Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@12:54:37 GMT

انس با قرآن باعث قوت قلب پزشک با بیمار می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۲۸۴۱۶

انس با قرآن باعث قوت قلب پزشک با بیمار می‌شود

 

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مریم ایرجیان کارشناس مامایی در اتاق عمل بیمارستان محلاتی به عنوان کمک جراح قلب به فعالیت مشغول است. وی در سال ۷۴ همزمان با تحصیل در دانشگاه عضو بسیج دانشجویی بوده و فعالیتهای فرهنگی خود را آغاز کرده است. از آن جایی که خواهر وی مربی آموزش قرآن و حافظ قران بود بنابراین فعالیت‌های فرهنگی وی در کنار تحصیل در رشته مامایی رنگ و بوی قرآنی به خود می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اتمام تحصیلات از سال ۷۸ در بیمارستان الزهراء تبریز مشغول به کار می‌شود و سپس ادامه فعالیت‌های خود را طی سالهای ۸۰ تا ۸۶ در بیمارستان امیرالمومنین(ع) ادامه داده و پس از آن در بیمارستان محلاتی تبریز به عنوان کارشناس مامایی اتاق عمل فعالیت می‌کند.

وی همزمان با کارکردن در بیمارستان‌های مختلف در تبریز فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی خود را ادامه داده در کلاس‌های روخوانی و روان خوانی شرکت کرده و سپس مصمم می شود تا قرآن کریم را حفظ کند.

مریم ایرجیان در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه بعد از شروع به حفظ قرآن کریم وقفه چند ساله‌ای میان فعالیت‌های قرآنی او افتاده است گفت: بعد از اینکه شروع به حفظ قرآن نمودم در ادامه با افزایش حجم دروس دانشگاه و ازدواج وقفه ای بین فعالیت قرآنی افتاد و من که حفظ ۵ جزء را تمام کرده بودم دیگر نتوانستم حفظ جدید داشته باشم و این ۵ جزء را طی سال های اخیر تثبیت کرده‌ام و به زودی کلاس‌ها و برنامه حفظ را شروع می کنم.

وی در طی پنج سال اخیر در مسابقات نیروی زمینی سپاه و همچنین در مسابقات کل سپاه حائز رتبه‌های زیادی شده است.همچنین در کنار کسب رتبه های قرآنی، در سال 94 به عنوان پرستار نمونه نیز انتخاب شده است.

ایرجیان در مورد رتبه‌های کسب کرده خود اظهار کرد: در سال ۹۱ در مسابقات نیروی زمینی سپاه در حفظ ۳جزء رتبه دوم، درسال ۹۲ در حفظ ۳ جزء در مسابقات کل سپاه رتبه اول، در سال ۹۳ در مسابقات نیروی زمینی حفظ ۵جزء رتبه دوم و درسال ۹۶ در حفظ ۵ جزء رتبه اول و در سال ۹۷ نیز در مسابقات نیروی زمینی رتبه سوم را کسب کرده و برای مسابقات کل سپاه در ۲۳ مهرماه امسال در مشهد مقدس شرکت می کنم.

او مادر دو فرزند به نامهای علی و طاهر فرشباف است، علی ۱۱سال داشته و کلاس پنجم دبستان بوده و در کلاس‌های فصیح خوانی و رشته قرائت فعال است و طاهرپسر دوم او ۸ساله بوده و در کلاس های روخوانی و قرائت فعالیت می کند.

وی تاثیر انس گرفتن کارکنان و کادر پزشکی و درمانی با آموزه‌های آیات نورانی قرآن کریم را بسیار آرامش بخش و اثر گذار تعریف کرد و افزود: انس با قرآن باعث قوت قلب پزشک با بیمار می شود هر چقدر کادر پزشکی و درمانی آرامش داشته باشند به همان نسبت می توانند در رسیدگی به مداوای بیماران خود تلاش کنند.

حافظ کل قرآن، ادامه داد: نتیجه رفتار خوب با بیماران در بیمارستان‌ها به خودمان باز می گردد و می توانیم ثمره این آرامش را در زندگی شخصی خود و در ارتباط با همسر و فرزندان نیز مشاهده کنیم.

وی با اشاره به حجم کار زیاد در اتاق عمل افزود: افرادی که در اتاق عمل جراحی به عنوان کمک جراح مشغول هستند می دانند که سختی و حجم کار بالاست در این شرایط وقتی انسان به منبع معنویت و آیات نورانی الهی متصل باشد به راحتی استرس و اضطراب را از خود و محیط پیرامون دور و آرامش قلبی را در زندگی خود حس می کند.

این بانوی فعال قرآنی با اشاره به برکت‌های وجودی قرآن کریم در محیط های بیمارستانی می گوید: از آن جایی که محیط بیمارستان یک محیط پر از اضطراب و تشویش است نیاز به آرامش و شفایی که در این کلام وحی وجود دارد در محیط بیمارستانی هم برای کادر درمان و هم برای بیمار که امیدی جز خدا در بستر ندارد بیشتر احساس می شود.

ایرجیان تشویق و حمایت از کادر پزشکی و درمانی که در زمینه حفظ و سایر رشته‌های قرآنی فعال هستند را یکی از راهکارهای افزایش انگیزه در کادر پزشکی اعلام کرد و افزود: مسوولان و متولیان امور در بیمارستان‌ها به فعالیت‌های قرآنی بیشتر بها داده و ارزش قائل شوند تا افراد بیشتری از کارکنان و کادر پزشکی به این فعالیت ها رغبت نشان دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی حافظ کل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مجموعه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که امروز با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در اهواز به منظور توسعه و ایجاد یک بیمارستان ویژه چشم پزشکی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 350 تا 400 بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند و بیش از 30 عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

 وی افزود: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

در این بازدید، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان نیز با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در چشم پزشکی اهواز، بر لزوم حمایت از این حوزه تاکید و دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه، این موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود