Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، در روستای مَدیسه از توابع لنجان اصفهان زاده شد؛ اجداد او از سادات موسویبهبهان بوده‌اند که نسب آنها به موسی‌بن ابراهیم‌بن امام موسی کاظم(ع) می‌رسد.(1) او مرجع تقلید و نویسنده آثاری همچون «وسیلة النجاة» به‌ زبان عربی و «ذخیرة الصالحین» به‌فارسی بوده است، از شاگردان آخوند خراسانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از وفات نائینی و حائری یزدی در 1355ق و آقا ضیاء عراقی در 1361ق، مرجعیت تقلید شیعیان در بخش عمده جهان تشیع در شخص اصفهانی منحصر شد. از شاگردان او می‌توان به سید محمود شاهرودی، سردار کابلی، علامه طباطبایی، شیخ علی علیاری تبریزی و... اشاره کرد. نامش آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی است.

* بیشتر بخوانید: مقامات آقا سید ابوالحسن اصفهانی از زبان آیت‌الله بهجت

آیت الله اصفهانی زندگی بسیار ساده‌ای داشت و به‌دور از هرگونه مظاهر فریبنده مادی می‌زیست. در اوایل طلبگی مجبور بود خود را با شرایط سخت و نامناسب مالی که بر حوزه‌های علمیه حاکم بود و هم‌ اکنون هم نیز هست تطبیق دهد. فشار مالی و شرایط سخت معاش به‌حدی بود که او مجبور شد به‌ مدت پانزده شبانه‌روز با خانواده خویش در یک خرابه زندگی کند. یکی از علما در این باره می‌گوید: در خدمت آقا سید ابوالحسن اصفهانی بودم، وقتی از کوچه‌ای که در آن خرابه‌ای وجود داشت، گذر کردیم، فرمود: "من با خانواده‌ام پانزده روز در این خرابه ساکن بودیم‌، چون صاحب‌خانه ما به من گفته بود که دیگر راضی نیست در خانه‌اش باشیم، به‌ناچار آنجا را تخلیه کردیم و به این خرابه منتقل شدیم، تا اینکه بالاخره موفق شدم خانه‌ای دیگر اجاره کنم".

وی پس از اینکه به مقام مرجعیت تقلید رسید و هر روز از اطراف و اکناف عالم، پول و وجوهات شرعی بسیاری به دستشان می‌رسید، باز همچنان به زندگی ساده پیشین خود، زاهدانه ادامه می‌داد، و به زخارف دنیوی به‌دیده حقارت می‌نگریست، با اینکه خود سخت محتاج بود، نه خانه ملکی و نه خدمتکاری داشت که در تهیه و خرید مایحتاج زندگی به وی یاری رساند. با این حال کمتر روزی اتفاق می‌افتاد که نیازمندی به آیت‌الله اصفهانی مراجعه کند و با دست خالی بازگردد. بسیار اتفاق می‌افتاد که با اینکه خود سخت محتاج بود از بخشش به دیگران دریغ نمی‌کرد و آنان را بر خود ترجیح می‌داد.


آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی در حال اقامه نماز جماعت

* در ادامه به روایتی از کمک آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی به محرومان انگلیس اشاره می‌کنیم که در برنامه «سمت خدا» توسط حجت‌الاسلام عابدینی مطرح شده است. بر اساس این روایت، بعد از جنگ جهانی دوم سفیر انگلستان از نوری سعید نخست وزیر عراق به‌ طور مکرر درخواست می‌کند تا به دیدار آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی از مراجع عظام شیعه برود ...

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

 سیدمحمد آقامیری،استاندار قم شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: ۶۳ هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد را به حدود ۷۱ هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روز‌های آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آنها در استان تصمیم‌گیری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • گل انفرادی دیدنی گابریل مارتینلی در خانه چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۱۹/۲۰) / فیلم
  • گروگانگیری خونبار در خراسان ؛ کشف آثار درگیری خونین در خانه قربانی | آدم‌ربایان اجاره‌ای پسر ۳۰ ساله را به زاهدان بردند