Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار گلستان با بیان اینکه شهرداران نباید با احداث ساختمان‌های بیش از ۶ طبقه در شهرها موافقت کنند، گفت: تجهیزات مورد نیاز برای اطفا حریق ساختمان‌های بلندمرتبه در آتش‌نشانی‌های استان گلستان وجود ندارد. ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، میرمحمد غراوی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی آتش‌نشان با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در روستاهای استان اظهار داشت: در برخی از روستاهای بزرگ استان، ایستگاه‌های آتش‌نشانی ایجاد شده است که 37 نیروی داوطلب، 31 نفر نیروی خدمه و 22 نفر در قالب امریه و سرباز در این ایستگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود 31 دستگاه ماشین‌آلات نیمه سنگین و 6 دستگاه ماشین‌آلات سبک در ایستگاه‌های آتش‌نشانی روستایی افزود: این ایستگاه‌ها وظیفه اطفا حریق در بافت روستاها، زمین‌های کشاورزی و اراضی جنگلی اطراف روستا را برعهده دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 946 مورد حادثه به آتش‎نشانی‎های استان اطلاع‌رسانی شده که 2 هزار و 336 مورد مربوط به وقوع حریق بوده است.

وی با اشاره به محدودیت ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی در استان گفت: با توجه به روند شتابان توسعه و تراکم شهرها، خودروهای اطفا حریق با نردبان‌های بلند که بتواند در زمان وقوع حوادث، به ساختمان‌های 10 طبقه خدمات‌رسانی کند، وجود ندارد. برای همین شهرداران نباید با احداث ساختمان‌های بالای 6 طبقه در شهرها موافقت کنند چون لوازم اطفا حریق مناسب برای ساختمان‌های بلندمرتبه را در اختیار نداریم.

غراوی بیان داشت: در حال حاضر حداقل زمان رسیدن نیروهای آتش‎نشانی در محل حادثه 4 دقیقه است که باید این زمان را به 3 دقیقه کاهش دهیم. این امر مستلزم ورزیدگی نیروها و انجام مانورهای متعدد است.

وی در ادامه گفت: امسال 3 هزار و 200 میلیارد تومان از بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کاهش یافته است، با اینحال خرید تجهیزات 12 ایستگاه آتش‌نشانی استان گلستان از طریق این سازمان انجام می‌شود. همچنین تلاش می‌کنیم تا از منابع ماده 10 و 12 و اعتبارات استانی برای ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی اختصاص دهیم.

طیبه خلیلی، مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری گلستان هم در این مراسم اظهارداشت: در 33 شهر استان گلستان 30 ایستگاه آتش‌نشانی فعال بوده که شهر گرگان با 7 مورد، بیشترین ایستگاه‌ها را دارد.

وی درباره تعداد نیروهای پیمانی و داوطلب در آتش‌نشانی‌های استان گفت: 298 نفر به صورت پیمانی و شرکتی و یکهزار 150 نیروی داوطلب در آتش‌نشانی‌های سراسر استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری ادامه داد: در 2 سال گذشته با استفاده از اعتبارات بند "و" تبصره 6، مجوز احداث 12 ایستگاه آتش‌نشانی را دریافت کردیم که از این تعداد 5 ایستگاه به بهره‌برداری رسیده و 7 ایستگاه دیگر نیز از پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد برخوردار هستند.

وی افزود: 3 شهر جدیدالتاسیس و همچنین شهر مزرعه‌کتول فاقد ایستگاه آتش‌نشانی هستند که پیگیر تأمین اعتبار از محل بودجه شهرداری‌ها و منابع استانی برای احداث آنها هستیم.

خلیلی با اشاره به بودجه آتش‌نشانی شهرداری‌های گرگان و گنبدکاووس گفت: در بودجه امسال 68 میلیارد تومان برای سازمان آتش‌نشانی گرگان و 22 میلیارد تومان برای آتش‌نشانی گنبدکاووس پیش‌بینی شده است.

وی به آموزش نیروهای آتش‌نشان اشاره کرد و بیان داشت: برای برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای نیروها و ارتقا شغلی آنان کارهای خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان

بابک چمرانی، رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شفت گفت: ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه عصر امروز (یکشنبه ۱۶ ار دیبهشت ماه) در منطقه لیشاوندان این شهرستان، یک واحد تجاری فروش ابزار یراق طعمه حریق شد و به شدت سوخت.

او افزود: ۸ آتش نشان با ۴ خودروی اطفای حریق از شهر‌های شفت، تولم شهر و فومن آتش را در حدود ۱۰ دقیقه خاموش و از سرایت به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند.

به گفته رئیس آتش نشانی شفت، علت این آتش سوزی و میزان خسارت آن در دست بررسی است.

از شهرستان سیاهکل هم خبر رسید که یک واحد مسکونی آتش گرفته است.

کمیل لاهوتی، شهردار سیاهکل گفت: ساعت ۱۵:۳۰ امروز با گزارش آتش سوزی یک واحد مسکونی به واحد آتش نشانی این شهرستان، ۷ آتش نشان با ۲ خودروی اطفای حریق به سرعت به محل حادثه اعزام شدند. 

او افزود: با توجه به همجواری تعداد زیادی از واحد‌های تجاری با این واحد مسکونی، آتش نشانان به سرعت دست به کار شده و با خاموش کردن آتش این واحد مسکونی از سرایت آتش به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند. 

شهردار سیاهکل تصریح کرد: علت حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان