Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در امر اقدامات آبخیزداری و عمومی سازی فرهنگ منابع طبیعی در کشور تفاهم نامه ای بین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان منعقد گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای انواع پروژه های آبخیزداری منابع طبیعی در عرصه ها و حوزه های آبخیز شهرستان های تابع استان زنجان با مشارکت سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان با توجه به قراردادهای منعقده و نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر اساس مدارک و مشخصات فنی و نقشه ای ارائه شده توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از موضوعات تفاهم نامه می باشد.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه را دستیابی به اهداف کلان کشوری در راستای حفظ، احیا و توسعه و بهره برداری مناسب و پایدار از منابع طبیعی استان و تحقق اسناد بالادستی و سند چشم انداز کشور در زمینه های آبخیزداری، حفاظت، پایدارسازی منابع آب و خاک، احیا و توسعه مراتع ،ترویج، فرهنگ سازی و جلب مشارکتهای ذی نفعان و بهره برداران اعلام کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه

حمید حسین‌پور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه با اشاره به آبگیری ۱۵ میلیون مترمکعبی سازه‌ها گفت: طی این بارش‌ها بیش از ۹۴ سازه آبخیزداری و همچنین سد و بند‌های خاکی طرح غلام گردشی و تزریق مصنوعی چاه‌ها به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای کاهش خسارت بارندگی‌های سیل آسا باید به گونه‌ای باشد تا موجب افزایش پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید کشاورزی و امنیت غذایی شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه گفت: مجموعه فعالیت‌های آبخیزداری علاوه بر پیگیری اهدافی همچون حفاظت از عرصه‌های طبیعی، مهار سیل، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پرشدن سد‌ها و مخازن از رسوبات، مهار رواناب‌ها و پایدارسازی منابع آبی چاه‌ها، چشمه‌ها و قنات‌ها به عنوان مهم‌ترین نیاز کشاورزان، مرتعداران، دامداران و دیگر بهره‌برداران حوزه‌های آبخیز مدنظر قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه