Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@08:11:29 GMT

مجلس فردا درمورد «سی اف تی» تصمیم می گیرد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۲۶۷۸۹

سیاست > مجلس - ایرنا نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان فردا - یکشنبه- در مورد لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) با حق شرط های منسجم تر و متناسب با حقوق بین الملل تصمیم می گیرند.

«علی نجفی خوشرودی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: تصمیم نهایی در مورد این لایحه در جلسه علنی فردا مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی این لایحه سه شنبه هفته گذشته پیرو جلسه رییس مجلس، وزیران اطلاعات و امور خارجه برگزار شد و در این جلسه جمع بندی لازم در مورد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم صورت گرفت.
وی یادآور شد: علی لاریجانی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، محمد جواد ظریف و عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی پیش از این در جلسه ای در مورد ابعاد این لایحه بررسی های لازم را انجام دادند و نتیجه را به کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس ارائه کردند.
نماینده مردم بابل در مجلس خاطرنشان کرد: پس از جلسه سه شنبه گذشته این کمیسیون بنا شد که معاونت قوانین مجلس حق شرط های این لایحه را منسجم تر، دیپلماتیک تر و متناسب با ادبیات و حقوق بین الملل تنظیم کند که این اقدام با همکاری وزارت امور خارجه انجام شد.
نجفی خوشرودی فضای مجلس برای تصویب این لایحه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: به نظر می رسد فردا مجلس رای بالایی به لایحه CFT می دهد.
به گزارش ایرنا، لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم یکی از لوایح چهارگانه مرتبط با FATF است که بنا به رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خردادماه مسکوت گذاشته شد تا ابعاد آن بیشتر مورد بررسی قوای سه گانه و سایر دستگاه ها قرار گیرد.
شنبه گذشته بنا به دعوت رییس مجلس جلسه ای با حضور وزیران اطلاعات، خارجه، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان اطلاعات سپاه، رییس کمیسیون امنیت ملی، روسای فراکسیون های امید و مستقلین و نمایندگان شورای نگهبان، سرپرست وزارت اقتصاد برگزار و چالش های تصویب کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم به لحاظ فنی و کارشناسی بطور مبسوط بررسی شد.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهایتا سه شنبه گذشته جمع بندی لازم در مورد این لایحه را انجام و آن را برای بررسی به مجلس ارائه کرد. 

 

29215

کلید واژه‌ها : منع تامین مالی تروریسم CFT - اف ای تی اف FATF - کنوانسیون پالرمو -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: منع تامین مالی تروریسم CFT اف ای تی اف FATF کنوانسیون پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری

نمایندگان مجلس امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز_ یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 748603

دیگر خبرها

  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس