Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش گفت :تراکم دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی بسیار بالاست و نیازمان به معلم رو به افزایش است .

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان  وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: امسال از دو حیث امکان این فراهم شد تا دانشجویان بیشتری در دانشگاه فرهنگیان جذب شود حدود ۱۸ هزار نفر دانشجویان کارشناسی هستند و حدود ۳۳ هزار دانشجو از طریق ماده ۲۸ و دوره یک ساله جذب می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطحایی افزود: امیدواریم این روند در چهار و پنج سال آینده همچنان ادامه پیدا کند و بتوانیم از حداکثر قابلیت دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که ۳۳ هزار دانشجوی جذب شده کمبود معلم را جبران می‌کند گفت: دانشگاه فرهنگیان درصدد تغییر در برنامه درسی است تا دانشجویان از سال دوم شروع به تدریس کنند. جلساتی را مرکز نیروی انسانی و دانشگاه فرهنگیان خواهیم داشت تا بتوانیم از انرژی دانشجو معلمان برای رفع کمبود نیروی انسانی استفاده بکنیم.

بطحایی در ادامه اظهار کرد: در شروع سال تحصیلی جدید با توجه به اینکه اولین موج کمبود نیرو را امسال باید شاهد می‌بودیم، ولی کمبود معلم محسوسی را برای امسال جز در مناطق محروم شاهد نبودیم.

وی  گفت: در آماده باش کامل برای این هستیم که در صورت مواجهه با کمبود معلم سریعا وارد عمل شویم.

وزیر آموزش و پرورش  با قبول تراکم بالا در مدارس گفت: این تراکم مخصوصا در دوره ابتدایی بسیار بالا است که مشکل آفرین خواهد شد.

بطحایی درباره به کارگیری معلمان بازنشسته گفت: در این روند معلمان موفق و داری توانایی و قابلیت برای اداره کلاس و معلمی انتخاب شده اند.

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه تا ۶ ساله آینده تعداد دانش آموزان به ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر می‌رسد و نیاز ما به معلم همچنان رو به افزایش است.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش بطحایی دانشگاه فرهنگیان معلم دبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از امروز برای دانش‌آموزان میان پایه آغاز می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم

همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی 2 (استثنایی)، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد. 

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از 5 اردیبهشت

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، 6 رقم یک (111111) وارد کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بدین شرح است:

پایه تحصیلیقیمت کتاب درسی
 اول دبستان 71 هزار تومان
 دوم دبستان 78 هزار تومان
 سوم دبستان 87 هزار تومان
 چهارم دبستان 87 هزار تومان
 پنجم دبستان 87 هزار تومان
 ششم دبستان 102 هزار تومان

قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر 149 هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر 152 هزار تومان است.

قیمت کتاب‌های درسی پایه نهم 157 هزار تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی