Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه روابط عمومی ورزش وجوانان استان کرمانشاه اعلام کرد: این رقابت‌ها با حضور ۱۰ تیم روز‌های ۲۳ تا ۲۵ آبان و به میزبانی شهرستان قصرشیرین برگزار خواهد شد.
مازندران، تهران، البرز، همدان، توابع تهران، گیلان، لرستان، گلستان، خراسان شمالی و کرمانشاه ۱۰ تیم حاضر در مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی کشور را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسابقات در ۲ گروه پنج تیمی و در ۱۰ وزن شامل اوزان ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم و بدون ارفاق برگزار خواهد شد.
مسابقات در ۲ بخش تیمی و انفرادی برگزار می‌شود که مسابقات تیمی از ۲۴ آبان تا ظهر روز ۲۵ آبان برگزار و مسابقات انفرادی نیز بعد از ظهر همین روز (۲۵ آبان) برگزار می‌شود.
این رقابت‌ها قرار است در مجموعه ورزشی حضرت امام حسن مجتبی (ع) شهرستان قصرشیرین برگزار شود.
هر تیم می‌تواند حداقل ۶ و حداکثر ۱۲ کشتی گیر و همچنین سه مربی و یک سرپرست به همراه داشته باشد.
تیم کشتی آزاد کرمانشاه در مسابقات قهرمانی بزرگسالان سال گذشته کشور با قبول شکست برابر تیم مازندران عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.
در استان کرمانشاه بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کشتی گیر بیمه شده زیرنظر هیات فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استان کرمانشاه قهرمانی کشور کشتی بزرگسالان شهر قصر شیرین کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامران قاسم‌پور کارمند شد!

زی‌سان: با پیگیری فدراسیون کشتی و دستور علیرضا زاکانی شهردار تهران، کامران قاسم‌پور دارنده ۲ مدال طلای کشتی آزاد جهان، هادی ساروی دارنده مدال‌های برنز المپیک، ۱ مدال طلا، ۲ برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی در کشتی فرنگی و یونس امامی دارنده ۲ مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی در کشتی آزاد به عنوان کارمند سازمان ورزش شهرداری تهران استخدام شدند.

کامران قاسم‌پور زاده ۲۶ آذر ۱۳۷۵ در بیزکی جویبار و کشتی‌گیر اهل ایران است که در دسته ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد به رقابت می‌پردازد.

بیوگرافی کامران قاسم پور

به گزارش زی‌سان، کامران قاسم‌پور قهرمان دو دوره پیاپی مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و همچنین قهرمان دو دوره مسابقات قهرمانی کشتی آسیا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ است. قاسم‌پور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان نیز در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به قهرمانی رسید. 

جزئیات عناوین قهرمانی کامران قاسمپور 

قاسمپور در سال ۲۰۱۸ و در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم در دیدار پایانی آرتور نایفونوف از روسیه را با نتیجه ۴ بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی آسیایی زیر ۲۳ سال در همان وزن ۸۶ کیلوگرم در دیدار نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر علی گادجی گامیدگادجیف (روسی الاصل) از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید. کامران قاسم پور در مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ در دیدار فینال با نتیجه ۹ بر ۳ مقابل گادجی مراد ماگومدسعیداف از آذربایجان پیروز شد و به مدال طلا دست یافت. 

در سال ۲۰۲۱ و در وزن ۹۲ کیلوگرم قهرمانی آسیا کامران قاسم‌پور در فینال مونخباتارین سوگتگرال از مغولستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مدال طلا رسید. در وزن ۹۲ کیلوگرم قهرمانی جهان سال ۲۰۲۱ وی در دیدار فینال به مصاف ماگومد قربان‌اف قهرمان اروپا از روسیه رفت و توانست با نتیجه ۸ بر ۴ به پیروزی برسد و صاحب مدال طلا شود. 

کامران قاسم‌پور در مبارزه حساس فینال وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان سال ۲۰۲۲ در بلگراد، با مغلوب کردن حریف سرسخت آمریکایی، جیدن کاکس، نخستین مدال طلای تیم ملی ایران را در مسابقات صربستان ۲۰۲۲ ثبت کرد.

