Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: چاپ کتاب زندگینامه ۶۳ شهید قرآنی این استان با عنوان«سوره های لاله های سرخ» به مناسبت برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دست چاپ قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ حجت الاسلام حسین دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از تاریخ ۱۰ الی ۲۳ مهرماه در اراک برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلاوری اظهار کرد: در این دوره مسابقات هزار شرکت کننده در دو بخش آقایان و خانم ها با یکدیگر رقابت می کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر شرکت کنندگان و داوران چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت بیش از ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی و ۷۰ نفر نیز میهمانان رسانه ای این مسابقات هستند که برای کاهش هزینه این افراد در مکان دیگری اسکان و پذیرایی می شوند و محل هتل امیرکبیر تنها برای مسابقه دهندگان و داوران در نظر گرفته شده است.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: آیین گشایش مسابقات سه شنبه دهم مهرماه جاری در محل برگزاری مسابقات در کوه نور اراک با حضور مقامات کشور و استانی از قبیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی و استانداران استان های همجوار برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به انتقادهای که در خصوص مکان برگزاری مسابقات شده است اضافه کرد: با عنایت به مسایل امنیتی، اجتماعی و فرهنگی، مسابقات در مجتمع کوه نور برگزار می شود.

دلاوری افزود: بزرگانی از باب دلسوزی نقد هایی در خصوص مکان برگزاری مسابقات داشتند، ولی بعضی از رسانه ها تقوی لازم رو رعایت نکردند و این موضوع را بزرگنمایی کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: تمام هدف اوقاف از برگزاری مسابقات این است که مقاصد قرآنی در جامعه پیاده شود.

وی افزود: در بحث تبلیغات در بنر ها و اطلاعیه ها به غیر از اطلاع رسانی مسابقات، نکته های اخلاقی در تبلیغات کار شده و شهرداری بابت تبلیغات از اوقاف هزینه ای دریافت نکرده است.

دلاوری گفت: تمام تلاش اوقاف بر این است که با کمترین هزینه ها بهترین امکانات رو تهیه کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نامگذاری یکی از میادین اراک تحت عنوان میدان قرآن، تهیه هدیه های برای ترویج و حمایت از صنایع دستی استان، چاپ ۱۵ هزار جلد قرآن و اهدا به مساجد، حسینه ها و... تا پایان سال و چاپ کتاب زندگینامه ۶۳ شهید قرآنی از برنامه های است که برای این مسابقات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم