Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@09:20:12 GMT

لزوم حذف بخش‌های فاقد محتوا در کتب درسی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۲۷۶۵۸

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان نسیبه با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

حسین خنیفر در ابتدای این برنامه خطاب به دانشجویان سال جدید این دانشگاه عنوان کرد: دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان دغدغه تامین خوابگاه و ... ندارند و علاوه بر آن تضمین شغلی و اعطای کمک هزینه به دانشجویان از دیگر مزایای این دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در دوره نوزایی است خطاب به دانشجویان گفت: معلمانی فکور در کتب درسی باشید. درسی در پایه هفتم وجود دارد به نام مرخصی که واقعا کارشناسی شده نیست و پیگیری کردیم که حذف شود. دانشجویان باید نسبت به حذف مطالب موجود در کتب درسی که فاقد محتوا هستند اقدام کنند.

او ادامه داد: امروز دانشگاه تربیت معلم مدال افتخار 170 ساله دارد و 100سالگی برخی مراکز آن را شاهد هستیم. معلمی هنری است که روح آدم را درگیر می‌کند.

او تصریح کرد: تقویت کمی و کیفی نظام آموزش و پرورش کشور، تکلیف ماست. معلمان خوب همواره یک شهر را به تلاطم در می‌آورد و آنقدر می‌تواند  ذهن و بینش افراد را به تلاطم درآورند که کشور تکان بخورد. اکنون در کشور ما شعار «ما می‌توانیم»  مطرح شده و اگر خوب عمل شود، ما کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم. دانشگاه فرهنگیان باید پاسخگوی نیاز و خلأ معلمان باشد.

وی به ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: ما نافی راه‌های موازی برای تکمیل معلم نیستیم، اما حتما باید افراد جذب شده یک دوره یک ساله آموزشی را بگذرانند. آرزوی ما این است که دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اول شود.

او ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۹۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس شدند و امسال از ۲۵ هزار ردیف استخدامی که اعلام کردیم ۴۲۰۰ ردیف جامانده هنوز داریم. همچنین از ۲۵ هزار ردیف استخدامی ۱۴ هزار نفر برای دوره ابتدایی هستند که از ۱۷ هزار نفر ردیف استخدامی ماده ۲۸، حدود ۱۲ هزار نفر جذب شدند و امیدواریم با هماهنگی سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت ۴ هزار نفر باقیمانده انجام شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش سازمان سنجش معلم وزیر آموزش و پرورش سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باعث شده است که وزارت آموزش و پرورش در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیرو‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نموده اند و تعهد خدمت دارند، از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها، موسسات عالی و حوزه‌های علمیه اقدام به جذب نیرو نماید. این روزها کاهش شهریه دوره مهارت‌آموزی درخواست معلمان شده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
طبق مصاحبه جناب آقای فرهادی قرار بوده شهریه پودمان‌ها برای معلمان ماده ۲۸ به نصف برسه و بقیه اش هم به صورت قسطی از حقوق‌ها کسر بشه ولی متاسفانه دانشگاه فرهنگیان که ما تماس گرفتیم گفتن که ۵۴۰۰ باید پرداخت کنید.
از شما به نمایندگی از قشر فرهنگی جامعه خواهش میکنیم در این مورد پیگیری کنید.

دیگر خبرها

  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی
  • لزوم تغییر روند عضوگیری و افزایش اعضا در صندوق فرهنگیان
  • اردوی جهادی دانشگاه فرهنگیان نیر در روستاهای سرعین