Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، براساس این تفاهم نامه که بین معاون درمان پژوهشگاه رویان و رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده امضاء شد، طرفین با هدف هم افزایی، در زمینه های آموزشی، پژوهشی و درمانی، همکاری های مشترک خواهند داشت.

این تفاهم نامه به مدت سه سال اعتبار دارد. 

همکاری های مشترک در زمینه اجرای طرح های پژوهشی مورد علاقه طرفین، اجرای دوره های آموزشی رسمی کوتاه مدت با عنایت به ظرفیت ها و توانایی های طرفین، برگزاری سمینارها، سمپزیوم ها و کنگره های مشترک، افزایش سطح علمی اعضای هیات علمی و کارشناسان هر دو مجموعه با بهره مندی از ظرفیت های طرف مقابل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کاربردی کردن نتایج پژوهش ها و انتشار مقالات علمی مشترک که نتیجه انجام طرح های تحقیقاتی مشترک بوده با رعایت حقوق معنوی طرفین در این تفاهم نامه پیش بینی شده است.

فراهم کردن امکانات لازم اعم از نیروی انسانی، تجهیزات و فضای فیزیکی جهت انجام طرح های تحققیقاتی مشترک، تقبل پرداخت هزینه های خرید مواد تحقیقاتی و هزینه های پرسنلی طرح های تحقیقاتی براساس قرارداد منعقده برای هر طرح، مشارکت در نگارش و انتشار مقالات حاصل از طرح های تحقیقاتی در مجلات معتبر داخلی و خارجی و مشارکت در اجرای برنامه های آموزشی مصوب طرفین اعم از فضا، تجهیزات و نیروی انسانی از جمله تعهدات پژوهشگاه رویان در مقابل بیمارستان توانبخشی رفیده است.

همچنین براساس این تفاهم نامه، بیمارستان توانبخشی رفیده تعهداتی همچون پذیرش بیماران معرفی شده از پژوهشگاه جهت انجام خدمات درمانی ، مشارکت در نگارش مقالات و انتشار نتایج طرحهای تحقیقاتی مشترک، مشارکت در تأمین هزینه های طرح های تحقیقاتی که پروپوزال و قرارداد منعقده مربوط به بیمارستان می شوند و مشارکت لازم در اجرای برنامه های آموزشی که طبق توافق طرفین برگزار می شود، خواهد داشت.

مسئولان موسسه رویان پیش از انعقاد این تفاهم، از بیمارستان توانبخشی رفیده دیدن کردند.

دکتر فریدون لایقی دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده در این نشست مشترک، ضمن تشریح اهداف و چشم انداز بیمارستان رفیده، پیشنهاد انجام پژوهش مشترک در خصوص اعصاب محیطی را به محققان پژوهشگاه رویان ارائه داد که در زمینه تولید سلول ، مورد استقبال مسئولان رویان قرار گرفت.

کد خبر 4415510

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمارستان رفیده پژوهشگاه رویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همکاری مشترک نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو امنیت اطلاعات فناوری فضایی اینترنت موبایل هوشمندسازی دانشگاه آزاد اسلامی صنعت خودروسازی فیس بوک واحد علوم و تحقیقات محمد جواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکزملی مغز توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران ایجاد و راه اندازی می‌شود.

این مرکز با هدف توسعه کمی وکیفی پژوهش‌های بینرشته‌ای بالینی، گسترش خدمات و فناوری‌های نوین و توانمندسازی نیروی انسانی درزمینه علوم شناختی و اعصاب، مراحل احداث خود را در  مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران، طی می‌کند.

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به‌صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی وآموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

مرکز ملی مغز ماهیت اصلی آن عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بینرشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی می‌باشد. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بینرشته‌ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از اُفت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

هم‌زمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال در سالمندی» نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال دیتا بانک جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویتدار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی؛ راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی