Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: پزشکی قانونی استان تهران با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، ادارات و اماکن تجاری، پزشکی قانونی استان تهران نسبت به افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی با گاز CO هشدار داد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در سال گذشته ۱۹۱ نفر و در پنج ماهه اول امسال ۳۶ نفر در استان تهران به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته اند که نسبت به پنج ماه سال گذشته که ۴۹ مورد بوده ۲۷ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ضمن اشاره به این مسئله که استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است، تاکید کرد برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوید و چنانچه شهروندان درخصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند ودر صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش دار حتما دودکش‌ها کاملا بررسی شوند. معمولا مسدود بودن دودکش‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود.

باتوجه به اینکه گاز co بدون بو و طعم است فردمتوجه گازمونواکسیدکربن نمی‌شود واین امرباعث می‌شود فردعلائمی نظیرسرددرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی ودرمجموع علائم سرماخوردگی که بدون تب می‌باشد ودرکودکان تهوع واستفراغ وحالت گیجی وخواب آلودگی ودربرخی موارد با افت سطح هوشیاری وتشنج همراه است. این اداره کل ابراز امیدواری کرد با رعایت اصول ایمنی از سوی شهروندان، آمار مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی در سطح استان کاهش یابد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزئیات تکان دهنده از حادثه تروریستی اهواز / تک تیرانداز از دستور فرمانده اش سرپیچی کرد +فیلم

صحنه وحشتناک درگیری مرد مسلح با پرنده فروش های اهواز زیر پل کارون + فیلم

عجیب ترین سنگ قبر با عکس سلفی یک دختر! + عکس

اعتراف عبدالله ویسی به قتل ملکه زیبایی عراق + عکس و جزئیات

عزرائیل حریف رقیه خاتون نشد!

جاسوسانی که عکس قالیشویی «تورقوزآباد» را به اسرائیل فروختند! + فیلم و عکس

ازدواج پنهانی در اتاق مدیر / منیژه داخل شرکت به حجله رفت !

این ابر سمی در آسمان جولان می دهد! + عکس

ایران این تروریست ها را نقره داغ کرده است؟ + عکس

دار زدن مرد متاهل بخاطر دختر 14 ساله در تهران!

این مردان ایرانی بدبخت ترین انسان های روی زمین!

فیلم تکان دهنده از فروش عجیب سیب زمینی با 4 مشت خاک! + فیلم

تازه ترین اقدام داعش درباره حمله تروریستی اهواز + تصاویر

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز حوادث Accidents پزشکی منزل سرماخوردگی اخبار حوادث گاز co ناشی کل گازگرفتگی پزشکی قانونی استان تهران عکس ایران قتل فیلم تصاویر زیبایی مرد عراق روزنامه زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها هشدار امروز هواشناسی را جدی بگیرند

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، لغزندگی جاده‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

ایسنا در خبری نوشت: اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری های محلی آورده است: از اواخر وقت دوشنبه تا پایان اواخر وقت سه شنبه (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعق، وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه شمالی استان، وزش باد شدید تا خیلی شدید و در نواحی مستعد گردوخاک به‌ویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، اختلال در سفرها، کاهش دید، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • تهرانی‌ها هشدار امروز هواشناسی را جدی بگیرند
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • تصاویری از نخبه مازندرانی در دیدار با رهبر انقلاب + ویدئو | رتبه ۲۵ کنکور در حادثه گازگرفتگی درگذشت