Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: پرونده پیشرفته سازی علائم کمک ناوبری و حذف بویه های فلزی در پهنه های آبی به منظور افزایش ضریب ایمنی دریانوردی و یکسال زودتر از برنامه زمانی، بسته شد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل مکی زاده ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: همگام با رشد کمی و کیفی فن آوری در ابعاد ساخت، قدرت مانور و سرعت شناورهای دریایی و ضرورت بهره گیری از تجهیزات کمک ناوبری جدید، پروژه ده ساله به روز رسانی و همگام سازی چراغها و علائم دریایی پهنه های آبی استان از اواسط مردادماه 1388در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها، در زمینه تامین اقلام و ادوات مورد نیاز این پروژه، خوشبختانه با تدبیر و پیگیری مدیران و کارشناسان دریایی و فنی این اداره کل و تلاش و پشتکار شرکت راهبر علائم کمک ناوبری طرف قرارداد در حوزه جنوب شرق کشور، تابستان سال جاری آخرین بویه فلزی از آبراهه های استان برچیده شد. با جایگزین شدن بویه های پلی اتیلن که مجهز به فن آوری پیشرفته مطابق با بالاترین استانداردهای بین المللی است، پرونده پیشرفته سازی علائم کمک ناوبری و بویه های دریایی در استان هرمزگان، یکسال زودتر از برنامه زمانی پیش بینی شده، بسته شد.

مکی زاده اضافه کرد: علاوه بر پیشرفته سازی صورت گرفته در این فرآیند بلندمدت، امکان بهره مندی از فن آوری‌های‌های پیشتاز در پایش و ارائه خدمات تعمیر و نگهداری و همچنین امکان رصد بر خط علائم کمک ناوبری نیز در این پروژه پیش بینی شده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و سرلوحه قراردادن منویات مقام معظم رهبری به منظور خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی و تبدیل تهدیدها به فرصت ها، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه پایش برخط علائم کمک ناوبری نیز در آینده نزدیک کلید خواهد خورد که علاوه بر تسهیل امر ایمنی، امنیت و نظارت گسترده، صرفه جویی چشمگیری نیز در موضوع هزینه ها به دنبال دارد.

وی با اشاره به وجود 60 فروند بویه در پهنه های آبی استان، تصریح کرد: طرح پیشرفته سازی علائم کمک ناوبری علاوه بر افزایش ضریب ایمنی دریانوردی، شرایط تامین امنیت کشتی‌ها، گسترش حیطه نظارتی بر تردد شناورها در پهنه‌های آبی استان به ویژه تنگه هرمز و کاهش صدمات علایم را نیز در پی دارد که در این راستا برنامه های توسعه‌ای نیز در دست مطالعه است.

به گزارش ایسنا، بویه از جمله ابزارهای کمک ناوبری در پهنه های آبی است که برای علامتگذاری کانال ها، نقاط مبنای مهم، نزدیکی به بندرگاه، خطرها، کشتی های غرق شده و مناطق با اهمیت ویژه به کار می رود. این وسیله برای علامت گذاری خطوط عبور و مرور در گذرگاه های آبی باریک و پرازدحام که مشمول مقررات عبور و مرور هستند، استفاده می شود و کشتی ها در مسیرهای تعیین شده‌ای که در برگیرنده نقاط ورود و خروج هستند، دریانوردی می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به شرایط نامساعد جوی و هشدارهای هواشناسی صادر شده، گفت: از صبح امروز تردد شناورهای تفریحی ، خودروبر و گردشگری را در آبهای کیش ممنوع کردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جزایر، مرتضی سالاری امروز، اظهار داشت: به صورت لحظه‌ای وضعیت جوی و دریایی پایش می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا ساعت 19 این ممنوعیت تردد شناورها ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بهبود وضعیت جوی و کاهش ارتفاع موج و سرعت وزش باد، فعالیت شناورهای صیادی، گردشگری، خودروبر و دیگر شناورهای سبک در آب‌های کیش مجدد برقرار می‌شود و این موضوع از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با هشدار نسبت به خطرات تردد در دریا در شرایط نامساعد جوی و دریایی، گفت: از همه فعالان دریایی خواهشمندیم به منظور حفظ جان خود تمام هشدارها را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در زمان اعلام هشدارها فعالیت دریایی نداشته باشند.

سالاری تاکید کرد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب استان هرمزگان به مناطق گردشگری را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد یک و 2 به سامانه پیامکی 50004001983692 از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی یا درخواست کمک، با سامانه 24 ساعته 1550 تماس یا از طریق کانال اضطرار دریایی 16 وی. اچ. اف ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار
  • نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج
  • نجات جان ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد