Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@16:58:25 GMT

کم تحرکی سلامت جامعه را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۳۰۵۵۸

کم تحرکی سلامت جامعه را تهدید می کند

به گزارش برنا،دکتر بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، روز جمعه در حاشیه برگزاری همایش پیاده روی با خانواده خلخال با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر حدود 35 درصد از جمعیت کشور بویژه ساکنان کلانشهرها به نوعی از افسردگی و بیماری های روحی و روانی رنج می برند.
وی با توصیه و تاکید بر لزوم همگانی کردن ورزش در بین مردم و برنامه ریزی برای اجرای همایش های پیاده روی بصورت هفتگی و ماهانه بیان کرد: پرداختن به ورزش و توسعه ورزش های همگانی می تواند به عنوان بزرگترین عامل بازدارنده از ابتلا به بیماری های غیر واگیر و نیز آسیب های اجتماعی عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است برنامه ریزی منسجم و مدونی برای برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین خانواده ها انجام شود و این مهم می تواند در کاهش بیماری های روحی و روانی تاثیرگذار باشد.
خالقی گفت: در شرایطی که دولت به دلیل محدودیت های اعتباری قادر به احداث سالن های ورزشی در روستاها نیست آماده کردن زمین های ورزشی با استفاده از ظرفیت منابع ملی در روستاها می تواند کمک بزرگی به توسعه ورزش در مناطق محروم روستایی باشد.
سرهنگ جهانبخش عطایی ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال نیز در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: پرداختن به توسعه ورزش در رشته های همگانی و زمینه سازی برای حضور گرم مردم در این برنامه ها بخشی از برنامه های مدون و سالانه بسیج است.
رقیه زاد مهر ، سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال هم در این همایش از کسب رتبه اول هیات ورزش های همگانی این شهرستان در استان اردبیل خبر داد و افزود: این موفقیت در نتیجه تلاش هیات در برگزاری همایش های مختلف ورزشی و نهادینه کردن ورزش همگانی این شهرستان حاصل شده است.
وی از برگزاری 20 همایش پیاده روی شهری و روستایی در سال جاری از سوی هیات ورزش های همگانی این شهرستان و حضور هزاران نفر از علاقه مندان به این ورزش مفرح خانوادگی خبرداد.
در این همایش ورزشی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با همت نیروی مقاومت بسیج و همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار شد، بیش از 2 هزار نفر شرکت و مسیر پنج کیلومتری ورزشگاه تختی تا گلزار شهدا را پیاده طی کردند.
در پایان این همایش به قید قرعه از 40 نفر از شرکت کنندگان با اهدای کمک هزینه سفرهای زیارتی و جوایز ورزشی تجلیل شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه روحی و روانی سلامت نماینده مردم مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت، روز معلم و شوراها، آغاز روز ایمنی و حمل و نقل، در جاده سلامت به مقصد بوستان بش قارداش برگزار شد. 

این همایش فرهنگی و ورزشی که با استقبال خوب مردم هم همراه بود، یک حاشیه هم داشت که باعث گلایه های بسیاری از شرکت کنندگان شد و آن هم، گل و لای و چسبناک شدن مسیر به سبب بارش های رگباری و غیرمنتظره شب گذشته بود. 

هرچند مطابق پیش بینی های هواشناسی، بارش ها ملاحظه شده بود و به گفته شهرداری، مسیر هم تیغ زده و سه چهار نوبت هم روز قبل بازدید شده بود، این شرایط، دلخواه شهروندان نبود.

عده ای از نوجوانان هم که با دوچرخه آمده بودند، در ادامه دادن مسیر دچار مشکل شدند.

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی میمند
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد