Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مخترعان رباتی اختراع کرده اند که درون بدنه آن میکروسکوپی وجود دارد که با حرکت بر روی پوست بدن انسان شروع به گرفتن اسکن می‌کند. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مخترعان رباتی اختراع کرده اند که درون بدنه آن میکروسکوپی وجود دارد که با حرکت بر روی پوست بدن انسان شروع به گرفتن اسکن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد این ربات از زالو الهام گرفته شده است که دارای پا‌های مکنده است که به پوست بدن می‌چسبد. علاوه بر آن، این ربات قادر است بدن را از فاصله بسیار نزدیک معاینه کند و حتی آزمایشات پزشکی را انجام دهد. پیش بینی می‌شود که این گونه ربات‌ها در آینده این قابلیت را داشته باشند که عمل‌های جراحی سطحی را انجام دهند. جالب است بدانید که این ربات حتی می‌تواند مانند یک موجود زنده در بدن شما زیست کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ربات بدن پوست اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید

 به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: امارات متحده عربی در حال استقرار بازوهای رباتیک در پمپ‌های بنزین خود برای رباتیک کردن روند سوختگیری است. به لطف این بازوهای رباتیک، بیش از ۲۰ میلیون نفر سوخت بهتر و سریع‌تری را برای خودروهای خود دریافت می‌کنند.

شرکت ملی نفت ابوظبی جدیدترین نوآوری خود را معرفی کرد. بازوی رباتیکی که دریچه بنزین خودرو را باز، درپوش آن را جدا و باک را به شکل دقیق و آسان پر می‌کند.

این بازوی رباتیک نه تنها باک خودرو را پر می‌کند، بلکه به لطف بهره‌گیری از یک برنامه در وقت افراد نیز صرفه‌جویی می‌کند. این برنامه تضمین می‌کند که دقیقاً مقدار سوخت مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید.

توسعه این بازوی رباتیک بیش از یک سال به طول انجامیده است. این سیستم نه تنها سریع است، بلکه برای سازگار بودن با محیط زیست و به حداقل رساندن خطرات نشت سوخت ایجاد شده است.

این بازوی رباتیک چطور کار می‌کند؟

وقتی به یکی از پمپ‌های بنزین ADNOC که به این فناوری مجهز هستند، می‌رسید، نوع سوخت خود را انتخاب می‌کنید و روی صفحه لمسی یا برنامه مخصوص آن روی گوشی هوشمند خود انتخاب می‌کنید.

سپس یک بازوی رباتیک با یک نازل و حسگرهای مناسب اطمینان حاصل می‌کند که نازل هنگام پمپاژ سوخت به درستی تراز شده است. دوربین‌ها و حسگرها بر این فرآیند نظارت می‌کنند و در عین حال اطمینان می‌دهند که همه چیز به درستی و ایمن انجام می‌شود.

سرانجام هنگامی که سوخت‌رسانی به پایان می‌رسد، بازوی رباتیک نازل را عقب می‌کشد و با بستن درب باک و دریچه سوخت، راننده را راهی می‌کند.

توسعه این بازوی رباتیک بخشی از یک استراتژی پنج ساله است تا اطمینان حاصل شود که خودروها به درستی سوختگیری می‌کنند.

این فناوری همچنین به عنوان مثال بهره‌وری کارگران را افزایش می‌دهد که به معنای صرف کردن ساعات کمتری در فضای باز در گرما و سرماست. ضمن اینکه برای مشتریان نیز این به معنای انتظار کمتر است.

به گفته مسئولان اماراتی، این فناوری برای اولین بار در خاورمیانه و برای نخستین بار در آب و هوای گرم تابستان آزمایش شده و این گام رو به جلو نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر ما به تعالی خدمات است. این فناوری برای پشتیبانی از کارکنان موجود، افزایش بهره‌وری آنها و کاهش زمان انتظار مشتریان استفاده خواهد شد.

در حال حاضر یک پروژه آزمایشی در ابوظبی در حال انجام است. هدف آن نیز جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات است. سپس از این داده‌ها برای فعال کردن فناوری بازوی رباتیک در سراسر شبکه سوخت رسانی در امارات متحده عربی استفاده می‌شود.

اماراتی‌ها همچنین اولین تجربه شخصی سازی شده با هوش مصنوعی در منطقه را برای سوخت‌گیری توسعه داده‌اند. به لطف این برنامه، دوربین‌های هوشمند، خودرو را شناسایی و بررسی می‌کنند و صفحه‌های دیجیتال، راننده را برای سوخت‌گیری هدایت می‌کنند. همه این کارها را می‌توان به راحتی از همان پشت فرمان انجام داد و نیازی به ترک خودرو نیست.

مسائل مربوط به سوخت رسانی می‌تواند شامل چالش‌های مختلفی باشد، مانند اینکه سطح بالای ترافیک می‌تواند منجر به زمان انتظار طولانی در پمپ‌های بنزین شود. بنابراین پیاده‌سازی فناوری‌های جدید مانند این بازوی رباتیک می‌تواند کارایی را افزایش دهد و در عین حال نگرانی‌های ایمنی را برطرف و رضایت مشتری را فراهم کند.

اماراتی‌ها انتظار دارند این بازوی رباتیک تا پایان سال به طور کامل عملیاتی شود. این فناوری قرار است در بیش از ۵۰۰ پمپ بنزین مستقر شود و به بیش از ۲۰ میلیون نفر خدمات‌رسانی کند.

دیگر خبرها

  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است
  • (ویدیو) ربات چری در راه ایران
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • ببینید | ربات شاطر
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