قاسم‌پور که دارنده مدال طلای بزرگسالان و امید‌های جهان بود در فینال جهانی ۲۰۲۲ یک‌بار دیگر به مصاف «جِیدن کاکس» دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا رفت و توانست با گرفتن یک خم و دوخم حریف خود، او را خاک کند و ۲ امتیاز کسب کند. در ادامه کاکس برای عبور از دستان پرقدرت قاسم‌پور ناکام ماند تا مبارزه حساس فینال وزن ۹۲ کیلوگرم با نتیجه ۲ بر صفر به سود کامران قاسم پور به اتمام برسد و او ضمن کسب نخستین طلای تیم ملی ایران در پیکار‌های جهانی۲۰۲۲ بلگراد، دومین طلای جهانی خود را نیز کسب کند. 

مصدومیت و از دست دادن مسابقات بلگراد ۲۰۲۳ 

کامران قاسم‌پور در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در جریان تمرینات تیم ملی کشتی آزاد دچار تشدید آسیب‌دیدگی از ناحیه کشاله ران شد و لنگ لنگان تشک کشتی را ترک کرد. پس از آزمایش ام آر آی از پای این کشتی‌گیر خبر‌ها حاکی از پارگی ۹۰ درصدی کشاله ران پای او داد و به مسابقات قهرمانی جهان در بلگراد ۲۰۲۳ نرسیده‌است. 

قاسمپور و ظهور پدیده جدید؛ امیرعلی آذرپیرا

کامران قاسم پور آزادکار کشورمان که دو مدال طلای جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم را در کارنامه دارد در سال ۲۰۲۳ به دلیل آسیب‌دیدگی در مسابقات جهانی شرکت نکرد. بعد عنوان شد که این کشتی‌گیر قصد تغییر وزن داشته و به یک وزن بالاتر آمده است. به گزارش فارس، قاسم پور به دلیل تغییر وزن باید چرخه انتخابی را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز می‌کرد، اما وی به دلیل آسیب دیدگی و با تایید پزشک از این مسابقات معاف شد. دارنده مدال طلای جهان تمرینات خود را در وزن ۹۷ کیلوگرم ادامه داد و نخستین رقابت بین‌المللی خود را در وزن جدید تجربه کرد. وی در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی که در کرواسی برگزار شده بود به مدال برنز دست یافت. باتوجه به قهرمانی امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم و برتری او مقابل کایل اسنایدر، اعلام شد که وی در صورت کسب سهمیه المپیک ملی‌پوش این وزن در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود بنابراین به نظر می‌رسد شانس قاسم‌پور برای رسیدن به دوبنده در این وزن بسیار کم باشد. 

قاسمپور جایگزین حسن یزدانی می‌شود؟!

باتوجه به اینکه کامران قاسم‌پور از کشتی‌گیران خوب کشورمان محسوب می‌شود، کادر فنی برای او برنامه خاصی دارد. بر اساس گزارش فارس، از آن جایی که حسن یزدانی به دلیل جراحی کتف مشخص نیست بتواند به المپیک پاریس برسد، قاسم‌پور گزینه اصلی برای وزن ۸۶ کیلوگرم است. 

تخمین بازگشت حسن یزدانی به روی تشک اردیبهشت اعلام شده و به دلیل فرصت کم برای آماده شدن جهت حضور در المپیک، قاسم‌پور می‌تواند بهترین گزینه باشد. وی پیش از این در وزن ۸۶ کیلوگرم بود، اما چون در انتخابی مقابل یزدانی شکست خورده بود به وزن ۹۲ کیلوگرم رفت که البته بسیار موفق عمل کرد. با این شرایط به نظر می‌رسد کادر فنی در تلاش است تا در صورتی که یزدانی نتواند به المپیک برسد، قاسم‌پور را برای این وزن آماده کند.

tags # کامران قاسم پور سایر اخبار از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟ مغز انسان چند ثانیه پس از جدا شدن سر از بدن زنده می‌ماند؟

دیگر خبرها

  • کرمانشاه میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس
  • ایران میزبان مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد
  • اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش
  • قهرمانی یک کشتی‌گیر ایرانی در انتخابی تیم کانادا
  • کامران قاسم‌پور کارمند شد!
  • کرمان میزبان فینال جام حذفی شد/ اعلام زمان برگزاری مرحله یک‌هشتم نهایی
  • کرمان میزبان فینال جام حذفی
  • قهرمانی فرنگی کاران خوزستان در مسابقات بین المللی ترکیه
  • مسابقات قهرمانی کشور توان برگزار شد
  • راهیابی فرنگی کار خوزستان به مسابقات کشتی قهرمانی آسیا