Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مسئول زيرکميته آموزش و توسعه پزشکي درباره اينکه فوتبال يک درمان است، يادداشتي را منتشر کرد.
به گزارش آريا به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، دکتر بهار حسن ميرزايي، مسئول زيرکميته آموزش و توسعه پزشکي يادداشتي را درباره اينکه فوتبال يک درمان است! زمانش رسيده است که از بيمارانمان بخواهيم که فوتبال بازي کنند!
سال 2006 پروفسور نورديک شواهد بسيار محکمي ارايه کرد که ورزش کردن يکي از درمان هاي موثر براي بسياري از بيماري هاي مزمن مي باشد و به ورزش کردن به عنوان يکي از اقدامات غير دارويي پايه اي در پيشگيري از بيماري ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدت کوتاهي بعد از آن هم کالج پزشکي ورزشي آمريکا يک بيانيه صادر کرد که ورزش مي تواند مثل يک دارو باشد و پزشکان مثل ساير دارو ها بايد شروع به تجويز آن بکنند. تمامي اين توصيه ها، دولت بسياري از کشور ها و حتي سازمان جهاني بهداشت را بر اين داشت که ورزش را به عنوان پيشگيري به همه توصيه کنند و زماني که قرار است ورزش به عنوان درمان استفاده بشود ، تجويز آنرا کاملا در اختيار پزشکان قرار بدهند، چون بحث سلامتي و درمان افراد بسيار مهم مي باشد.
سال 2012 يک پژوهش در مجله  لانست، يکي از معتبرترين مجلات حوزه  پزشکي ، چاپ شد که اشاره داشت ، ورزش باعث ارتقاي سلامت کلي در جامعه مي شود. سال 2015 يک مقاله  مروري معتبر نيز چاپ شد که اشاره کرد که شواهد مفيد بودن ورزش کردن که تا کنون به آن اشاره شده است، تنها در مورد ورزش هاي فوتبال و دويدن قابل استناد مي باشد و در ارتباط با مابقي ورزش ها هنوز شواهد کافي وجود ندارد. چند مقاله  ديگر هم بعد از آن چاپ شد که به موثر بودن ورزش هاي توپي در سلامت کلي جامعه اشاره داشتند اما نکته  جالب اين بود که همچنان اين فوتبال بود که بيشترين شواهد به نفع موثر بودنش وجود داشت.
براي دستيابي به منافع سلامتي فوتبال ، حتما لازم به انجام اين ورزش به صورت حرفه اي نيست ، بلکه حتي موارد تفريحي و غير حرفه اي آن هم موثر بوده به شرطي که تداوم داشته باشد و به شکل ناگهاني انجام نشود.
به صورت کلي تحقيقاتي که رابطه با اثرات مفيد ورزش فوتبال براي سلامت جامعه انجام شده است ، از سال 2003 شروع شدند و موثر بودن فوتبال را در تمام سطوح جامعه حتي براي کودکان بي سرپرست و افراد بي خانمان هم نشان داده اند. اين ورزش روي گروه هاي مختلف بيماري ها از قبيل سرطان ، ديابت ، پوکي استخوان و .. انجام شده و اطلاعات مفيدي را در اختيار ما قرار داده اند.
در مجموع که به ارزيابي نتايج 15 ساله ي تحقيقات پزشکي و علمي در حوزه  اثرات فوتبال بر سلامت کلي جامعه نگاه مي کنيم ، مي بينيم که از آنجا که فوتبال ورزشي است که طي آن فرم هاي مختلف ورزش هاي هوازي و قدرتي و چابکي انجام مي شود و در تمام سنين از کودک تا بزرگسال قابل انجام مي باشد و در هر سطحي از مهارت مي شود اين ورزش را انجام داد و مهم تر از آن ، در کشور ما نيز طرفداران بسياري دارد و براي انجامش امکانات زيادي نياز نيست، شايد لازم باشد که اين ورزش را براي همه تجويز کنيم.
همين طور که قبلا اشاره کردم ، اين اثرات مفيد ، طي تکرار و تداوم فوتبال بازي کردن بدست مي آيد نه انجام دادن هرازگاهي آن و افرادي که مدت ها فوتبال بازي نمي کنند و مي خواهند که در آخر هفته با يک فشار بالا به مدت طولاني فوتبال بازي کنند ، نه تنها سودي نمي برند ، بلکه احتمال بسيار زيادي وجود دارد که به خود آسيب هاي جدي نيز وارد کنند.
اگر ما از فوتبال به عنوان يک دارو يا درمان استفاده کنيم ، مي توانيم اثرات مهم جهاني آن را ببينيم. فوتبال يک ورزش ارزان محسوب مي شود ، به راحتي قابل انجام است ، در تمام دنيا طرفداران زيادي دارد  و آمار به ما مي گويد در سرتاسر جهان 500 ميليون نفر فوتبال بازي مي کنند که 300 ميليون نفر آنها در باشگاه ها هستند. فوتبال يک ورزش گروهي است و همين انجام کار گروهي اثرات مثبت اجتماعي خاص خود را به همراه دارد. انجام آن باعث ايجاد شادي و سرگرمي و تقويت روابط انساني مي شود به شرطي که درگير مسايل حاشيه اي نگردد. مي شود در قالب فوتبال بازي کردن حرکات اجتماعي بزرگي را انجام داد و پيام هاي مهمي را به جامعه انتقال داد.
توصيه اي که من به عنوان يک پزشک براي ارتقاي سلامت کلي جامعه با استفاده از ورزش فوتبال مي کنم اين است که حداقل هفته اي دو بار هر بار به مدت يک ساعت افراد فوتبال بازي کنند . حتما بايد گرم کردن و سرد کردن مناسب و کافي  داشته باشند. حتما نياز به حضور 22 نفر نيست و فوتبال هاي دو به دو و يا پنج نفر به پنج نفر نيز هم همين اثرات مثبت را دارند.
در کل مي بينيم که فوتبال يک درمان است و شايد زمانش رسيده باشد که از همه بخواهيم که فوتبال بازي کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازي فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دفتر یادداشت روزانه یک نویسنده» نوشته فئودور داستایوفسکی با ترجمه ابراهیم یونسی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ سوم رسیده است. این‌کتاب در قالب یک‌مجموعه‌ سه‌جلدی در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسید و سال ۱۴۰۰ نسخه‌های چاپ دومش عرضه شدند.

این‌کتاب، مجموعه‌ای از نوشته‌های داستانی و غیر داستانی داستایوفسکی است و یادداشت‌هایی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی را از این‌نویسنده شامل می‌شود. داستایوفسکی در نوشته‌هایی که در این‌مجموعه چاپ شده‌اند، مسایل سیاسی روز، ماجراهای تبعیدش به سیبری، حوادث روزمره و کتاب‌هایی را که مشغول نگارش آن‌ها بود و همچنین نگاهش به مذهب و جامعه را ثبت و ضبط کرده ‌است.

چاپ سوم این‌مجموعه در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

کد خبر 6092866 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • یادداشت: پیغامی برای هاشم بیگ‌زاده!
  • معلمان مشق عشق را در مکتب‌خانه‌ها تدریس می‌کنند
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • پورموسوی: به زودی طوفان به پا می‌کنم؛ می‌گویم چه کسانی خیریه صوری دارند
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید