Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئال مادرید از سال ۲۰۱۵ در لالیگا نتوانسته اتلتیکو مادرید را در خانه خود شکست دهد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید شنبه شب در هفته‌ هفتم لالیگا به مصاف هم می‌روند. این دیدار دویست و هفتاد و دومین تقابل رسمی دو تیم مادریدی است. سفیدپوشان ۱۳۸ پیروزی، ۶۴ تساوی به دست آوردند و سهم روخی بلانکو ۶۹ برد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سانتیاگوبرنابئو دو تیم ۹۶ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم تیم میزبان ۵۵ پیروزی، ۲۵ تساوی و ۱۶ شکست بوده است.

رئال مادرید در ۱۳ دیدار اخیر دو تیم در رقابت‌های ملی تنها یک بار توانسته است اتلتیکو مادرید را شکست دهد. این پیروزی به تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۶ بر می‌گردد که سفید پوشان توانستند ۳ بر صفر روخی بلانکو را در ویسنته کالدرون شکست دهند. در آن دیدار کریستیانو رونالدو هت‌تریک کرد. در ۱۲ داربی دیگر اتلتیکو توانست پنج پیروزی و هفت تساوی را کسب کند.

اتلتیکو مادرید در پنج بازی اخیرش در لالیگا در سانتیاگوبرنابئو امتیاز به دست آورده است. این تیم در فصل ۱۴ ــ ۲۰۱۳ یک بر صفر پیروز شد. یک فصل بعد توانست ۲ بر یک مادرید را شکست دهد و در فصل ۱۶ ــ ۲۰۱۵ پیروزی یک بر صفر به دست آورد. همچنین  در فصل  ۱۷ ــ ۲۰۱۸ برابر این تیم یک بر یک مساوی کرد و سال گذشته نیز تقابل دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

آخرین پیروزی رئال مادرید در سانتیاگوبرنابئو به یکم دسامبر ۲۰۱۲ بر می‌گردد. سفیدپوشان توانستند با گل‌های کریستیانو رونالدو و مسوت اوزیل پیروز این دیدار شوند. تنها یک تیم ۶ فصل پیاپی است که در خانه مادرید شکست نخورده است که آن هم والنسیا است. "خفاش‌ها" دو پیروزی و چهار تساوی در سانتیاگوبرنابئو به دست آوردند. این رکورد در بین فصل‌های ۴۳ ــ ۱۹۴۲ و ۴۸ ــ ۱۹۴۷ اتفاق افتاد.

برای نخستین بار در داربی مادرید از VAR استفاده خواهد شد تا به امروز مادرید توانسته است از این فناوری دو بار بهره ببرد. گل کریم بنزما مقابل لگانس و گل مارکا آسنسیو برابر اسپانیول از طریق VAR مورد تایید قرار گرفت. همچنین یک بار گل لوکا مودریچ برابر سویا از طریق این فناوری مردود اعلام شد. در مقابل اتلتیکو مادرید دو بار از VAR بهره برده است. هنوز به ضرر این تیم VAR عمل نکرده است.

داربی امشب مادرید برای تیبو کورتوا خاص است. دروازه‌بان بلژیکی با پیراهن هر دو تیم به میدان رفته است. او ۱۵۴ بازی برای اتلتیکو مادرید به میدان رفت و ۱۲۵ گل دریافت کرد. امشب برای سومین بار با تیم سابق خود روبرو خواهد شد. پیش از این با پیراهن چلسی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل این تیم بازی کرده بود. این اتفاق در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا رخ داد. در نخستین دیدار چلسی در واندا متروپولیتانو ۲ بر یک پیروز شد و در استمفوردبریج یک بر یک متوقف شد. کورتوا سومین دروازه‌بانی است که تجربه پوشیدن پیراهن این تیم مادریدی خواهد داشت. پیش از این پاسوس و خوسه ماریا کابو چنین تجربه‌ای داشته‌اند.

اتلتیکو مادرید در ۶ فصل اخیر لالیگا در پنج فصل کمتر  از دیگر تیم‌ها گل دریافت کرد. این رکورد دو بار با کورتوا رخ داد و سه بار یان اوبلاک توانست چنین عنوانی را به ثبت برساند. عملکرد دروازه‌بان اسلوونیایی بهتر از کورتوا بوده است چون او در  ۱۷۰ بازی تنها ۱۰۷ گل دریافت کرده است.

کریم بنزما شروع  خوبی در فصل جدید داشت و توانست در چهار بازی پنج گل به ثمر برساند اما اکنون مهاجم رئال مادرید چهار بازی پیاپی است که نمی‌تواند دروازه‌بان حریفان را باز کند. بازیکن فرانسوی مقابل اتلتیک بیلبائو، رم ، اسپانیول و سویا نتوانست گلی به ثمر برساند. او در ۳۰ داربی خود تنها چهار گل به ثمر رسانده است.

دیگو پابلو سیمئونه از زمان حضورش در اتلتیکو مادرید ۲۷ بار با رئال مادرید روبرو شده است و رکورد ۹ پیروزی، ۹ تساوی و ۹ شکست را به ثبت رسانده است. اگر اتلتیکو  امشب بتواند پیروز داربی مادرید شود، سیمئونه از رکورد لوییس آراگونس به عنوان سرمربی اتلتیکو مادرید عبور خواهد کرد. قرمز و سفید پوشان به همراه سرمربی آرژانتینی توانستند پنج فصل در سانتیاگوبرنابئو بدون شکست زمین را ترک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اتلتيكومادريد رئال مادريد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره بیلبائو گل زد و بازی را قطع کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای لالیگا برای مشخص شدن سهمیه چمپیونزلیگ، اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبائو به مصاف همدیگر رفتند.

این بازی تحت تاثیر توهین و شعارهای نژادپرستانه هواداران اتلتیکو مادرید به نیکو ویلیامز، ستاره اتلتیک بیلبائو برگزار شد. آنها در بسیاری از دقایق نیمه اول به این بازیکن توهین نژادپرستانه کردند و درنهایت این شعارها منجر به این شد که ویلیامز برای لحظاتی از بازی دست بکشد و بازی متوقف شود.

او در حالی‌که قصد داشت کرنر بزند، متوجه یکی از توهین‌ها شد و سپس با صحبت با داور کنار زمین، موضوع را به او اطلاع داد. برادرش اینیاکی هم در این مورد با داور وسط صحبت کرد و در همین زمان بازی متوقف شد و در بلندگوی استادیوم از هواداران خواسته شد توهین‌ها را متوقف کنند.

کوکه و خیمنز، بازیکنان اتلتیکو مادرید هم از هواداران‌شان خواستند از توهین نژادپرستانه علیه بازیکن بیلبائو دست بردارند تا بازی به جریان بیفتد. بالاخره پس از دقایقی بازی دوباره به جریان افتاد.

در حالی‌که بازی با گل رودریگو دی‌پل با نتیجه ۱-۰ به سود اتلتیکو مادرید دنبال می‌شد، نیکو ویلیامز در دقیقه ۴۵ برای تیمش گلزنی کرد و در خوشحالی‌اش از هواداران اتلتیکو انتقام گرفت. او بارها با زدن بر روی ساعد دستش به رنگ پوستش اشاره کرد و پاسخ آنها را داد.

در نیمه دوم توهین‌ها کمتر شد اما طبق گفته منابع نزدیک به دو تیم، این رفتار تأسف‌بار از سوی برخی از هواداران اتلتیکو تکرار شد اما خللی در برگزاری بازی ایجاد نشد.

درنهایت این دیدار پرحاشیه با گل آنخل کوره‌آ و گل‌به‌خودی اونای سیمون در نیمه دوم، با نتیجه ۳-۱ به سود اتلتیکو مادرید به پایان رسید. شاگردان دیه‌گو سیمئونه با پیروزی امشب ۶۴ امتیازی شدند و جایگاه‌شان در رتبه چهارم را تثبیت کردند.

دیگر خبرها

  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • خوشحالی بعد از گل تاریخی نیکو ویلیامز مقابل هواداران اتلتیکو مادرید / فیلم
  • اتلتیکو مادرید ۳ - ۱ اتلتیک بیلبائو/ خیال شاگردان سیمئونه از بابت کسب سهمیه راحت شد+ فیلم
  • ستاره بیلبائو گل زد و بازی را قطع کرد (عکس)
  • خلاصه بازی اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو (لالیگا - ۲۰۲۳/۲۴)
  • واکنش جالب توییتر وولفسبورگ به بازگشت‌های لحظه آخری بایرلورکوزن / عکس
  • اعتراف ستاره رئال: سیتی تا حد مرگ خسته‌مان کرد!‏
  • رئال مادرید در انتظار لطف بزرگ والنسیا
  • نگاهی به آمار خیره‌کننده رئال در فصل جاری
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است