Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@23:57:05 GMT

نمایشگری سه بعدی برای خودروهای آینده (+ فیلم)

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۳۱۳۸۲

نمایشگری سه بعدی برای خودروهای آینده (+ فیلم)

‍‍‍‍‍‍

شرکت فنلاندی "کاناتو"،  در رویداد رقابتی برند صنایع اتومبیل 2018 در بخش "خودروهای مفهومی" به دلیل ارائه نمایشگر لمسی سه بعدی جایزه این بخش را از آن خود کرد.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "اتوموتیو تک"، در مورد نام این شرکت چیز زیادی شنیده نشده است، اما احتمال می‌دهیم به دلیل خلاقیت گروهی آنها در ارائه صفحه نمایش‌های سه بعدی، حرکت پیشگامانه و دریافت یک جایزه معتبر به زودی بر سر زبان‌ها بیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه بخشی از یک برنامه بزرگتر به نام "کاکپید لمسی سه بعدی" است که به عنوان اولین نمایشگر سه بعدی با قابلیت لمس سطحی در جهان شناخته می‌شود. این مجموعه ترکیبی از یک ظاهر بصری منحصربه فرد با کارایی عملیاتی جدید است  که با استفاده از حسگرها و  CNB فیلم‌های شرکت عملیاتی شده و کار می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سامانه با همکاری شرکت کانتینتال AG توسعه یافته و از ویژگی‌های آن می‌توان به بازخوردهای فعال لمسی و فشار روی دکمه‌های مجازی درست مانند لمس دکمه‌های واقعی اشاره کرد. بنابراین صفحه نمایشگر قادر به حفظ و اجرایی کردن عملکردهایی است که در مدل‌های امروزی نقطه کور رانندگان محسوب می‌شوند یا حواس راننده را از جاده پرت می‌کنند.

کاربران آزمایشی این طرح، از مزایای این صفحه نمایشگر نسبت به مدل‌های معمولی‌تر امروزی سخن گفته‌اند.

کاناتو همچنین ادعا می‌کند که تکنولوژی جدیدش درجه جدیدی از آزادی طراحی را در اختیار کمپانی‌ها قرار خواهد داد. به عنوان مثال  پنل هوشمند سمت سرنشین کنار راننده می‌تواند به یک سطح صاف تبدیل شده و تا زمانی که مورد نیاز نباشد مخفی باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدل مفهومی کاکپید لمسی سه بعدی ترکیبی از حسگرهای لمسی سه بعدی شفاف است که می‌تواند زیر سطوح صفحات نمایشگر، پلاستیکی، شیشه‌‌ای، چرم یا پارچه قرار گیرد.

کاناتو اعلام کرده که این صفحه نمایشگر سه بعدی قادر به کنترل عملکردهایی مانند کنترل پنجره‌های خوردو، تنظیم آینه، صندلی و تمام دکمه‌هایی است که در خودروهای امروزی روی فرمان قرار دارند. این نمایشگر به سادگی بیشتر درون کابین نیز کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تماشای ویدئوها باعث می‌شود تا بیشتر با عملکرد و قابلیت‌های این سیستم سه بعدی لمسی در خودروها آشنا شوید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نمایشگر سه بعدی سطحی لمسی فنلاندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

فرزاد محمدی  اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحد‌های صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیاز‌های فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیاز‌های فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحد‌های تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • برای این تغییر ظاهری در آیفون باید تا ۲۰۲۶ صبر کنید!
  • عرضه فیس آیدی اپل با مدل آیفون ۱۸ پرو
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • نمایشگر‌های لمسی ضد میکروبی در راه است
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده