جدا و زندانی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش 121 صفحه ای آمده است: "زندان قبل از مجازات در اوکلاهاما، آسیب جدی به مادران می زند. حبس مادران حتی برای مدت کوتاه منجر به گم کردن کودکانشان می شود. بر اساس بیش از 160 مصاحبه با مادران زندانی و یا سابقا توقیف شده، مراقبین، کودکان، وکلا، ارائه دهندگان خدمات، کارکنان رفاه کودکان و حامیان تعویض می شوند. گزارش مشترک دیده بان حقوق بشر و اتحادیه آزادی ‌های شهروندی آمریکا، زندانی شدن زنان دارای کودک خردسال پیش از مجازات و صدمات وارده بر آنها را در اوکلاهاما مستند می کند. در اوکلاهاما زندانی های پیش از مجازات بیش از هر ایالت دیگر در آمریکاست."   به نقل از hrw، جاسمین سانکوفا (jasmine Sankofa) نویسنده گزارش و آریه نییر فیلو (Aryeh Neier Fellow) در دیده بان حقوق بشر و اتحادیه آزادی ‌های شهروندی آمریکا گفتند: "مادران می دانند که هزینه ماندن در زندان و مبارزه با اتهامات، از دست دادن کفالت فرزندانشان است. آنها هر روز زندانی می شوند. کودکانشان را از دست می دهند. ابزارهای بسیار کمی برای برقراری ارتباط با آنها دارند. اینها باعث فشار عظیمی بر مجرم است حتی اگر به اشتباه متهم شده باشند."   طبق آمار، 80 درصد از مادرانی که در زندان های آمریکا هستند، کودکان خردسال دارند. هنگامی که مادران زندانی می شوند، نهایتا کودکان به شیرخوارگاه سپرده می شوند.   سانکوفا گفت: "هر مادری که زندانی می شود حتی برای مدتی کوتاه، خانواده وی نیز تنبیه می شوند. زندان در زمانی که مادران با موانع باز پس گرفتن کفالت فرزندانشان و روی پای خود ایستادن، دست و پنجه نرم می کنند، منجر به جدایی طولانی مدت خانواده ها می شود."   سازمان دیده بان حقوق بشر و اتحادیه آزادی ‌های شهروندی آمریکا از اوکلاهاما و دیگر ایالات خواستند تا در هنگام تصمیم گیری در مورد تعیین وثیقه و مجازات، وضعیت سرپرست متهم را در نظر بگیرند، جایگزین های زندان را گسترش دهند، مشارکت فعال والدین زندانی در زندگی فرزندانشان و پرونده های مرتبط با کفالت کودک را تسهیل کنند و تحمیل شهریه ها و هزینه هایی که مانع تملک مجدد و تجدید دیدار والدین و فرزندان می شود را تحت کنترل درآورند.     معصومه میرحسینی   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند

سید حجت الله موسوی قوام گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان آزاد شده اند.  

وی افزود: ۶۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرن و بقیه این مبلغ از ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۷ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه، ۱۲۴ نفر بدهکار مالی و بقیه آن ها شبه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، ۴۵ نفر ورودی امسال هستند، ۱۹۱ نفر ورودی سال ۱۴۰۲ و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد و اولویت ستاد دیه برای آزادی این زندانیان ورودی سال‌های قبل است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۱ بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۴ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ماهه نخست امسال، ۲۶ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۳۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۷۰ درصد آن وصول شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند