Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:34:18 GMT

جمعیت حیات وحش گرین لرستان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۳۰۲۲۰

جمعیت حیات وحش گرین لرستان افزایش یافت

خرم آباد -ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: بر اساس آماربرداری سالیانه ، جمعیت حیات وحش شاخص منطقه گرین افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برخلاف نامتناسب بودن تعداد محیط بانان با وسعت مناطق تحت مدیریت استان ، تلاش و کوشش فراوان محیط بانان با وجود کمبود ها، مشکلات معیشتی و سختی کار حفظ گونه های جانوری و گیاهی در سطح استان چشمگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای منطقه شکار و صید ممنوع گرین از لحاظ غنای حیات وحش و همچنین زیستگاههای ارزشمند با توجه به توپوگرافی خاص و وجود منابع آبی گفت: با تلاش بیشتر و برنامه ریزی اصولی در آینده نسبت به اقدامات لازم برای افزایش سطح حفاظتی این منطقه اقدام خواهد شد.
فتحی بیرانوند ادامه داد: احداث پاسگاه محیط بانی گرین در منطقه کهمان الشتر نیز در همین راستا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
منطقه گَرین از رشته‌ کوه ‌های مهم غرب ایران است که از شمال به شهرستان نهاوند، از شرق به شهرستان بروجرد و از غرب به شهرستان دلفان و از جنوب به شهرستان سلسله محدود است.
بیش از 200 گونه جانوری و 500 گونه گیاهی دارد که بیش از 70 هزار هکتار از مساحت آن بعنوان منطقه شکار و صید ممنوع به تصویب شواری عالی حفاظت محیط زیست رسیده است.
/6060/7274

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گرين لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی بیشه زار بیت قشم در منطقه حفاظت شده کرخه حمیدیه

امیر عطشانی رئیس اداره محیط زیست حمیدیه گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کرخه موسوم به بیشه زار بیت قشم اتفاق افتاد که در ساعت‌های اولیه توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بان منابع طبیعی مهار و تا خاموشی کامل عملیات اطفاء ادامه یافت.

او می‌گوید: این آتش سوزی تقریباً در نیم هکتار اتفاق افتاد که با توجه به پوشش گیاهی متراکم بیشه زار بسرعت حریق توسعه‌یافته که با توجه حضور بموقع و هوشیاری مامورین در ساعات اولیه مهار گردید در خصوص علت آتش سوزی در دست بررسی می‌باشد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان حمیدیه افزود: بیشه زار بیت قشم در حوزه استحفاظی بخش مرکزی شهرستان حمیدیه، مسیر خسرج در نوار ساحلی رودخانه کرخه در منطقه مرزی بین شهرستان حمیدیه و شهرستان کرخه با مساحت تقریبی ۸۰ هکتار واقع شده است و دارای پوشش گیاهی متراکم و زیستگاه طبیعی جانوران و پرندگان بومی منطقه به شمار می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • تشدید گشت های جلوگیری از خرید و فروش غیر مجاز آبزیان در پردیس
  • ‍ تیمار و رها سازی پرندگان وحشی در طبیعت شهرستان کلات
  • افزایش بیش از ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • رهاسازی گونه‌های غیربومی در طبیعت ممنوع 
  • دستگیری چهار گروه شکارچی در گرین کوه لرستان
  • تصادف‌های جاده‌ای از اصلی‌ترین تهدیدات حیات وحش
  • مهار آتش سوزی بیشه زار بیت قشم در منطقه حفاظت شده کرخه حمیدیه
  • رهاسازی گونه‌های غیربومی در طبیعت ممنوع! 
  • تصادفات جاده‌ای از اصلی‌ترین تهدیدات حیات وحش استان یزد