Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک استان یزد با بیان اینکه روند تولید لاستیک سرعت می‌گیرد، گفت: لاستیک وارداتی با ارز 4200 تومان بین رانندگان عرضه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر صادقیان در گفتگو با یزدرسا، اظهار کرد: از زمانی که تحریم شروع شد وضعیت لاستیک مورد هجمه قرار گرفت و با کمبود آن مواجه شدیم در حال حاضر ۲۰ درصد از لاستیک کامیون ها را شرکت های داخلی تامین می کنند و ۸۰ درصد آن وارداتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک استان یزد، افزود: با کاهش واردات و عدم ترخیص از گمرک، کمبود لاستیک محسوس شد و باعث افزایش قیمت لاستیک در سراسر کشور شد.

وی ادامه داد: اکنون با تمهیداتی که در نظر گرفته قرار شده ثبت سفارش، تاییدیه و تخصیص ارز توسط دولت سریع‌تر صورت گیرد. در هفته جاری با ترخیص لاستیک از گمرک به محض رسیدن به انبار ها به رانندگان توزیع می شود.

صادقیان اذعان کرد: با توجه به عرضه و تقاضا طبق روال سابق نمایندگان شهرستان ها نرخ مصوب لاستیک را با حواله ای که رانندگان از اداره راه دریافت می کند به آنها عرضه می کنند.

وی اضافه کرد: از زمانی که کسری لاستیک زیاد شد هر استان در صدد این درآمد که نیازهای خود را بر طرف کند که سازمان صنعت با هماهنگی با بازرگانان برای واردات لاستیک مورد نیاز اقدام کنند ولی در استان یزد تا به امروز هیچ لاستیکی در این راستا وارد نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر لاستیک کامیون در استان توزیع می‌شود: افزود: از اول خرداد ماه سامانه لاستیک توسط اداره راه شکل گرفته و رانندگان با ثبت نام در این سامانه حواله دریافت کرده و زمانی که نوبتشان رسید با مراجعه به نمایندگی ها می‌توانند با نرخ مصوب لاستیک خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کامیونداران مطمئن باشند با محض ورود لاستیک با نرخ ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان توسط نمایندگی ها در اختیار رانندگان قرار می گیرد، گفت: متاسفانه برخی از سودجویان نیازی به لاستیک ندارند و اقدام به دریافت حواله کرده و آن را در بازار آزاد می فروشند که سبب شده بازار دو نرخی و تفاوت قیمت زیاد بین لاستیک حواله ای و آزاد به وجود بیاید.

صادقیان در پایان افزود: در حال حاضر تولید لاستیک داخلی برای کامیون در کشور ۲۰ درصد است که با تامین مواد اولیه این شرکت قول داده تا اواخر مهر ماه امسال به ۳۵ درصد برسد تا بخشی از نیاز کامیون داران حل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه هولناک ترکیدن لاستیک اتوبوس در جاده (فیلم)

 

منبع:آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیات حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس در جاده شیراز (فیلم) تصادف شدید اتوبوس دو طبقه با یک خودرو (فیلم) تصادف اتوبوس با نیسان در محور ارومیه_مهاباد (فیلم)

دیگر خبرها

  • تکذیب سرقت لاستیک خودرو‌ها در مرز رازی خوی
  • نسل جدید لاستیک هایی که پنچر نمی شود (فیلم)
  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • بررسی دلایل لاستیک سایی خودرو
  • ◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند
  • لحظه وحشتناک ترکیدن لاستیک اتوبوس
  • لحظه هولناک ترکیدن لاستیک اتوبوس در جاده (فیلم)
  • ◄ داروهای ممنوعه برای رانندگان کامیون ترانزیت کدامند؟ + جزئیات
  • چگونه لاستیک های فرسوده را آکبند می کنند؟ خودتان ببینید!
  • ◄ کمبود راننده اتوبوس بین شهری/ درخواست کمک از رانندگان کامیون و رانندگان بازنشسته