Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:51:50 GMT

از نذر برای فقرا تا تور آنتالیا

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۲۹۱۴۷

از نذر برای فقرا تا تور آنتالیا

یکی از کارشناسان مذهبی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گفت: طبق آمار موجود، مردم ایران در سفر‌های توریستی هزینه می‌کنند و صرف هزینه‌ها در تور‌هایی مانند آنتالیا بسیار بیشتر از سفر‌های زیارتی بخصوص با نرخ ارز کنونی می‌شود که اکثر این سفر‌ها واجب نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: همانطور که در همه‌ی روایات بیان شده در دین هیچگونه منافاتی با شیوه‌ی هزینه برای کار خیر وجود ندارد، تمامی این هزینه ها، هزینه‌های است که مردم برای نیازمندان انجام می‌دهند که باید به عنوان اولین نکته بیان شود، دین مبین اسلام مردم را به صدقه دادن، کمک به فقرا، مدرسه سازی وهر نوع عمل خیری تشویق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در مجالس امام حسین (ع) اگر فردی هزینه‌ای را تقبل می‌کند در کنار آن به فقرا نیز کمک کند بسیار کار پسندیده‌ای انجام داده است.
وی با بیان اینکه چند سلبریتی با دیدگاه‌های مختلف به این مسئله دامن زده اند که هزینه‌ی نذری فقط برای فقرا و نیازمندان باشد و عموم مردم از آن استفاده نکنند، بیان کرد: این است که مجالس امام حسین (ع) می‌تواند زمینه ساز و مقدمه‌ای باشد برای اینکه افرادی ترغیب شوند که به هر نحوی در توانشان به بندگان خدا خدمت رسانی کنند.
وی با اشاره به اینکه در همه حال و همه جا می‌توان فرهنگ نذری دادن را ترویج کرد، گفت: چرا فقط در مجلس امام حسین (ع) و یا مسائل دینی دیگر مثل حج چنین صحبت‌هایی گفته می‌شود، بهتر است در مراسم‌های دیگر نیز به بیان این مسائل پرداخته شود.
انتهای پیام// ز. م   در همه حال و همه جا می‌توان فرهنگ نذری دادن را ترویج کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم 97 مناسبتهای مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کردها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

کد خبر 6085052

دیگر خبرها

  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند